b>İlk kazmanın vurulduğu günden bu yana ancak altyapı inşaatı tamamlanan ve çalışabilir hale gelmesi için yaklaşık 15 trilyon liraya daha ihtiyacı olan Mersin Yat Limanı'na alıcı çıkmadı.
Devlet Liman ve Hava Meydanları İnşaatı tarafından Mersin Yat Limanı için yapılan ilk ihale, başvuru olmadığı için iptal edildi.
Mersin Yat Limanı ile ilgili gelişmeler, İl Koordinasyon Kurulu toplantısında değerlendirildi. Toplantıya katılan DLH 8. Bölge Müdür Vekili Hamza Demirdelen, yap-işlet-devret modeliyle tamamlanması düşünülen liman için ikinci bir ihale açılacağını, üstyapı yatırımlarının da alıcı firma tarafından yapılacağını söyledi.
İKİNCİ İHALE HAZIRLIĞI
Demirdelen, Mersin Yat Limanı'nın, Kumkuyu Yat Limanı ile birlikte yap-işlet-devret modeliyle ikinci kez ihaleye çıkarılacağını hazırlıklara başlandığını kaydetti.
1990 yılında yatırım programına alınan, 1993 yılında 110 milyar lira tahmini bedelle ihale edilen, temeli ancak Ekim 1994'te atılabilen Mersin Yat Limanı'na, bugüne değin 11.7 trilyon lira harcandı. Limanın bugünkü maliyetinin 26 trilyon lirayı bulacağı belirtiliyor. Mersin Yat Limanı, şu teknik özellikleriyle Yap-İşlet-Devlet modeline göre talip bekliyor.
Bu arada, Mersin Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı M. Cihat Lokmanoğlu, Yönetim Kurulu Üyesi A. Kahraman Yavuz, Genel Sekreter Atahan Çukurova, Genel Sekreter Yardımcısı Ali Yavuz ve Mali Danışman V. Babür Merter DLH Genel Müdürü Niyazi Zalgı'yı ziyaret etti. MDTO Başkanı Lokmanoğlu, yat limanı ihalesine yatırımcıların ilgi göstermesini sağlamak için hazırladıkları bir dosyayı da Zalgı'ya sundu.
|