Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Uluslararası Türkmenbaşı Limanı “ENR Best Project Ödülü” Kazandı

Türkmenistan’ı dünya ticaretinde lojistik merkez haline getirecek Uluslararası Türkmenbaşı Limanı; mühendislik, müteahhitlik ve mimari alanda dünyanın en prestijli ödülü olarak gösterilen “Global Best Project” ödülünü kazandı.

yapi.com.tr
Uluslararası Türkmenbaşı Limanı “ENR Best Project Ödülü” Kazandı

Modern İpek Yolu’nun en stratejik yatırımlarından biri olan Türkmenistan devleti tarafından Gap İnşaat’a yaptırılan Hazar Denizi kıyısındaki Uluslararası Türkmenbaşı Limanı’na Amerika’dan dünyanın en prestijli ödülü geldi. Türkmenistan’ı dünya lojistiğinde merkez haline getirecek Uluslararası Türkmenbaşı Limanı, New York merkezli ENR tarafından 23 kategoride projelerin değerlendirdiği “Global Best Projects” yarışmasında ‘Havalimanı / Liman’ kategorisinde birincilik ödülünün sahibi oldu. Uluslararası Türkmenbaşı Limanı, bu 23 kategorinin birincilerinin yarıştığı “Best of Best” yarışında da ilk üç içinde yer aldı.


Doğu’dan Batı’ya uzanan enerji nakil hatlarıyla enerjide stratejik konuma sahip Türkmenistan, liman projesinin devreye girmesiyle lojistikte de iddialı hale geldi. Liman, Asya ve Avrupa arasındaki kargo teslimat süresi 45 günden 15 güne indirirken, ‘Modern İpek Yolu’nun Batı’ya açılan en hızlı kapısı oldu.

“Modern İpek Yolu’nun Kalbi Burada Atacak”
Ödül töreninde bir konuşma yapan Çalık Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ertuğrul Gürler, geçtiğimiz Mayıs ayında hizmete açılan Uluslararası Türkmenbaşı Limanı’nın dünya ticaretinde Modern İpek Yolu’nun ‘kalbi’ olarak kabul gördüğünü belirterek “Türkmenistan’ı dünya ticaretinde çok önemli bir lojistik merkez haline getirecek olan liman, Türkmenistan Cumhurbaşkanı Gurbanguly Berdimuhamedov’un öncülük ettiği kalkınma vizyonunun bir parçası. Bu vizyon çerçevesinde altyapı, üstyapı, sağlık ve endüstriyel tesislerin yatırımına hız veren Türkmenistan, dünya ticaret lojistiğinde çok önemli bir merkez olacak” dedi.


Çin’den Avrupa’ya kesintisiz bir şekilde tren hattıyla mal sevkiyatı yapılmasının yolunu açtı. Bu liman Asya’dan Avrupa’ya yük taşımacılığının yüzde 95’i halen deniz yolu üzerinden 45 günlük teslimat süresinde yapılırken, Uluslararası Türkmenbaşı Limanı ile Asya ve Avrupa arası demiryolu taşımacılığı 30 gün kısalmış oluyor. Buna göre, Çin’den kesintisiz tren hattıyla Türkmenistan’a gelen yükler, Hazar kıyısındaki Uluslararası Türkmenbaşı Limanı’nda feribota yüklenerek Azerbaycan’a ulaşıyor oradan da kısa bir süre önce hizmete açılan Bakü-Tiflis-Kars demiryoluna bağlanıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerindeki tren yolu çalışması tamamlandığında da kesintisiz bir şekilde Avrupa’ya sevkiyat başlayacak.

“Çifte rekorlu liman”
Uluslararası Türkmenbaşı Limanı, mühendislik ve çevre bakımından dünya rekorları kırmaya hak kazanan bir proje özelliği taşıyor. Dünyanın ‘en’lerini kayıt altına alıp ilan eden İngiltere merkezli Guinness Kurumu, Uluslararası Türkmenbaşı Limanı’nın bu yönde yaptığı iki ayrı rekor başvurusunu kabul etti.



Eksi 27 metre ile deniz seviyesi altında inşa edilen Uluslararası Türkmenbaşı Limanı, dünyada deniz seviyesinin altında kurulan en büyük liman özelliğiyle Guinness Rekoru kazandı. Göçmen kuşların uğrak yeri olan limanda, Türkmenistan Cumhurbaşkanı Gurbanguly Bermuhamedov’un çevreye ve doğal hayata verdiği önemin göstergesi olarak çok özel bir suni ada yapıldı. Ada, yine dünyanın en büyük ilk suni adası olma özelliğini taşıyor. Bu yönüyle de Guinness Rekorlar Kitabı’na giren liman, ‘dünyada kuşlar için deniz seviyesi altında insan yapımı inşa edilen en büyük ada’ rekorunu da aldı.



“Asya’nın merkezinde önemli bir lojistik üssü işlevi görecek olan Uluslararası Türkmenbaşı Limanı, 2 bin 500 kişiye istihdam sağlıyor”
1 milyon 434 bin 149 metrekarelik bir alana sahip limanda, dünya standartlarında çevre düzenlemeleri yapmak, denizin ekolojik temizliğini sağlamak ve mevcut doğal bölgeyi dış etkenlerden korumak amacıyla 8 milyon 993 bin 788 metreküp derinleştirme çalışması ve 5 milyon metreküp deniz yüzeyi doldurma çalışmaları yapıldı. Limanın 3 bin 800 metre olan uzunluğu, yük ve yolcu gemilerinin yanaşması, yükleme ve boşaltma çalışmalarını da daha rahat ve hızlı yapmasını sağlıyor. Doğu-batı ve kuzey-güney yönlü yük çeşitlerini daha elverişli şartlarda taşımak ve ihracat ve ithalat kapasitelerini arttırmak amacıyla 3 bin 915 metrelik otoyol ve 29 bin 890 metre demiryolu da yapıldı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/uluslararasi-turkmenbasi-limani-enr-best-project-odulu-kazandi_168067.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!