Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Alışverişin Yeni “Meydan”ına Büyük İlgi

İstanbul’un en keyifli, en eğlenceli ve en trendy alışveriş merkezi Meydan’ın düzenlenen ilk partisine 7 binin üzerinde kişi katıldı.

yapi.com.tr
Alışverişin Yeni “Meydan”ına Büyük İlgi

stanbul’un en keyifli, en eğlenceli ve en trendy alışveriş merkezi Meydan’ın düzenlenen ilk partisine 7 binin üzerinde kişi katıldı. Hande Yener verdiği konserle geceyi renklendirirken, Harem Grubu ve müzik dünyasının ünlü ismi DJ Murat Uncuoğlu da canlı performanslarıyla konuklara unutamayacakları bir gece yaşattı.

Kapılarını halka 15 Ağustos 2007’de açan ve o günden beri tüm İstanbul halkının ilgisini çeken Meydan Alışveriş Merkezi, dün gece görkemli bir parti ile konuklarına “merhaba” dedi. Yapılan partide “yeni nesil alışveriş merkezi” Meydan, muhteşem ışıklandırması ve tasarımı ile konuklarına keyifli bir gece yaşattı. Seçkin bir davetli topluluğunun katıldığı gecede, Anadolu yakası sakinleri başta olmak üzere 7 binin üzerinde İstanbullu’nun yoğun ilgi gösterdiği gecede, Hande Yener şarkılarıyla konuklara müzik ziyafeti verirken, Harem Grubu canlı performansıyla herkesi büyüledi. Dans gösterilerinin renk kattığı gecede, ünlü Dj Murat Uncuoğlu da canlı performansı ile geceye katılanları coşturdu.

Alışveriş merkezlerine yepyeni bir yorum getiren çarpıcı mimarisi, tematik konsepti, gelişmiş altyapı teknolojileriyle gelecekte kurulacak alışveriş merkezleri için yeni standartlar getiren “Meydan Alışveriş Merkezi” İstanbul’da Anadolu yakasının yeni “buluşma noktası” oldu. Metro Group Asset Management’ın, 128 bin metrekarelik bir alanda kurduğu, 70 bin metrekarelik alana konuşlanan 50 mağazası ve farklı tematik mağaza gruplarıyla Alışveriş Meydanı, hipermarketten mobilya ve aksesuvara, giyimden spora, medyadan sinemaya, yiyecekten çok katlı mağazaya kadar yerli-yabancı onlarca markayı ziyaretçilerine bir arada sunuyor.

Zigmunt Mierdorf: “Bu yıl en az iki Media-Markt mağazası daha açacağız.”
Meydan Alışveriş Merkezi’nin düzenlenen basın toplantısında bir konuşma yapan Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Zigmunt Mierdorf, Metro Group olarak bugün sadece Türkiye’deki binlerce tedarikçiden yılda yaklaşık 500 milyon Euro’luk ürün satın almakla kalmadıklarını ayrıca 10 Metro Cash&Carry mağazası ve 10 Real hipermarket ile de burada faaliyet gösterdiklerini belirtti. Mierdorf, “Sadece birkaç hafta önce Ümraniye ve Yakuplu’da iki yeni hipermarketimizi açtık. 2006’da tam zamanlı çalışanlarımızın sayısı yaklaşık 4,600’dü ve bu sayı bu yıl yine artacak” dedi.

METRO Group’un üçüncü satış kanalı Media Markt’ın tüketici elektronik merkeziyle, önemli stratejik pazar olan Türkiye’deki genişlemede yeni bir bölüm açtığını söyleyen Mierdorf, ilk Media Markt’ın da Meydan Alışveriş Merkezi’nde açıldığını söyledi. Zigmunt Mierdorf, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye son yıllarda kayda değer bir ekonomik büyüme yaşıyor ve biz METRO Group olarak uzun zamandır size eşlik ediyoruz. Bu harika alışveriş merkezinin yapılışıyla, bu ortak yolculuğa devam etme niyetinde olduğumuzun açık bir göstergesini sergiliyoruz ve bunu da gelecekte yapacağımız yatırımlarımızla kanıtlayacağız.”

“Türk üreticileri ve Türk ürünleriyle ilgili olarak politikamız Türkiye’deki mağazalarımızdaki ürün çeşitlerimizin yüzde 90’ını yerel tedarikçilerden sağlamaktır” diyen Metro AG Yönetim Kurulu Üyesi Zigmunt Mierdorf, sözlerini şöyle tamamladı: “Şirketimizin Türkiye’deki pazardaki satışlarının artmasından ve müşterilerimizin memnuniyetinden ve genel olarak Türk toplumunun bizi kabullenmesinden çok memnunuz. Türkiye’de işimizi genişletmeye devam edeceğiz. Bu yıl en az iki Media-Markt mağazası daha açacağız.”

Prof. Michael Cesarz: “2009’da Merter’deki yeni inşaat projemizde güneş enerjisi kullanacağız”
“Bugün dünyanın ilk Alışveriş Meydanı’nı açmak çok heyecan verici” diyen Metro Group Asset Management Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Michael Cesarz, Meydan’ın mimari cesaret ve ekolojik öngörünün bileşimini temsil ettiğini söyledi. Prof. Michael Cesarz, şunları söyledi: “Sadece başka bir alışveriş merkezi daha yapmak yerine, insanların hayatın tadını çıkartabilecekleri bir yer inşa etme fikri, hayat dolu olan Akdeniz şehirlerinden geldi. Kendimize ilham kaynağı olarak yaşayan mega şehir İstanbul’u seçtik. Mimarlar aynı zamanda insanların çekici ortamlarda buluşmak ve şarj olmak için birkaç dakikalığına her şeyden uzaklaşmak isteme arzularını da dikkate aldılar. Gerçekten uluslararası trendsetter olma özelliklerine sahip yenilikçi bir alışveriş merkezi görüyorsunuz.”

Prof. Michael Cesarz, Meydan’ın, Avrupa’daki en büyük ikinci ve Türkiye’deki en büyük jeotermal enerji kullanan ticari yapı olduğunu belirttiği konuşmasını şöyle tamamladı: “Böylece, iklimin korunmasına büyük katkıda bulunabiliriz. Bu nedenle, Ümraniye’deki bu merkez, yenilikçi ve çevreyle dost teknoloji için bir vaha olacak. Kendimizi ülkenize ve insanlarınıza çok yakın hissediyoruz ve modern bir gelecek için katkıda bulunmak istiyoruz. METRO Group Asset Management’ın bir sonraki inşaat projesi 2009’da Merter bölgesinde açılacak ve yine yeni bir ekolojik yol izleyecek. Soğutma sistemlerimiz için jeotermal enerji yerine güneş enerjisi kullanacağız.”

Gündüz Bayer: “Meydan, ticari oluşumların yepyeni bir jenerasyonunu tarif ediyor”
Metro Group Asset Management Genel Müdürü Gündüz Bayer de, toplantıda yaptığı konuşmada, “hatırlayacaksınız, Meydan’ın açılışını 15 Ağustos 2007 tarihinde yapmıştık. Çok değil, aradan sadece 2 ay geçti ve bu kısa sürede öncelikle Anadolu yakası sakinleri, sonra tüm İstanbul halkı, şehrin bu yeni Alışveriş Meydanı’na büyük ilgi gösterdiler. Öyle ki, Meydan Alışveriş Merkezi iki ayda 1.400.000 ziyaretçiyi ağırladı.

“Meydan, ticari oluşumların yepyeni bir jenerasyonunu tarif ediyor” diyen Bayer, konuşmasına şöyle devam etti: “Yaptığımız müşteri araştırmaları ve dünyada gelişen yeni trendler, Metro Group Asset Management’ı yeni açılımlara yönlendirdi. Yapılan çeşitli çalışmalar sonucunda belirlenen lokasyon, hedef kitle ve müşteri beklentileri, bizi bu projede yepyeni bir alışveriş merkezi konseptine taşıdı. Bugün Meydan, sosyal hayatın içinde aktif olan gençler ve genç yaşamı benimseyen hedef kitlesine ‘yeniliği’ sunmak gibi bir iddia ile faaliyette. Meydan; sergiler, canlı performanslar gibi eğlence, spor, kültür ve sanat etkinliklerinin yanı sıra, birbirinden farklı ve eğlenceli aktivitelerin de yeni buluşma noktası haline geldi. Kısacası, Meydan, “şehrin yeni alışveriş meydanı” olarak İstanbul’da yaşama yeni bir renk katıyor.”

İstanbul’un geleceğe dönük yüzü; Ümraniye
Meydan, ikinci köprü başta olmak üzere, tüm yol bağlantılarına çok yakın olduğu için İstanbul’un tüm semtlerinden ulaşımın kolayca yapılabildiği bir konumda bulunuyor. Ümraniye, İstanbul'un geleceğe dönük yüzünü temsil ediyor. Bölge, uluslararası şirketler için de çekici bir iş bölgesi haline geliyor. Çevresinde yeni yapılan konut projeleri de Meydan Alışveriş Merkezi’ni bölgede ayrıcalıklı kılıyor.

Yıldız mimarlarla gelen yeni standartlar
Mimarisini Londra merkezli Foreign Office Architects’ın (FOA) üstlendiği Alışveriş Meydan’ının mimari açıdan en çarpıcı özelliklerinden birisi, çimlendirilmiş binaların çatısından, geniş bir meydana akıcı bir şekilde geçişin sağlanması. Meydan mimarisini gerçekleştiren bu yaratıcı ekip, Japonya’da Yokohama feribot terminali ve Londra 2012 Olimpiyatları’nın Lower Lea Vadisi’nin master planı ile isim yapmıştı. Yerel koşulları ve yerel halkın ihtiyaçlarını göz önüne alan global mimari tasarımlar, FOA’nun yaptığı çalışmaların özelliğini oluşturuyor. 1990 yılında, İspanyol Alejandro Zaera Polo ile İranlı Farshid Moussavi ve yaratıcı ekibi, uluslararası mimarlık sahnesinin yıldızları olarak sayılıyor. FOA, Meydan için 2005’te düzenlenen ve 5 adet uluslararası tanınmış firmanın katıldığı workshop’ta birinciliği kazanmıştı.

Yeşil vahada kurulan modern bir pazaryeri

Bina çatılarının çimlerle kaplı olduğu Meydan, Ümraniye bölgesinde yeşil bir vaha görevi üstleniyor. Bu yeşil vahada ziyaretçiler dinlenebiliyor, sosyal aktivitelere katılabiliyor ve bir alışveriş gününü; sinemaya gidebileceği, yemeğini yiyebileceği, açık havadan yararlanabileceği keyifli bir gün haline getirebiliyorlar. Modern yaşama ve ekolojik ortama uygun olarak tasarlanan Meydan, yeşilin ve toprak renginin hakim olduğu, açık alanlarında nefes alınan, kapalı alanlarında ise, gün ışığından maksimum ölçüde faydalanılan yeni nesil bir alışveriş merkezi olarak dikkati çekiyor.

Açık havada eğlence ve alışveriş keyfi
Meydan; sergiler, canlı performanslar gibi spor, kültür ve sanat etkinliklerinin yanı sıra, birbirinden farklı eğlenceli aktivitelerin de yeni adresi oluyor. Perakende mağazacılık mimarisine yeni bir soluk getiren Meydan, kendi ligini oluşturacak yeni bir mimari konsepte öncülük ediyor. Meydan’ın orta bölümü ise eğlenceli su oyunları alanı olarak tasarlandı. Bir açık hava alışveriş merkezi olan Meydan, büyük bir meydan etrafında yer alan tematik mağazaları ile alışveriş dünyasının yeni jenerasyonunu ifade ediyor.

Meydan’daki dünya markaları
Gençler ve kendisini genç hisseden herkes için alışverişi ve eğlenceyi birleştiren Meydan, sinema salonları, yeşil alanları, sosyal aktiviteleriyle ve 5 farklı temadan oluşan “dünyalar” konseptiyle, Türkiye’nin ve dünyanın yıldız markalarına ev sahipliği yapıyor. Meydan’da yer alan markalar şunlar:

Meydan Alışveriş Merkezi’nın ilk fazı olan IKEA, 30 bin metrekarelik alanda açıldığı Mayıs 2005 tarihinden itibaren bir başarı hikâyesine dönüştü. Geniş koridorları, cazip fiyatla sunulan ürün yelpazesiyle Türk perakende sektöründeki alışveriş anlayışını değiştiren Real hipermarket ise ”müşteri memnuniyetini” ön planda tutuyor. Real’de geniş koridorlar ve 8 metrelik tavan yüksekliğiyle müşterilerinin “rahat alışveriş” yapmalarını sağlayacak tüm olanaklar sunuluyor. Modern iç tasarımı ve sıcak atmosferiyle müşterilerini ağırlayan Real, 40 bin çeşit gıda ve gıda dışı ürünü tek bir çatı altında topluyor.

Metro Group şirketlerinden ve Avrupa’nın elektronik devi Media Markt, Eylül 2007 tarihinde ilk kez Meydan Alışveriş Merkezi’nde açıldı ve Türkiye’de elektronik sektörüne başka bir boyut kazandırdı. Türkiye’nin yıldız yerli markalarından birisi olan YKM’nin İstanbul’daki yedinci mağazası da Meydan’da açıldı. 4 bin metrekarelik alanıyla YKM Meydan’da; modern ve genç müşteri yaşam tarzına hitap etmekte. Alışılmışın dışında özgün projeler ortaya koyan Mars Entertainment Group, İstanbul’un 6. Cinebonus sinemasını en gelişmiş konsepti ile Meydan Alışveriş Merkezi’nde Kasım ayı başında açacak. 10 sinema salonuna sahip Cinebonus, fuayesindeki teknolojik ve farklı görünümünün yanı sıra, misafirlerine “hayatı kolaylaştıran” teknolojik olanaklar da sunacak.

Avrupa’nın en büyük jeotermal sistemlerinden biri kuruldu
Meydan’ın en büyük özelliklerinden birisi de çevreci olması. Meydan Alışveriş Merkezi, Metro Group’un kalorifer kazanı olmaksızın, jeotermal enerji ile kurulan ilk projesi. Meydan, geleceğin enerji kaynakları arasında doğal bir kaynak olan jeotermal enerji sistemiyle ısıtılıp soğutuluyor. Hesaplamalar, toprakta depolanmış olan enerjinin dünyayı yaklaşık 100 bin yıl enerjiyle beslemek için yeterli olduğunu gösteriyor. Bu olağanüstü potansiyeli erken fark eden Metro Group Asset Management, jeotermal enerjiyi ticari yapıların iklimlendirmesinde hayata geçirmeye başladı. Meydan, Metro Group’un jeotermal enerjiyle ısıtılan ve soğutulan ilk ticari yapısı oldu.

Emniyetli, temiz, çevreyle dost

Meydan Alışveriş Merkezi’nde jeotermal sistem, yılda 1,3 milyon kilowatt saat primer enerji tasarruf ediyor. Bu enerji daha emniyetli, istenildiğinde kullanıma hazır ve çevre için zararlı herhangi bir atık ya da gaz üretmiyor. Meydan’ın toprak enerjisiyle ısıtıp soğutulması yılda yaklaşık 350 tonluk karbondioksitin doğaya verilmesini önlüyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/alisverisin-yeni-meydanina-buyuk-ilgi_56923.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!