Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

3. Köprüye Tepkiler Sürüyor

Tarabya-Beykoz arasına inşa edilmesi kesinleşen ve eylül ayında İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’nde görüşülmesi beklenen 3. köprü projesine tepkiler sürüyor. Levent’teki İETT arazisi, Zincirlikuyu’daki Karayolları arazisi ve Mecidiyeköy’deki Likör Fabrikası arazisinin satışını yargı yoluyla durduran meslek odaları, projenin İBB

Cumhuriyet Gazetesi
3. Köprüye Tepkiler Sürüyor

Tarabya-Beykoz arasına inşa edilmesi kesinleşen ve eylül ayında İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’nde görüşülmesi beklenen 3. köprü projesine tepkiler sürüyor. Levent’teki İETT arazisi, Zincirlikuyu’daki Karayolları arazisi ve Mecidiyeköy’deki Likör Fabrikası arazisinin satışını yargı yoluyla durduran meslek odaları, projenin İBB Meclisi’nce onaylanması ve ihaleye çıkılması durumunda yargıya başvurma kararı aldı.

İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe: Köprü yapma anlayışının çözüm getirmediğini 1. ve 2. köprü deneyimlerimizden biliyoruz. Köprüler insanları değil, otomobilleri taşıyor. İstanbul’un en az 500 kilometre metroya ve raylı sisteme ihtiyacı var. İBB Başkanı Topbaş ve AKP’li meclis üyeleri artık Ankara’nın sesini dinlemekten vazgeçmelidirler. Köprünün yapılması konusunda ısrarlar sürerse yargıya başvurarak projeyi durdurmaya çalışacağız.

Orman Mühendisleri Odası Marmara Şube Başkanı Besim Sertok: Kamuya ait alanlar hükümet eliyle gasp ediliyor. Hükümet bir dizi yasal düzenlemeyle kamusal alanların rantiyeciler tarafından işgal edilmesine göz yumuyor.

Çevre Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Eylem Tuncaelli: Hükümetin yaptığı tüm program ve çalışmalar ormanların talanına yönelik. Hükümetin amacı Boğaziçi’ni asma köprülerle kapatmaksa yaptıkları doğru.. Ancak insanların, yaşayabilecekleri ortamlara ihtiyaçları var. 3. köprü bu kentin sorunlarını çözmeyecek, bize yeni sorunlar yaratacaktır.

Okan Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Güngör Evren: TEM Otoyolu, İstanbul’un kırmızı çizgisidir. Bu çizgiyi geçerek, kuzeye ilerlemek bu kentin sonu olur.

Eski İBB Başkanı Ali Müfit Gürtuna: Kuzeydeki yeni yapılaşma ve nüfus artışı sonucunda oluşacak rant ile yeni “mutlu azınlıklar” türeyecek. Acı bedeli ise ulaşım yükü, çevre problemleri ve yeşil alan mahrumiyeti olarak “çilekeş vatandaş” ödeyecek.

Doğa Derneği Başkanı Dr. Güven Eker: İstanbul’u daha ne kadar büyütmek istiyoruz? Bu sorunun yanıtı şeffaf ve bilimsel temellere dayanarak verilmediği sürece hiçbir kamu kurumunun ülke kaynaklarını 3. köprüye yönlendirme hakkı yoktur.

Yeşiller Partisi’nden yapılan açıklamada, Başbakan Erdoğan’a ve İBB Başkanı Topbaş’a seslenerek, “3. köprü için boşuna güzergâh belirlemeyin. Yaptırmayacağız” uyarısında bulunuldu. Açıklamada 3. köprü projesinin en önemli dayanağının 1995’te “3. köprü İstanbul için cinayettir” diyen Başbakan olduğu kaydedildi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/3-kopruye-tepkiler-suruyor_71688.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!