İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Darüşşafaka
ile Hacıosman Mahallesi arasındaki bin 348 metrelik son tünel kazısını yaparak
tünelleri birleştirdi. Tarabya kavşağında yerin 31 metre altına inen Başkan
Kadir Topbaş, iş makinesini kullanarak Şişhane-Hacıosman Metro Hattı'nın son
kazısını yaptı. Darüşşafaka Hacıosman tünellerinin binleşmesi ile Şişhane-Taksim
hattı yeraltından Hacıosman'a kadar uzadı.
2010'da çalışmaya başlayacak
Hacıosman-Atatürk Oto Sanayi hattı arasında 2010 yılının Temmuz
ayında test sürüşlerinin başlayacağını ve hattın 2010 yılı sonunda hizmete
gireceğini açıklayan Başkan Topbaş, "Sizleri 2010 Temmuz'unda test sürüşü
yapmaya davet ediyorum. 2010 sonlarına doğru da buradan bindiğimiz zaman 12
dakikada 4. Levent'e, 24 dakikada Taksim'e, 27 dakikada Şişhane'ye
gidilebilecek. Şişhane-Yenikapı hattı tamamlandığında ise yine Hacıosman'dan 32
dakikada Yenikapı'ya, 49 dakikada Kadıköy'e ve 63 dakikada Atatürk Havalimanı'na
gidebileceğiz" diye konuştu.
Aracını park et metroyla devam et
Bu hattaki son metro kazısıyla tarihi bir olaya tanıklık
ettiklerini vurgulayan Kadir Topbaş, şöyle konuştu; "Yüzyıllar sonra bizler
burada olmayacağız ama burasını binlerce insan kullanacak. Bu hat daha sonra
Sarıyer Çayırbaşı'na devam edecek. Hacıosman Metro İstasyonu'nun yanında 420
araçlık otoparkımız ve transfer merkezimiz olacak. Buraya gelen vatandaşlar
araçlarını bırakarak metroya binebilecek. Yüzeyde birçok çalışma yaptık ve zaman
zaman İstanbullular'ı rahatsız ettik. Yoğun çalışma tempomuza gösterdikleri
hassasiyete çok teşekkür ediyorum. Ama bizim en ağrılıklı çalışmalarımız yerin
altında devam eden metro çalışmaları. Yerin altında binlerce insan 24 saat
boyunca bu kentin ulaşım sorununu çözmek için çalışıyor. Bu metro hatları
tamamlanınca binlerce insan hızlı, konforlu ve güvenli ulaşım imkanına
kavuşacak."
Kesintisiz seferler başlayacak
Daha önce Şişhane-Taksim ile 4. Levent Atatürk Sanayi Sitesi
hatlarını aktarmalı olarak hizmete açtıklarını hatırlatan Kadir Topbaş, bunun
daha önce yapılan metro hatlarındaki elektronik sistemlerin yenilenme
çalışmalarından kaynaklandığını ve yıl sonundan itibaren bu hatta kesintisiz
seferlerin başlayacağını kaydetti. Gelişmiş bir elektronik sistem kullanarak
metronun vagon aralıklarını 70-80 saniyeye kadar indirdiklerini ifade eden
Topbaş, "Ancak daha önce yapılan hat 4,5 dakika aralığıyla çalıştığı için
entegrasyonda sıkıntı yaşanıyor. İnşallah bu yıl sonundan itibaren 600 bin
yolcuyu Şişhane'den Atatürk Sanayi Sitesi'ne kadar sabah 06.00 ile gece 21
saatleri kesintisiz seferlerle taşımayı hedefliyoruz" şeklinde
konuştu.
Stad bitmeden metro gidecek
Bu yılsonuna doğru Seyrantepe triyaj alanımıza doğru olan test
sürüşlerimiz de başlayacak. Oradan Galatasaray'ın yeni stadının altına 1620
metrelik üç tünel yaparak metroyu Seyrantepe'ye getiriyoruz. İstasyonunu bu
yılın sonuna doğru hizmete sokacağız. Şu anda Levent'te peronlardan bir tanesi
vagon depolama alanı gibi kullanılıyor. Bu hat açılınca o sıkıntı da ortadan
kalkacak. İstanbullulara da buradan bu müjdeyi veriyorum. İstanbul için hayırlı
olsun. Ancak ulaşım adına daha yolun çok başındayız. Çok işimiz var. Şu anda
51,5 kilometre inşaatı yer altında devam ediyor. Burada bir şeye özellikle
dikkat çekmek istiyorum. 6 Aralık 1994'te bu hat üzerindeki Taksim-4.Levent
arasında ilk tünel bağlantısı işlemi yapılmıştı. Yüzde 80'ini Başbakanımız Recep
Tayyip Erdoğan'ın döneminde yaptığı o hatta 8 kilometreydi, bizde o hattın
devamı olarak 8 kilometre daha yaptık. Yani önceki birkaç dönemde yapılan metro
8 kilometreydi. Buz kendi dönemimizde 8 kilometreyi bitirdik."
Vinçle indi
Yerin yaklaşık 31 metre altında Hacıosman istasyonu içinde
gerçekleştirilen tünel birleşme törende, tünele özel bir vinç ile inen Topbaş,
basın mensupları ile birlikte tünel birleşme noktasına kadar 310 metre yürüdü.
Her iki yönde sürdürülen ve yaklaşık 20 dakika süren çalışmanın sonunda tünelin
iki ucu birleştirildi.Topbaş, her iki yönde çalışmayı yürüten işçilerle ve basın
mensuplarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi. Topbaş'a 1994 yılında çekilen bir
fotoğraf hediye edildi.
6 istasyon yer alıyor
Başlangıçta yaklaşık 8,5 kilometre olarak inşa edilen Taksim ?
4. Levent Metrosu, kuzeyden Hacıosman'a, güneyden de Şişhane'ye kadar toplam 18
kilometrelik bir sistem olacak. Yenikapı'ya kadar gidildiğinde ise Marmaray'ın
da tamamlanmasıyla ulaşımda ciddi bir rahatlama ve entegrasyon
sağlanacak.
4. Levent-Hacıosman arasında 5'i ana hat, 1'i de Seyrantepe
Stadyum bağlantısı olmak üzere Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi,
Darüşşafaka, Hacıosman ve Seyrantepe istasyonlarından oluşacak.
4. Levent-Hacıosman metro hattının toplam maliyeti Seyrantepe
istasyon bağlantısı ve triyaj alanı dahil 487,3 milyon euro, Atatürk Oto
Sanayi-Hacıosman arası ise 316,3 milyon euroya mal olacak.
Seyrantepe istasyonunda Eylül 2009, Darüşşafaka istasyonunda
Kasım 2009, Darüşşafaka-Hacıosman arasında da Temmuz 2010'da başlanması
hedeflenen test sürüşlerinden yaklaşık 4 ay sonra ise yolcu taşınması
planlanıyor.
Taksim-4. Levent arasında 9 yıldan beri 32 vagonla hizmet
verilen metro hattında, Yenikapı-Hacıosman arasında hizmete girmek üzere 92
vagonun daha alımı için ihale yapıldı ve ilk vagonlar 2008 yılı Eylül ayında
teslim alındı.
İhale kapsamında bugüne kadar 44 vagon İstanbul'a gelirken,
geriye kalanı yıl sonuna kadar tamamlanacak ve böylece toplam vagon sayısı 124'e
çıkacak.
|