Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Yapı Sektöründen 'Evini Yenile Türkiye' Kampanyası

“Evini Yenile Türkiye” kampanyası 31 Ağustos 2009 Pazartesi günü Swiss Otel’de düzenlenen bir basın toplantısıyla duyuruldu. Kampanya kapsamında, 100 bin tüketiciye Halkbank tarafından % 0,33’ten başlayan faiz oranları ile kredi verilmesi ve yapı sektörüne 1 milyar TL’nin üzerinde iş hacmi yaratılması hedefleniyor.

yapi.com.tr
6 Yapı Sektöründen 'Evini Yenile Türkiye' Kampanyası

Evini Yenile Türkiye” kampanyası bugün Swiss Otel’de düzenlenen bir basın toplantısıyla duyuruldu. Toplantıya TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Halkbankı Genel Müdürü Hüseyin Aydın, Türkiye Seramik Federasyonu (SERFED) Başkanı Zeynep Bodur Okyay, İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) Başkanı Orhan Turan ve Tesisat İnşaat Malzemecileri Federasyonu (TİMFED) Başkanı Serdar Dönmez ile kampanyayı destekleyen tüm dernek başkanları ve firma yöneticileri katıldı.

Türkiye ekonomisinin lokomotiflerinden yapı malzemeleri sektörü, Halkbank ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) güçlerini bir araya getirdikleri kampanya kapsamında, 100 bin tüketiciye Halkbank tarafından % 0,33’ten başlayan faiz oranlarıyla kredi verilmesi ve yapı sektörüne 1 milyar TL’nin üzerinde iş hacmi yaratılması hedefleniyor.

Yapı malzemeleri sektörün tüm dernekleri, önde gelen 83 firma ve 13 binden fazla bayinin katıldığı “Evini Yenile Türkiye” kampanyasıyla, tüketicilerin ev yenileme ihtiyaçları için cazip imkânlar yaratılması hedefleniyor. Kampanya ile ayrıca yapı malzemeleri sektöründe talebin canlandırılması, istihdamın artırılması, ülke ekonomisine katkı sağlanması da amaçlanıyor. Halkbank, kampanya kapsamında 12 ay vadede % 0,33, 13-24 ay vadede % 0,80 ve 25-36 ay vadede % 0,95 faiz oranları ile tüketicilere, ev yenilemede kullanacakları 2 bin TL’nin üzerindeki yapı malzemeleri ve işçilik harcamaları için finansmanı, 2 ay geri ödemesiz olarak sağlayacak.



10 adımda evini yenile:

1- Tüketici, www.eviniyenileturkiye.com’u tıklayarak kendisine en yakın kampanyaya katılan bayiyi öğrenecek. Tüketici, kampanya web sitesinden, Halkbank’ın 444 0 400 numaralı hattından ya da tüm Halkbank şubelerinden kredi koşullarıyla ilgili detaylı bilgi alabilecek.
2- Tüketici bayiye gidecek ve kullanmak istediği ürünleri seçecek.
3- Bayi müşterisine seçtiği ürünler ve yapacağı işçilik bedeli karşılığında proforma fatura kesecek.
4- Tüketici proforma faturayla bir Halkbank şubesine giderek kredi başvurusu yapacak.
5- Halkbank tarafından kredi değerlendirmesi yapılarak bayi anlaşması teyit edilecek.
6- Halkbak tarafından onaylanan kredi tüketicinin hizmet alacağı bayinin kampanya hesabına aktarılacak.
7- Kredi dekontu tüketiciye verilecek.
8- Tüketici hizmet aldığı bayiden ürün ve hizmetini alacak.
9- Tüketici yüzde 0,33’den başlayan faiz oranları, 36 aya kadar vade ve 2 ay ödemesiz olarak kredisini ödeyebilecek.
10- Tüketici evini yenileyecek ve hayallerine kavuşacak.

“Geleceğe umutla bakıyoruz”

Toplantıda konuşan SERFED Başkanı Zeynep Bodur Okyay, Hükümet ve TOBB’un önderliğinde ekonomiyi canlandırma, iç talebi tetikleme ve krizin psikolojik etkilerini bertaraf etmeye yönelik çalışmalar yapıldığını belirterek “Biz de tüm sektör yöneticileri ve dernek başkanları, firma sahipleri ile bir araya geldik ve bu kampanyayı kurguladık.  Sektörde birbirine rakip olan onlarca firma aynı masa etrafında oturdu ve belki de ilk kez kendi sektörleri ve aynı zamanda da bu kampanyanın ruhu adına neler yapabileceğini, nasıl katkıda bulunabileceği konusunda ciddi bir çalışma gerçekleştirdi. Sonuçta ortaya bu kampanya çıktı. Geleceğe daha umutla bakıyoruz ” diye konuştu.

Okyay, “Halkbank’ın olağanüstü desteği ile benzersiz bir ev yenileme kampanyası başlatıyoruz” dedi ve kampanya hakkında şu bilgileri verdi:

“Bu proje ile yapı malzemeleri sektöründe faaliyet gösteren 83 üretici firma, 23 dernek, 13 bini aşkın bayimizi bir araya getiren güçlü bir mekanizma oluşturduk. Bütün veriler güncellenerek büyük bir data oluşturuldu. Bu çapta büyük ve bir o kadar da geniş tabanlı bir oluşum sanırım Türkiye'de ilk defa gerçekleşiyor. Bu kampanya ertelenen ev tadilatı taleplerinin tetiklenmesi ve tüketicilerin uygun finansman modeli ile yıllardır hayalini kurduğu evlerini yenileme planını gerçekleştirmek için atılmış somut bir adımdır. Üç ay sürecek kampanyamız Eylül ayında başlayacak, kredi alındıktan sonra 2 ay ödeme yapılmayacak. Böylece, okul dönüşü ihtiyaçları ve Ramazan ile bayram harcamalarının olduğu dönemin atlatılması nedeniyle tüketicilerimize çok cazip olanaklar sunuyoruz. Bu projenin üretimimizi artırarak ekonomimizi hareketlendirmesini ve istihdam yaratmasını diliyoruz.”



Orhan Turan“Özel sektör yatırıma teşvik edilmeli, inşaat sektörünün önü açılmalı”

Kampanyayla ilgili basın toplantısında söz alan İMSAD Başkanı Orhan Turan da, “Türk inşaat sektörü hem ülkemizde, hem de dünyada önemli bir gücü elinde bulundurduğu halde yeterince önemsenmiyor. Oysa Türkiye müteahhitlik hizmetlerinde Çin’in ardından dünyada ikinci sıraya yükseldi, inşaat malzemeleri sanayisinde ise üretim üssü haline geldi” dedikten sonra konuşmasına şöyle devam etti:

“İnşaat sektörü gayrisafi yurtiçi hasılada % 6.5 paya sahip, 2008 yılında 23 milyar dolar ile otomotivden sonra en fazla ihracat gelirini elde eden sektördür. Aynı yıl toplam ihracatın % 17,2’sini de yine inşaat sektörü gerçekleştirdi. Ne yazık ki, 2008 yılında ve 2009 yılının 1. çeyreğinde sektörümüzde önemli bir daralma yaşandı. Bu daralma sektörümüzün çok önemli katkı sağladığı istihdama da olumsuz yansıdı. Avrupa’da ve ABD’de değişmeyen ortak payda inşaat sektörünün mutlaka en ön sırada destek bulmasıydı. Biz de Türk İnşaat sektörü olarak taleplerimizi her platformda dile getirdik. Tam da krizin başladığı günlerde İMSAD’ın gündemine yerleşen tadilat ve yenileme konusunun bugün bu kampanya ile tüketiciye ulaşacak olmasından son derece memnunuz.

Eğer Türkiye ekonomisinin sürekli % 5 büyümesi hedefleniyorsa, inşaat sektörünün her yıl % 10 büyümesi sağlanmalıdır. Özel sektör yatırım harcamaları her yıl % 10 artmazsa ekonominin % 5 büyümesi de mümkün olamaz. Özel sektör yatırıma teşvik edilirken inşaat sektörünün önü mutlaka açılmalıdır. Vergi düzenlemeleri ise gözden geçirilmelidir. Dünyanın hiçbir ülkesinde yatırım amaçlı inşaat malzemesi ile lüks tüketim malının KDV oranı eşit değildir. Buna mutlaka çözüm üretilmelidir. İMSAD olarak Cumhuriyet’in 100’üncü yılı olan 2023 yılında ülkemize üç tane 100 hediye etmeyi hedefliyoruz; 100 milyar dolar inşaat malzemeleri ihracatı, 100 milyar dolar yurtdışı müteahhitlik geliri ve yine 100 milyar dolarlık iç pazar. Ve böylece GSYİH’deki payımızı da % 6.5’tan % 8’e çıkaracağız. Bu hedefleri gerçekleştirmekte kararlıyız. Bugün burada inşaat malzemesi sektöründe talebi canlandırmak için tüketiciyi motive edecek bir hareket başlıyor. Üstelik gerçekten tam da uygun zamanda. Çünkü tüketici de kalite, maliyet ve çeşitlilik açısından inşaat malzemesi alımında en uygun şartlara kampanya süresinde ulaşabilecek”.



“Kampanya, tüketici bilincini geliştirecek”

Kampanyanın bir başka ayağını oluşturan TİMFED’in Başkanı Serdar Dönmez ise toplantıda şunları söyledi:

“Türkiye tüm dünyayı saran ekonomik krize, güçlü bir kamu maliyesi, sağlıklı bir bankacılık sektörü ve etkili bir kurumsal denetim ve düzenleme çerçevesiyle yakalandı. Bu nedenle, 1994’te ve 2001’de yaşadığımız gibi bir yıkım ortaya çıkmadı. Öte yandan ülkemizdeki büyümenin itici gücü olan tüketim harcamaları, tüketici güveninin azalmasıyla birlikte yavaşladı. Azalan tüketim sonucu, Türkiye’nin bir taraftan iç pazarı küçüldü, diğer taraftan Avrupa ülkeleri dâhil olmak üzere, önemli ihracat pazarlarımız daraldı. Ülkemizin lokomotiflerinden biri olan inşaat sektörünün tedarikçisi durumundaki yapı malzemeleri sektöründe, talebi canlandırmak amacıyla büyük bir kampanya başlatıyoruz. Türkiye çapındaki bayiler olarak marjlarımızdan %5’lik kısmından feragat ederek Halkbank’ın sergilemiş olduğu destekleyici finansman fırsatını tüketicinin zihninde daha etkili kılabilmek amacı ile yola çıktık. Örgütlerimiz diğer paydaşları ile ülkemizin dört bir yanında etik ticaretin yapılabileceği yapı malzemesi satıcılarını harekete geçirerek, kampanyaya tüm gücüyle destek verecek. Kampanyaya iştirak eden ülkemizin önde gelen üreticileri ve dürüst satıcı kimliğine sahip bayi ve örgütlerimizin üyeleri ile tüketicilerimize en mükemmel ürün ve hizmetlerin sunulmasının yanı sıra, tüketici bilincinin geliştirilmesi yönünde de katkı sağlanacağını ümit ediyoruz”.

“Cazip kredi fırsatı sunuyoruz”

Kampanyaya finansman desteği sağlayan Halkbank’ın Genel Müdürü Hüseyin Aydın ise basın toplantısında yaptığı konuşmada şunları söyledi:

 “71 yıllık KOBİ bankacılığı deneyimimizle, yapı malzemeleri sektörüne hareket getireceğine inandığımız bu güzel kampanyanın içinde yer almaktan Halkbank olarak gurur duyuyoruz. Türkiye’nin ileri gelen markaları arasında yer alan ve yapı malzemeleri üreten 83 firmanın kampanyaya dahil olan bayilerinden yapılacak alışverişlerde tüketicilere ‘Yenileme Kredisi’ kullanma fırsatı sunuyoruz. Evlerinin tadilatı için yapı malzemesine ihtiyaç duyan vatandaşlarımız, çok uygun koşullarla kullandırdığımız bu özel tüketici kredisinden 1 Eylül - 30 Kasım tarihleri arasında yararlanabilecekler.

Tüketicilere, 2 bin TL ve üzeri alış verişleri için 36 aya varan vadeler ile 2 ay geri ödemesiz olarak kredi kullandıracağız. 12 ay vadede % 0,33, 13-24 ay vadede % 0,80 ve 25-36 ay vadede % 0,95 faiz oranını komisyonlu olarak belirlediğimiz kredimiz için komisyonsuz alternatifler de sunuyoruz. Amacımız, hem ekonomik nedenlerle evlerinin tadilatını erteleyen vatandaşlarımıza çözüm sunmak hem de yapı malzemesi sektörünün canlanmasına ve tüketici güveninin artmasına katkıda bulunmaktır” dedi.



“Kazan, kazan, kazan”

Toplantıda konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ise kampanyayla ilgili şunları söyledi:  “Biliyorsunuz uyuşmazlıklarda en ideal çözüm ‘kazan – kazan’ yöntemidir. Bu yöntem, pastadan dilim çalmak yerine, pastayı büyütelim yaklaşımıdır. Bugün bir ‘örnek olay’ ile karşı karşıyayız. Zirâ burada bir ‘kazan – kazan – kazan – kazan’ durumu söz konusu. Yani “duble kazan – kazan” durumu var önümüzde. Bankayı, üreticiyi, tüccarı ve tüketiciyi bir potada, aynı ortak payda ve çıkarda birleştiriyoruz.

2009’un ilk çeyreğinde, yüzde 13,8 küçülme yaşayan ülkemizde, inşaat sektöründeki küçülme, yüzde 18,9 olarak gerçekleşti. Öte yandan yapı malzemeleri sektörü, vergi indirimlerinden ve teşviklerden de faydalanamamıştı. Oysa Türkiye’nin en büyük sorununun bugün işsizlik olduğu hatırlanırsa; sektörün önemi daha da iyi anlaşılır. Büyümenin itici gücü olma özelliğiyle, ayrıca talep değişimlerine hassasiyeti yüksek olan bu öncü sektörümüzün daha fazla desteklenmeye ihtiyacı var. Eylül, Ekim ve Kasım aylarını kapsayan “Evini Yenile Türkiye” kampanyamız, sektöre ihtiyaç duyduğu desteği sağlarken, tüketiciye çok cazip fırsatlar sunacak. Önümüzdeki 3 ay boyunca kampanyadan 100 bin tüketicinin yararlanmasını bekliyoruz. Ortalama bir evin tadilatını 10 bin Türk Lirası’ndan hesaplarsak, 1 milyar TL iş hacmi hedefindeyiz. TOBB olarak bu projeyi bir sinerji politikası olarak görüyoruz.”

Hisarcıklıoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Geçtiğimiz yıllarda gayrimenkul sektöründe yaşanan arz patlaması ve konutlara bir yatırım aracı olarak gösterilen yoğun ilgi nedeniyle ilginç bir durumla karşı karşıya kaldık. Tüm parasını yeni alacağı eve kanalize eden eşler birbirine “bak ev alıyoruz ama sen de anlayışlı ol; başka masraf çıkmasın” dedi. Ev sahibi ile kiracı, evin tadilatını “kim yaptıracak” tartışmalarına girdi. Hal böyle olunca da bu evler üvey evlat muamelesi gördü. Yeni ev almayan pek çok vatandaş da vergi indirimlerinden faydalanarak ya beyaz eşya aldı, ya da mobilyalarını yeniledi. Evlerin mutfakları, banyoları, pencereleri, boyası unutulmak, ihmal edilmek zorunda kaldı.

Bugün başlattığımız kampanya kapsamında Halkbank’ın vereceği ihtiyaç kredisini  “Evde Yaşam Kalitesini Artırma Kredisi” olarak görüyorum. Şimdi Türkiye’deki 15 milyon konut için yenilenme fırsatı geldi. Vatandaş, uygun kredi sayesinde yaşam kalitesini yükseltecek. Daha konforlu, onu daha huzurlu kılacak bir yenilenmeye kavuşacak. Bunu yaparken de kendi ülkesinin ekonomisini besleyecek. Bu kampanyayla mutfak ve banyo musluklarından fırsat akacak. Fırsatlar penceresi açılacak. Ayrıca, bu çalışmanın oluşturacağı hareketlilik yeni istihdam olanakları sağlayacak ve hazır mutfağını ve banyosunu değiştirirken beyaz eşyalarını da değiştirmeyi düşünecek pek çok vatandaşı hesaba kattığımızda bir değer yağmuru yaratacak.

Bunlara ilave olarak, yapı sektöründe işçilik ve ustalıkta kayıt dışını azaltacak olması nedeniyle de bu kampanyayı önemsediğimizi vurgulamak istiyorum. Toplam kredi bedelinin yüzde 50’sini aşmayacak şekilde “işçilik, ustalık, hizmet bedeli gibi” masraflar banka tarafından kredi kapsamında değerlendirilecek. Bu hizmetler faturalandırılacağı için de kayıt altına girecek. Bir başka ifadeyle “Evini Yenile Türkiye” kampanyamız kayıt dışılığın önlenmesinde de rol oynamış olacak. Bugün, inşaat sektörü ile yaptığımız kampanyanın benzerlerini başka sektörlerle yapmak için çalışmalarımız sürüyor”.

http://www.yapi.com.tr/haberler/yapi-sektorunden-evini-yenile-turkiye-kampanyasi_71894.html

Read Comment Section
6 Yorum Yorum Yaz
  • Bu kampanyaya paydaş olarak TEKNİKERLER BİRLİĞİ'nin katılmamış olması son derece düşündürücüdür. Uygulamanın içinde olan Teknikerlerin bu kampanyaya dahil edilmesi gerekliliğine inanıyorum. YANITLA
  • çanakkalede yapı tasarım ve dekorasyonla ilgilenmekteyim bayi olmak istiyorum ama bayilik sanırım paylaşılmış durumda YANITLA
  • Bence; mimarlar bu kampanyanın müşterileridirler. Bugünden itibaren bu kampanyayı kullanarak hizmetlerini verme seçenekleri vardır. Kampanyaya dahil olan firmaların ürünlerini müşterilerine sunarak farklı ödeme alternatifleri sunarak, müşteri kazanabilirler. Evini veya ofisini iç mimara yaptıracak müşteri profili ile uygulamacı bayiye yaptıracak müşteri profili birbirinden farklıdır. Bu kampanyanın iki ayrı grup müşteri profili arasında geçişe sebep olma ihtimali çok düşüktür. Kaldı ki katılan firmalar üretici firmalar ve onların bayileridir. Dekorasyon hizmeti veriyorlarsa büyük oranda mimar kökenlidirler. YANITLA
  • Bu kampanyada dernekler bayiler ve üretici firmalar var ama esas bu işin ihtisas sahibi buişlerin uygulamalarının doğru yapılabilmesini sağlayacak içmimarlar yok .içmimarlar odasının neden bu projeye dahil edilmediğini merak ediyorum. YANITLA
  • işlerin açılmasına katkı yapacağından gönülden destekliyorum. duyurular yeterli olduğu ölçüde katılım artar. YANITLA
6 yorumdan 5 tanesi gösteriliyor.  1  |  2  |  DEVAMI
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!