Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Üçyol-Üçkuyular Hattı Sözde Bugün Bitecekti

İzmirlilerin büyük bir sabırla bitmesini beklediği Üçyol-Üçkuyular metro hattı inşaatında her şey yolunda gitseydi, bugün bitmiş olacaktı. Şantiyelerin önünde bulunan tabelalarda, işin bitiş tarihi, '31 Ekim 2001' olarak yazarken, hattın devreye girmesi bir başka bahara kaldı.

Yeni Asır Gazetesi
Üçyol-Üçkuyular Hattı Sözde Bugün Bitecekti

İzmirlilerin büyük bir sabırla bitmesini beklediği Üçyol-Üçkuyular metro hattı inşaatında her şey yolunda gitseydi, bugün bitmiş olacaktı. Şantiyelerin önünde bulunan tabelalarda, işin bitiş tarihi, '31 Ekim 2001' olarak yazarken, hattın devreye girmesi bir başka bahara kaldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin iki kez ihale ettiği 5.5 kilometre uzunluğundaki hat, yine hedeflenen sürede bitirilemedi. Üçyol ile Üçkuyular arasındaki hattın geçtiği İnönü Caddesi'nin alt kısmındaki zeminin oldukça kötü olmasına, demir fiyatlarında geçtiğimiz aylarda yaşanan yüzde 100'e varan artışlar da eklenince, bir zamanlar günde üç vardiya halinde yaklaşık 600 kişinin çalıştığı hatta iş durma aşamasına geldi. İzmirlilerin söz konusu hattı kullanmaya, en iyimser tahminle ancak 2009 Mayıs'ında başlayabilecek.

Sürekli sorun

Büyükşehir, 2004 sonlarına doğru kendi öz kaynakları ile projeyi hayata geçirmek için ihale hazırlıklarına başladı. Projede yapılan revizyonun ardından 2005 yılında gerçekleştirilen ihalede en uygun teklifi veren Bayındır İnşaat, Üçyol-Üçkuyular arasındaki metro inşaatı çalışmalarına başladı. Yaklaşım tünellerini açan ve Üçyol'dan delme çalışmalarına başlayan Bayındır İnşaat, yaklaşık 90 milyon YTL'ye aldığı ihalede Vakıflar Bankası'nın teminat mektubunu vermemesi üzerine zora düştü. Mali krizi aşamayan firma, iş takviminin oldukça gerisinde kalınca Büyüşehir Belediyesi, şartnameye dayanarak sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetti. Yaşanan bu olumsuz gelişme projede gecikmeye neden oldu. Bayındır İnşaat, 5.5 kilometrelik yolun sadece 1 kilometrelik kısmını tamamlayabilmişti.

İkinci kez yapılan ihaleyi, 136 milyon 493 bin 246 YTL teklif veren Bozoğlu İnşaat kazandı. Bozoğlu, Bayındır'ın kaldığı yerden çalışmalara başladı. Günde üç vardiyaya kadar çıkan çalışma sergilendi, hayli yol alındı, ancak son dönemde iş durma noktasına geldi.

240 günlük gecikmenin ardından 2007 yılında çalışmalara tekrar başlanırken, işin teslim tarihi 31 Ekim 2008 olarak belirlendi. Fakat çeşitli sorunlar yüzünden yaşanan gecikme nedeniyle, iş, en erken 2009 Mayıs'ında tamamlanacak.

Sadece 350 metre kaldı

Üçyol-Üçkuyular arasındaki 5 bin 300 metrelik bölümün, 4 bin 950 metrelik kısmında kazı çalışması tamamlandı. Hat üzerinde toplam 6 istasyon inşa edileceğini belirten yetkililer, Poligon ve Fahrettin Altay istasyon kazılarına yakında başlanacağını duyurdu. Söz konusu hatta, taban ve kemer betonlama işlemleri hızla sürüyor. Metro hattındaki yeni bölümün hizmete girmesiyle kent içinde ulaşım, daha da kolaylaşacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ucyol-uckuyular-hatti-sozde-bugun-bitecekti_64356.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!