Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

100 Yıllık Demiryolu Restore Ediliyor

Berlin-Bağdat Demiryolu inşaatı için Pozantı İlçesine Almanlar tarafından yaklaşık 100 yıl önce yapılan şantiye binaları restore edilecek. D

NTV-MSNBC



b>Berlin-Bağdat Demiryolu inşaatı için Pozantı İlçesine Almanlar tarafından yaklaşık 100 yıl önce yapılan şantiye binaları restore edilecek.

Demiryolu inşaatının en zor bölümünü oluşturan Toroslarda uzun yıllar kalan Almanlar, 1903 yılından itibaren Konya-Bağdat arasındaki bin 37 kilometkrelik bölümü 15 yılda tamamladı.

Berlin-Bağdat Demiryolu tarihteki ipekyolunun yerini alacak Batı ile Doğu’nun önemli köprüsü olarak 1900’lü yılların başında Almanla tarafından yapıldı.1888 Yılında Osmanlı İmparatorluğundan Sultan 2 nci Abdülhamit ile Almanya Kralı Kaizer Willheim 2 tarafından yapılan anlaşmayla Bağdat demiryolu inşaatı Almanlara verildi. Alman Deustche Bank’ın ayırdığı kredilerle 15 yılda tamamlanan demiryolunun en zor kısmı toroslarda ortaya çıktı.
Adana’nın Pozantı ilçesine 10 kilometre mesafedeki Belemedik Vadisine o yıllarda kurulan şantıye binaları bakımsızlıktan birer birer yok oluyor. Okuldan, hastaneye, kiliseden, geneleve kadar hertürlü tesisin yapıldığı şantiye yeri şimdilerde harabe görünümünde.
Almanya Federal Cumhuriyeti Adana Fahri Konsolosu Teyfik Kısacık, restorasyon için girişimlerde bulunarak, Belemedik’in turizme kazandırılmasını istiyor. 1900’lü yılların başında Belemedik’e küçük bir şehir inşaa eden Almanlar Demiryolu inşaatının en zorlu bölümünde yaşamını yitirenleride burada toprağa verildiler. Şimdi bakımsızlıktan harabeye dönen şantiye binaları ve mezarlık için çalışmalar yapan Almanya’nın Adana Fahri Konsolosu Teyfik Kısacık, şimdilerde orman içerisinde talan edilen mezarlık için kadostro’dan tespit yaptırıyor.
Büyük bölümleri yıkılan şantiye binaları içinde Büyükelçilik kanalıyla restorasyon yapılması için girişimlerde bulunan Fahri Konsolos, Türkiye’ye gelen 3 milyon Alman turistin bbüyük bölümünün buraları görebileceğini ifade ederek ” Buradaki alman mezarları birer birer tahrip ediliyor, oysa hangi dinden olursa olsun ölüye saygı gereği buraları korumak gerek onun için şimdi kadostro yetkilileri ile Alman Mezarlığının yerini tespit için buradayım., ancak ülkemizde bürokrasiyi içinden çıkılmaz duruma getiren memur zihniyeti bu işleri oldukça karmaşık hale getiryor, yinede Pozantı Kaymakamının konuya gösterdiği hassasiyetle bu sorunların aşılacağına inanıyorum” dedi.
Torosların arasında yemyeşil vadide bulunan belemedik istasyonu ve yüz yıl önceden kalan şantiye binalarının çevresinde gövdeleri metrelerce genişlikte dev çınar ağaçları bulunuyor. Çakıt suyunun geçtiği vadiye 5 yıl öncesine kadar sadece demiryolu ile ulaşılıyordu. Pozantı’dan açılan 10 kilometrelik yolun ulaşımı dahada kolaylaştırdığı Belemedik’e gerekli ilginin gösterilmesi gerektiğini ifade eden Teyfik Kısacık, tarih boyunca bir geçiş noktası olan Belemedik’in dağ turizmi açısından önemli bir merkez olacağını iddia edederk ” burada doğa ve tarihin iç içe geçmişliğini en iyi şekilde görülüyor, burayı restore ederek turizme kazandırmak gerek, bu durumda hem Türkiye’de yaşayan Almanlar hemde yıllık 3 milyon civarında Ülkemize gelen Alman Turistler buraları görecek ve atalarının yüz yıl önce buralarda nasıl yaşadığını ve neler yaptıklarını görme şansına sahip olacaklar.Ayrıca yakında Pozantı-Ankara arasındaki otoban tamamlandığında yol Pozantı’nın dışından geçiyor, dolayısıyla geçimini yol üzerindeki tesislerden kazanan birçok insan işsizlik tehdidi ile karşı karşıya, ozaman buranın turizme kazandırılması durumunda bu insanlarada bir iş imkanı sağlanacaktır” şeklinde konuştu.
Almanların inşaa Berlin Bağdat demiryolu güzergahındaki bir önemli köprüde Karaisalı ilçesi sınırlarında bulunan taş köprüdür. Yapıldığı yıllardaki koşullar gözönüne alındığında günümüzde halen demiryolu hizmetindeki köprü görenleri şaşkına çeviriyor. Yüz metreye varan yüksekliği ve 200 metre uzunluğundaki köprü geçit vermeyen torosları birbirine bağlayan önemli bir geçiş noktası konumunda.

http://www.yapi.com.tr/haberler/100-yillik-demiryolu-restore-ediliyor_5537.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!