Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

‘Ya Metro Ya Müteahhit Bitecek’

İzmir’de arsenik polemiğinin yanına metro polemiği eklendi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, AKP’li aday Taha Aksoy’un iddialarına gazetecilerle birlikte metroya binerek yanıt verdi. Kocaoğlu, metronun 2009 sonunda hizmete gireceğini kaydederek “Bu hat 2009 sonuna kadar ya bitecek ya da müteahhidin kendisi bitecek. Babam gelse

Cumhuriyet Gazetesi
‘Ya Metro Ya Müteahhit Bitecek’

İzmir’de arsenik polemiğinin yanına metro polemiği eklendi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, AKP’li aday Taha Aksoy’un iddialarına gazetecilerle birlikte metroya binerek yanıt verdi. Kocaoğlu, metronun 2009 sonunda hizmete gireceğini kaydederek “Bu hat 2009 sonuna kadar ya bitecek ya da müteahhidin kendisi bitecek. Babam gelse sözümden dönmem” dedi.

Kocaoğlu, geziyi tünellerin açıldığını ve nasıl çalışıldığını göstermek amacıyla yaptıklarını belirterek “Araziyi ve çalışma şartlarını gördünüz. Metro yapımındaki en zor bölüm olan tünelleri bitirdik. Bundan sonrası için 2 istasyon kaldı. Sonra da betonlar atılacak ve raylar döşenecek” dedi. Kocaoğlu, “Metro ya 2009 sonuna kadar bitecek ya da müteahhidin kendisi bitecek. Hesabını kitabını ona göre yapsın. Bugün metroyu bitirsin, yarın parasını peşin vereceğim. Ben bugüne kadar her türlü toleransı gösterdim” diye konuştu.

Evka-3’ten Üçyol-Üçkuyular hattına kadar günde en az 200 bin dolayında yolcu taşınmasının planlandığını söyleyen Kocaoğlu, “Eğer belediye başkan adayları da metroyu incelemek isterse, merak ederlerse, bize talepte bulunurlarsa, onları da metroya indirip gezdirebiliriz. Hatta bir helikopterle Aliağa-Menderes hattında da bilgilendirme gezisi yapabiliriz. Şimdiden bizim yaptığımız çalışmalar konusunda bilgileri olsun” dedi.

Metro inşaatını sürdüren Bozoğlu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Çağlar Mesut Bozoğlu devam eden metro hattının zemin olarak Türkiye’nin en zor hatlarının başında geldiğini kaydederek, “Burası deniz seviyesinin altından gidiyor. Bundan dolayı bu 16 aylık sürede kazdığımız 4.5 km. tünel hattı çok büyük bir başarıdır. Sürenin uzamasının nedeni jeolojik nedenler. Yerin altında değişken zemin var. Homojen bir dağılım yok. Bilim adamlarının ve üniversitelerin raporları eşliğinde zemin yapısına göre uygulanan projelerde zaman zaman değişiklikler oluyor. Buna göre teknolojiyi de değiştiriyoruz. Bu da zaman alıyor” diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ya-metro-ya-muteahhit-bitecek_67057.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!