br >
İhale kanunu engel değil
Burhan Özfatura, Büyükşehir Belediyesi’nin ihale kanunundan şikayet etmeyi
bir kenara bırakmasını da istedi. Özfatura, önce Bayındır İnşaat, ardından da
Bozoğlu firmalarıyla yaşanan sorunların ve projedeki zaman kaybının bir daha
tekrarlanmaması için şu öneride bulundu: “Burada izlenmesi gereken yol, yapım
ihalesinden önce yeterlilik ihalesi düzenlemek. Bu işe niyetlenen firmaların
tecrübesi, ekipmanı, mali yapısı, personel kalitesi uygun mu değil mi ancak
böyle anlaşılır. Sadece yeterlilik alan firmalar yapım ihalesine katılmalı.
İhale açık ve net, bir masa etrafında sıkı pazarlıkla gerçekleştirilmeli.
İzmir’in eski başkanı olarak şu an yaşanan sorunlar karşısında büyük üzüntü
yaşıyorum. Eleştirilerimizi, belediyenin işini zorlaştırmak için değil, aksine
kolaylaştırmak için yapıyorum. Hayatımın hiçbir döneminde partizan olmadım.
Mevcut projelerin en kısa sürede, problemsiz tamamlanmasını gönül verdiğimiz
bu kent için diliyorum.”
Önce Bayındır, sonra Bozoğlu
Üçyol-Üçkuyular metro hattının temeli, 2005’in haziran ayında atıldı. İhaleyi
91 milyon TL’ye kazanan TMSF kontrolündeki Bayındır İnşaat, içine düştüğü
ekonomik kriz nedeniyle çalışmaları önce yavaşlattı, daha sonra durdurmak
zorunda kaldı. Büyükşehir Belediyesi Kasım 2006’da yasal prosedür ve şartnameye
dayanarak inşaat sözleşmesini feshetti. Ardından çıkılan yeni ihaleyi Bozoğlu
İnşaat aldı ve 8 Mayıs 2007’de sözleşme imzalandı. 2008 sonuna kadar
tamamlanması hedeflendi. Ancak, bu sözleşme de geçtiğimiz günlerde feshedildi.
Büyükşehir Belediyesi, öncelikle tünellerdeki çökme tehlikesine karşı önlem
alınacağını, ardından da projenin bölüm bölüm tamamlanması için ihaleler
gerçekleştirileceğini açıkladı. 11 kilometrelik mevcut güzergaha eklenecek 5.5
kilometrelik hatla Bornova’dan Üçkuyular’a kadar kesintisiz ulaşım sağlanacak.
Şu an 90 bin olan metro yolcu sayısı, 160 bine yükselecek.
|