Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

Ankara Ulaşım Ücretlerinde...

Yılmaz Ateş'ten Gökçek'e Köprülü Kavşak Tepkisi

CHP Ankara Milletvekili Yılmaz Ateş, alt-üstgeçit ve köprülü kavşaklar ile ulaşım sorununun çözülemeyeceğine işaret ederek, "Eğer bunlar ile sorun çözülmüş olsaydı Gökçek'in söylediği yeni 54 köprülü kavşak yapımına ihtiyaç kalmaması gerekirdi" dedi.

Cumhuriyet ANKARA



nakent Belediyesi'nin AKP'li Başkanı Melih Gökçek 'in 2008'de kent içine 54 köprülü kavşak, 60 alt-üstgeçit yapacağını açıklaması tepki çekti. CHP Ankara Milletvekili Yılmaz Ateş, alt-üstgeçit ve köprülü kavşaklar ile ulaşım sorununun çözülemeyeceğine işaret ederek, "Eğer bunlar ile sorun çözülmüş olsaydı Gökçek'in söylediği yeni 54 köprülü kavşak yapımına ihtiyaç kalmaması gerekirdi" dedi. Ankara'nın ana ulaşım planına göre her yıl 5 kilometre raylı ulaşım sisteminin devreye girmesinin öngörüldüğünü anlatan Ateş, Melih Gökçek'in 14 yıldır Anakent Belediye Başkanlığı görevini yaptığını, buna göre de toplam 70 kilometre raylı sistem hattının tamamlanmış ve şu anda çalışır durumda olması gerektiğini ifade etti.

Ateş, "Bırakın bir kilometreyi, bir tek metre raylı sistem devreye sokulmamıştır" dedi. Gökçek ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan 'ın Ankara halkından özür dilemesi gerektiğini söyleyen Ateş, "Hem Gökçek, hem Erdoğan 2004 yerel seçimlerinde Ankara'da kendilerine oy vermeleri karşılığında Ankara metrosunu tamamlayacaklarına dair vaatte bulundular. Daha Ankara metrosunun kazı işlerini tamamlayamadılar" diye konuştu. Köprülü kavşak ve alt-üstgeçitlerin Anakent Belediyesi için bir rant elde etme olanağına döndüğüne dikkat çeken Ateş, ithal ağaçlar için 500 milyon dolar para harcandığını fakat belediye yönetiminin raylı sistemlere "kaynak yok" açıklamasının inandırıcı olmadığını söyledi. Anakent Belediyesi'nin Ankara ulaşımında kolaycılığa kaçtığını söyleyen Ateş, açılan her yeni köprülü kavşağın, bir süre sonra ikinci bir kavşak ihtiyacını beraberinde getirdiğini söyledi. Gökçek'in 2009 ve 2010 yılları içinde çalışmaları yıllardır süren raylı sistem hatlarının hizmete açılacağı açıklamasını inandırıcı bulmayan Ateş, şunları kaydetti:

"Nasıl açacakmış? Kazılar bitse dahi bu çalışmanın tamamının yalnızca yüzde 30'unun bitmesi anlamına geliyor. Bu bitse dahi geriye kalan yüzde 70'in ne projesi ortada bulunuyor, ne de yapılmış bir ihalesi var. İhale bile yapılmadı, nasıl yapacaklar bunu? Geri kalan yüzde 70'lik kısmı elektrik ve makine kısmı oluşturuyor. Bunların ne olacağı hala belirsiz. Yıllardır unutulan proje nasıl bir yıl içinde bitirilecek? Metro 2009 yılında hizmete açılamaz."

http://www.yapi.com.tr/haberler/yilmaz-atesten-gokceke-koprulu-kavsak-tepkisi_58885.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!