Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Acil Durumda İtiniz

İstanbul’un çok tartışmalı götürgeci metrobüs, şimdi de “yolculara metrobüs ittirme” uygulamasına geçiyor. Şaka değil; İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT), yolcuların metrobüsü ittirmesi için belge düzenlemiş. İttirmenin belgesi olur mu demeyin, ya da deyin. Bundan sonra metrobüs bozulduğunda şoför kalkıp size “Haydi tüm yolcular

Taraf Gazetesi
5 Acil Durumda İtiniz

O, asfaltta lastik izi bırakan metro. O, teklediğinde elbirliğiyle ittirilen “büs.” O, İstanbul’un yoksul semtleriyle varsıl semtlerini bir çırpıda bağlıyor. O, Hindistan trafiğine dönmüş E-5 trafiğini Musa gibi ikiye yarıyor. O bir fenomen. O bir metroseksüel. Öylesine tartışıldı ki, Hollandalılar Eindhoven’daki sistemi değiştirdi.

İstanbul’un çok tartışmalı götürgeci metrobüs, şimdi de “yolculara metrobüs ittirme” uygulamasına geçiyor. Şaka değil; İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT), yolcuların metrobüsü ittirmesi için belge düzenlemiş. İttirmenin belgesi olur mu demeyin, ya da deyin. Bundan sonra metrobüs bozulduğunda şoför kalkıp size “Haydi tüm yolcular hep beraber itelim” derse de bozulmayın... Aşağıda şoförlere asfaltın bozulmaması için fren yapmaktan kaçınmalarını bildiren bir evrak bulacaksınız. Ayrıca, yarısı yolda duran gişe kabinleri, E-5’le kot farkı olan yerler, geçişi zorlaştıran dar bölümler, yola doğru yamulmuş bariyerler, yanlış yapılmış mazgallar, çukurlar, tümsekler, yarıklar var.

Metrobüs hattına taşınmış plastik personel tuvaleti, Okmeydanı’nda yola fırlayıp duran bir grup çocuk, ağır çalıştırılmaktan çıldırmış şoförler ve İETT’nin yeni projeleri... Mart 2009 Yerel Seçimleri’ni İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a kazandıran “ittirmek suretiyle hareket ettirilen” metro-kağnılar için arıza, yolculuğun günlük bir parçası. Preslenerek birbirine tutturulan yolcular inebilmeye-binebilmeye razı. Müteahhit ve taşeron firmalara yapılan kıyakları İstanbul halkı takmıyor bile. Peki ama neden bozuluyor bu trilyonluk metrobüsler?

Şofööör, orta kapııı!..

Onu en iyi bilen şoförlerine göre proje başlı başına mühendislik hatası. İşçilik kötü, personel yetersiz ve kullanması zor... Asfalt gündüz sıcağında döküldüğünden tutmamış, ince ve dayanıksız. Araca kapasitesinin üzerinde yolcu alındığından şanzıman bozuluyor. Elektronik araçlar aşırı hassas, kazara imdat çekici kımıldatılsa uğraşman gerek. Klima filtreleri Hollanda’nın temiz havasına göre yapılmış, İstanbul’un kirli havasına göre değil. Bu nedenle de 15 günde bir bakımdalar. Maaşlarını alamayan, aşırı yorulan ve yolcularla uğraşmak istemeyen şoförler isyanda. Durak anonsları için kurulan pahalı sistem işletilemiyor. Tavanda duran dijital ekran ve ecza çantası Felemenkçe tasarlanmış.

Şimdi, paragrafın sonunu bir İETT işçisi tamamlasın: “Listeyi uzatırsan buradan Mecidiyeköy’e yol olur.”

İttirmenin belgesi

Yanda gördüğünüz, İETT’nin “Tesellüm Bilgisi” adıyla düzenlediği günlük belge... İçeriği güncellenerek şoförlere dağıtılıyor. Resimdeki örneğinde şoförlerden, asfaltı bozmamak için fren yapmaktan kaçınmaları ve gerektiğinde yolcularla birlikte metrobüsü “ittirmeleri” istenmiş. İfade aynen şöyle:

“Bir otobüsümüz istasyon alanında kaldığında yaşadığımız kaos malumunuzdur. Yolculara otobüsü ittirmek suretiyle peronu boşaltınız.” 

http://www.yapi.com.tr/haberler/acil-durumda-itiniz_70523.html

Read Comment Section
5 Yorum Yorum Yaz
  • GÜLER misin AĞLAR mısın? Defalarca çeşitli çevreler uyardığı halde, bunun İstanbul şartlarına ve özellikle mevcut güzergah yolarına uygun bir sistem OLMADIĞINI BAĞIRDIKLARI halde, kimi kendini çok bilmiş zanneden ve birşeyler ispatlamaya çalışan zihniyetlerce inadına yapıldı. Şimdi ister itin, ister çekin; ister çekip gidin. Yapılan o kadar masrafın yalnızca küçük bir grup insanın işine yaradığını görünce - en azından birileri faydalanabiliyorsa küçük bir teselli oluyor - o kadar masrafa ne diyeceğini bilemiyor insan. EN KÖTÜSÜ DE EMNİYET ŞERİDİ OLMAYAN YOLLARDA LASTİĞİ PATLAYAN, ARACI ARIZALANANLAR HAYATLARINI KAYBEDİYOR. SORUMLUSU: YOLLARI BU HALE GETİRENLER. CEZASI: YOK!!! YANITLA
  • metrobüs tam bir felaket Türkiye şartlarına uymayan araçlar durmadan arıza çıkarıp duruyor.sonra ana yol daraltılıp ta böyle sistemi devreye sokacak insanın ancak ali okulu çocuğunun beynine sahip olması gerekir.yollarda binlerce araç gidiyor ve metrobüs denilen sistemden sonra 1 adet araç yollardan eksilmediği gibi trafik tam bir felaket oldu.neden mi ana yol daraldı 10km likbir yolda yol on kere daralıp genişliyor arıza şeridi diye bir şey kalmadı bırakın kazayı bir araç arıza yapsa trafik arap saçına dönüyor.metrobüse kimler daha çok biniyor derseniz genelde kadıköy karaköy arası vapura binen insanlar metrobüs onlara yaradı metrobüs sisteme oturdu vapur yolcusu kalmadı gibi bir şey vapurlar boş gidip boş geliyor üstelik işe gidiş veya çıkış saatlerinde.yollarda giden araçlara bakıyorsunuz hep şirket araçları, neden metrobüse binsin ki? toplu taşıma yolcusunu dağıttı, nasıl insanlar hesap yapmadan böyle işlere kalkışıyorlar ve bir allahın kuluda sen napıyorsun diyemiyor bunlara ayıptır yazıktır. YANITLA
  • Elimi sürmem, gider en öndekine binerim. Adam tutsunlar hem işsizlik azalır. YANITLA
  • Bunun kadar problemi kim yaşıyor bilmiyorum. Kendi adıma şunu söyleyeyim ki bu metrobüsü uygulamaya koyanlardan allah razı olsun tek biletle anadolu yakasına rahatlıkla geciyorum ve aynı gün hiç bir problem olmadan geriye dönüyorum. bu sıcakta klımalı bu araclarda istanbullunun rahat etmesi her halde birilerini rahatsız ediyor. Yıllarca teneke kasa minibüslerinde can güvenligi hiç yok, sıcakta camları acmasanız boğulursunuz, acarsanız haliçin kokusundan boğulursunuz, o günlerde biri cıkıp ta eleştirmedi. YANITLA
  • insanların mutlaka bir bildigi vardır önemli olan ne bildiklerini çözebilmek, Mimarmış mühendismiş koskoca belediye başkanından, belediyenin, hayatında ilk kez bir yapı işi almış temizlik firmalarından, hollandanın kek bir belediye bulduk döşeyelim tavrından daha mı iyi biliyosunuz siz bu işi? siz para kazanmayı düşünmüyosunuz ey mimarlar mühendisler ozaman fikrinizinde bi önemi yok yani fikriniz para kazandırmıyor aksine kaybettiriyo o zaman niye sizi dinlesinler? YANITLA
5 yorumdan 5 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!