Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

628 Milyon TL Toprağa Gömüldü

Yapımına 1976 yılında başlanan ve bugüne kadar 22 hükümet eskiten Ayaş Tüneli, kaderine terk edilmiş durumda çürümeye bırakıldı. Türkiye’de hızlı tren tartışmalarının yaşandığı şu günlerde, Ayaş Tüneli projesi hayata geçirilmiş olsaydı, Ankara-İstanbul arası mesafe 146 kilometre kısalacak ve yaklaşık 2 saate inecekti.

Cumhuriyet Gazetesi
4 628 Milyon TL Toprağa Gömüldü

Yapımına 1976 yılında başlanan ve bugüne kadar 22 hükümet eskiten Ayaş Tüneli, kaderine terk edilmiş durumda çürümeye bırakıldı. Türkiye’de hızlı tren tartışmalarının yaşandığı şu günlerde, Ayaş Tüneli projesi hayata geçirilmiş olsaydı, Ankara-İstanbul arası mesafe 146 kilometre kısalacak ve yaklaşık 2 saate inecekti.

Resmi verilere göre 1976’dan bu yana 628 milyon lira harcanan “Ankara-İstanbul Ayaş Tüneli Projesi”nin sonunun ne olacağı bilinmiyor. Yüzde 75’lik bölümü tamamlanan Ayaş Tüneli, bitirilirse Ankara-İstanbul arası hızlı trenle ulaşım 1.5-2 saate inmiş olacak. Ankara-Eskişehir-İstanbul arasında devam eden hızlı tren çalışmaları ağır aksak sürerken bundan 33 yıl önce başlayan Ayaş üzerinden İstanbul bağlantı yolu tamamlansaydı, hızlı tren projesi çoktan hayata geçirilmiş olacaktı.

Uzunluğunun 10 bin 65 metre olması öngörülen Ayaş Tüneli’nin sekiz kilometrelik kısmı bittiği halde, harcanan para ve emek bir tarafa bırakılarak proje atıl bir şekilde kaderine terk edildi.

Bugüne kadar gelen hükümetlerin birçoğu Ayaş Tüneli ile ilgili bir çalışma yapmadı. AKP hükümeti, 100 yılı aşkın süredir kullanılan Ankara-Eskişehir-İstanbul hattını rehabilite ederek trenleri hızlandırmaya çalışırken 33 yıldır tamamlanmayı bekleyen ve resmi verilere göre ise 628 milyon liralık yatırım yapılan “Ankara-İstanbul Hızlı Demiryolu Ayaş Tüneli Projesi” unutuldu.

Görmezden gelinen ve yapımına başlandığı günden bu yana 22 hükümet, 26 bakan eskiten tünel AKP hükümeti tarafından da bir “ayıp abidesi” olarak çürümeye terk edilmiş durumda. Yaklaşık 10 yıldır hiçbir yatırımın yapılmadığı projeye 1976’dan bu yana bir servet aktarıldı.

‘Ayaş Tüneli, Türkiye’nin yoludur’

Ayaş Tüneli ile ilgili görüşlerini aldığımız Ayaş Belediye Başkanı Ali Başkaraağaç, Ayaş Tüneli’ni üzüntüyle seyretmekten başka ellerinden bir şey gelmediğini vurgulayarak “Son 10 yıldır buraya bir çivi bile çakılmadı. Ayaş Tüneli kaderine terk edildi” dedi.

Başkaraağaç, AKP hükümetinin hızlı tren projesinde Ankara-Eskişehir-İstanbul hattına milyarlarca dolar para harcamasına karşın Ayaş Tüneli’ni unuttuğunu belirterek “Bu tünelin acilen açılması gerekiyor. Kaynaklarımız boşa harcanmamalıdır. Buraya yatırılan 1 milyar doların akıbetinin ne olacağını hepimiz merak ediyoruz. Kaynaklarımız bu şekilde boşa harcandığı için ülke olarak büyümeyi de sağlayamıyoruz. Buradaki yatırımı madem tamamlamayacaktınız, neden o kadar servet harcadınız” diye sordu.

Başkaraağaç, bu projenin tamamlanmamasında büyük otobüs firmalarının hükümetlere yaptığı baskıların da payı olduğunu belirterek şöyle konuştu:

“Bu yatırım için biraz daha para harcansa bugün Ankara-İstanbul arası 150 kilometre daha kısalmış olacaktı. Bu yolun açılması gerekiyor, burası Ayaş’ın değil, Türkiye’nin yoludur. Ayaş halkı olarak bütün desteği vereceğiz, gerekirse binlerce kişiyle burada eylem yapacağız. Hükümet yetkilileri bir an önce buraya el atmalıdır.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/628-milyon-tl-topraga-gomuldu_71143.html

Read Comment Section
4 Yorum Yorum Yaz
  • -İnsanlar,kendilerine en uygun idare biçimlerini kendi elleri ile tayin ederler!!!İkinci bir batı TRAKYALI (M.K ATATÜRK) Sizleri kurtarmaya bir daha gelmeyecektir...Hepiniz onun devrimlerine ihanet ettiniz...trakya bu ülkenin 40'ta,1'i....bakın bakalım trakya kimlere oy veriyor...Ayaş tüneli ne ki???Antalya'ya tren yok...bir çok ilimiz tren yoksunu...Ancak şunu da söyleyeyim; Nallıhan üzerinden, bağlantı kesinlikle yanlış bir PARKUR idi... Bunu her kesim ile tartışabilirim... Amaç sadece istanbul-ankara olmamalı, şu anki parkur düzenlemesi mantıklıdır... çünkü diğer büyük iller ile çatallama yapma açısından gayet akılcıdır. örneğin:istanbul-eskişehir-konya yolcuları tek bir tren'e binmiş olacaklardır...Nallıhan üstü parkurda; eskişehir ve konya yolcusu olmayacaktı...neyse efendim..temel sorun 'ORTAK SORUN'(!) YANITLA
  • Türkiyenin bir mühendislik ayıbı olan bu ayaş tünelinin madem %75 i tamamlanmış neden geri kalanı tamamlanmıyor yetkililere sormak lazım onları da dinlemek lazım bunun için ben az önce bilgi edinme yasası gereği ulaştırma bakanlığından sordum gelecek cevabı merak ediyorum. Türkiyedeki kamplaşma hastalığı ülkemize zarar vermektedir. Cumhuriyetin ilk yıllarında inönü hükümetlerinde demiryollarına büyük önem verilmiş hatta o dönemde Nuri Demirağ tarafından başlatılan uçak yapımı, düşmanlığa varan tavırla yok edilecek kadar. Daha sonra gelen Menderes Hükümetlerinde ise demiryolları unutulmuş karayollarına büyük önem verilmiş. Demiryolları nerdeyse komünistlikle eşdeğer görülmüş nasıl bir ilgi kurulduysa. Konya -Ankara hattı demiryoluna çok uygun olmasına ragmen konya şehrinin cezası dolayısıyla yapılmadığı tevatür olmuştu. Erdoğan hükümetlerinde ise bölünmüş yol uygulaması ve hızlı tren uygulaması hatalarıyla takdir edilmesi gereken çalışma. Türkiyede yıllarca uygulanan beyinleri kamplara bölme, uzlaşmama, karşısındakinin fikri doğruysa da mevzi kaybetmeme adına reddetme, basit bir sivil toplum örgütünde bile fikirlere göre değil kişilere göre şekillenme, herhangi bir kurumda yerel yönetimde her şeyin başa gelen kişinin iki dudağı arasında olması gibi olumsuzlukları süreç içinde gidermemiz gerekmektedir. YANITLA
  • AYAŞ Tünelinin olduğu güzergahı terk etme kararı Cumhuriyet'in yüzkarası DSP-MHP-ANAP Koalisyon hükümeti tarafından verilmiştir ve zamanın bakanı olan çok sayın oktay vural tarafından uygulanmıştır. AK Parti seçimi kazanınca bu iş de pişmiş olarak kucağına düşmüştür ve ihaleleri hazırlandığı ya da yapıldığı için geriye dönememiştir. Seçimi kazanmalarından bir süre sonra tünelin olduğu bölgeden seçilmiş bir AK Parti milletvekilini tebrik ederken bu tünelden bahsettim ve neler yapılabileceğini ana hatları ile anlattım. Ama nafile çıt çıkmadı. Ben de BABA'ya mal olmuş bir projeye daha fazla para yatırmak istemediklerini düşünerek bu ana kadar susmayı tercih ettim. Bu yazının buradan bizlere kadar ulaştırılması için emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler...... Ayaş Tüneli için neler yapılabilir: 1- Yapılan tünelden geçen YHT'nin İstanbul'a kadar gitmesi şart değil. Nallıhan'a kadar yaparsınız ve Beypazarı ile Nallıhan'ı Ankara'nın birer semti haline getiriverirsiniz olur biter. Tabii MHP'nin kalesi konumundaki Beypazarı'na böyle bir yatırım yapmayı menfaatlerinize uygun bulursanız. - Hattı Nallıhan'a kadar inşa ederek üzerinde normal tren ya da banliyö treni çalıştırabilirsiniz. Nallıhan ve Beypazarı karayolunda ağır yük taşımacılığı yapılmaktadır. En azından madenler bu yoldan taşınabilir. - Tünel mevcut haliyle YHT için elverişsizdir çünkü kurplar güncel en yüksek hız kriterine (300 km/sa. civarında) uygun değildir. Türkiye TEM Otoyolundaki Bolu Dağı tünelinde yaptığı işlemi bir daha burada yaparak kurpları düzeltmekten aciz değildir. Hem bu sebepten hem de hattın üzerinde yapılması gereken YHT Bolu Dağı tünelinin maliyeti sebebinden AYAŞ TÜNELİ'nin kaderine terk edilmesi gerekir diye çeşitli sayı oyunlarıyla hükümete sürekli yanlış bilgi verilmiş ve kasten yönetim aldatılmıştır. YANITLA
  • gerçekten ne siyasi ne de maddi bir şey yapmayan akp bunun için su bile dökmez.. YANITLA
4 yorumdan 4 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!