
Samsun-Sivas-Kalın Demiryolunda...

Garantili Projelere 500 milyar...

KÖİ Raporlarına Sansür

Garanti Ödemelerini Aksatmayan...

Garanti Ödemesi Şimdiden Maliyeti...

Karayolları’ndan Garanti Ödemelerine...

Osmangazi’den Geçen Her Araç...

Ankara YHT Garı için 33 Milyon...

Garanti Ödemeleri Yılın İlk...

9 Günlük Tatilde 2 Köprünün...

Yap-İşlet-Devret Modeline Devam

Köprülerin Günlük Garanti...

Garanti Sayısı için Türkiye’deki...

45 Bin Araç Geçiş Garantisi...

Avrasya Tüneli’nden Garanti...

Garanti Sayısı 8 Milyon, Yolcu...

Garantili Projelere Portekiz...

Açılmayan Yol için Geçiş Garantisi...

2022’de Garanti Ödemelerine...

Zafer Havalimanı’na 9 Ay için...
8 Garantili Projede Büyük Zarar
Sayıştay raporlarına göre 8 projenin yüzde 169 daha pahalı olduğu görülürken, bu para ile 8 yerine yaklaşık 24 otoyol, köprü ve tünel inşa edilebilirdi.

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile yapılan 4 otoyol, bir tünel ve 3 köprünün toplam maliyeti 22 milyar 215 milyon 713 bin dolar oldu. Aynı projelere kamuya devredilinceye kadar, 59 milyar 747 milyon 817 bin dolarlık geçiş garantisi verildi. Böylelikle devlet kaynaklarıyla 22.2 milyar dolara mal olacak 8 proje için Hazine'den 37.5 milyar dolar daha fazla para çıkacak. Sözcü’den Emin Özgönül’ün haberine göre; CHP Zonguldak Milletvekili ve TBMM KİT Komisyonu Üyesi Deniz Yavuzyılmaz, “Sayıştay raporlarındaki saptamalar, 8 projenin yüzde 169 daha pahalı olduğunu gösterdi. Bu para ile 8 yerine toplam 24 otoyol, köprü ve tünel inşa edilirdi. Üstelik bu projelerde müteahhidin yurtdışından temin ettiği krediye de devlet kefil oluyor.” dedi. Farkı hazine ödüyor 1- 45 bin araç geçiş garantisi 2- Gelir garantisi oldukça yüksek 3- Projede eksiklikler tamamlanmadı 4- Geçiş hedefine ulaşılamıyor 5- Milyarlarca dolarlık sapma 6- Hedefin yarısına dahi ulaşılamıyor 7- Otoyolun işletme süresi uzatıldı 8- Geçiş garanti sayısı artırıldı Çarpıcı örnek Tokat ve Zafer Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |