br/>
Ortalama 3 yılda yıpranan asfalt yollara karşılık, dayanıklılık süresi 80 yılı bulan beton yolların deneme çalışmalarında kullanılan bor katkılı çimento üretiminin 2007 sonunda 2 milyon 100 bin tona ulaşması bekleniyor.
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu(TMSF) tarafından İcra Kurulu Başkanlığı'na atanan Hidayet Nalçacı, Göltaş Çimento'nun üretimini artırırken, sektörde öncülük rolü de üstlendiğini söyledi. Nalçacı, halen Türkiye'de deneme sürecinde olan beton yollar için borlu klinker ürettiklerine dikkat çekerken, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı bünyesindeki Ulusal Bor Enstitüsü ve Çimento Müstahsilleri Birliği ile birlikte yürütülen bu ortak çalışmadan elde edilen çimentonun, dayanıklılık süresinin uzunluğu ile baraj, termik santral ve otoyol yapımında önemli bir avantaj sağlayacağını belirtti.
Bor karışımlı çimento sıcaktan, soğuktan, kardan, buzdan etkilenmiyor ve bu karışımla imal edilen yollardan çok iyi sonuç alınıyor.
|