Avrasya Tüneli Kâr mı Ediyor, Zarar mı?
İktidar, Avrasya Tüneli’nden garanti edilenden daha fazla araç geçtiği için kâr payı alındığını söylerken; muhalefet, kâr payının 45 katının kur farkı nedeniyle şirkete geri ödendiğini açıkladı.
(Fotoğraf: DHA)
|
Temeli 2011’de atılan ve 2016’nın aralık ayında (yap-işlet-devret) projesi olarak hizmete giren Avrasya Tüneli’ne ilişkin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından son iki yıldır garanti araç sayısının aşıldığı ve hazineye gelir payı alındığı belirtildi. Ortaya çıkan veriler ise bu iddiayla örtüşmüyor. Cumhuriyet’ten Çağdaş Bayraktar’ın haberine göre; bütçe görüşmelerinde CHP Hatay Milletvekili Nermin Yıldırım Kara’nın konuya ilişkin sorusunu yanıtlayan Bakan Abdulkadir Uraloğlu, 2023’ün son çeyreğinden günümüze kadar garanti edilen araç sayısının 58 milyon 398 bin, geçen araç sayısının ise 62 milyon 389 bin olduğunu belirtti. Fazladan geçen araçlar için yüzde 30 kâr payı alınarak 2023 için 23 milyon lira, 2024 için 120 milyon gelir elde edildiğini açıkladı. CHP’li Kara ise hazinenin kur farkı nedeniyle işletmeci firmaya iki yılda 6 milyar 193 milyon TL ödediğini belirtti. Kara, “Bakan resmen aklımızla alay ediyor. Kâr denilen miktarın yaklaşık 45 katı şirkete geri ödeniyor. Geçiş garantisi adı altında yapılan ödemelerin haraçtan pek bir farkı yok” dedi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |

