Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Alman Demiryolları Şirketi, Katar'ı 17 Milyar Avroya Demir Ağlarla Örecek

Deutsche Bahn, Alman inşaat şirketleriyle birlikte Katar Emirliği’nde hızlı tren ağları ve metro sistemi kuracak. Söz konusu dev projenin imzaları Katar’da Deutsche Bahn Genel Müdürü Rüdiger Grube, Almanya Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer ve Katar Başbakanı Şeyh El Tani’nin katıldığı törenle atıldı.

Radikal Gazetesi
Alman Demiryolları Şirketi, Katar'ı 17 Milyar Avroya Demir Ağlarla Örecek

Deutsche Bahn, Alman inşaat şirketleriyle birlikte Katar Emirliği’nde hızlı tren ağları ve metro sistemi kuracak. Söz konusu dev projenin imzaları Katar’da Deutsche Bahn Genel Müdürü Rüdiger Grube, Almanya Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer ve Katar Başbakanı Şeyh El Tani’nin katıldığı törenle atıldı. Projeyi, Alman Deutsche Bahn’ın yüzde 49 ve Katar Emirliği’ne ait Qatari şirketinin yüzde 51 hissesiyle ortak olduğu, yeni kurulan ‘Qatar Railways Development Company’ adlı şirket yürütecek. 17 milyar avro değerindeki projeyle Arap ülkelerindeki en geniş demiryolu ağı oluşturulacak ve başkent Doha’ya da metro sistemi kurulacak.

Almanlar nefes alacak

Küresel ekonomideki krizle zor duruma giren Alman sanayi şirketleri de bu projeyle birlikte rahat bir nefes alacak. Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Şeyh Hamad bin Kasım El Tani, “Biz uzun vadeli düşünüyoruz. Kurlar düştüğünde, şirketlerdeki payımızı artırıyoruz. Bunu Credit Suisse’te ve diğer şirketlerde de böyle yaptık” dedi.

Deutsche Bahn İcra Kurulu Başkanı Ruediger Grube imza töreninde yaptığı konuşmada, Katar hükümetinin bu iddialı projede kendisine ortak olarak Deutsche Bahn’ı seçmesinden mutlu olduklarını belirterek, “Bu proje zor zamanda ülkemizde istihdramı korumamıza yardımcı olacaktır” dedi.

Katar şu sıralar emirlik içindeki hava ve deniz limanlarına büyük yatırımlar yapıyor. Bunun nedeni ise doğalgaz zengini ülkede insan ve yük taşımacılığı için gelişmiş hızlı bir ulaşım sistemi bulunmaması. Sorunun çözümünü inşa edilecek demiryolları ağında bulan Katar şeyhleri, hayata geçirilecek proje kapsamında saatte 350 kilometre hızla hareket edecek trenlerle, mesafeleri kısaltmayı hedefliyor. 180 kilometrelik hızlı yeni demiryolu sistemi Katar’la Bahreyn’i birbirine bağlayacak. Bunun için deniz üzerine 45 kilometre uzunluğunda bir köprü de inşa edilecek. Doha’nın havaalanı ve kent merkezi arasında 98 istasyonlu metro sistemiyle bağlantı kurulacak.

Tüm projenin tamamlanmasının 15 yıl alacağı belirtilirken  metro sistemi ve hızlı tren hattının ülke içindeki bölümünün yüzde 70’inin en geç 2017’de tamamlanmaıs öngörülüyor. Bunun nedeni ise Katar’ın 2020 Yaz Olimpiyatları ile 2022 Dünya Futbol Şampiyonası’na ev sahipliği yapmak istemesi. Körfez ülkeleri küresel krizin patlak vermesiyle, birçok Batılı şirketin kurtarıcısı olmuş, yabancı şirketlere yatırım desteği sağlamış ve yabancı yatırımlar için de kendi sınırlarını açmışlardı. Örneğin otomotiv sektörünün önemli şirketlerinden Daimler’e, Credit Suisse gibi bankalara ya da MAN Ferrostal gibi şirketlere ortak oldu.

Yeni yatırım anlayışı

Körfez ülkeleri küresel kriz döneminde yatırımlar konusunda bir hayli cesur davranıyor. Bunun da nedenleri var. Petrol giderek azalıyor ve Basra Körfezi’ndeki ülkeler yeni rotalarını çoktan çizmiş durumdalar. Öyle ki, kendi finans sistemlerini ve bir yanda Avrupa ile Amerika, diğer yandan da Asya ile ticaret kapasitelerindeki dengeleri değiştirebilecek mekanizmalar geliştiriyorlar. Dubai’de şirketlere danışmanlık hizmeti veren Birtta Hadler, bölgenin önemi için, “Burası adeta farklı dünyalara açılan bir kapı niteliği taşıyor. Eskiden beri buraya dünyanın dört bir tarafından yatırımcı ve işadamları geliyor” yorumu yaptı.

Yatırımların sonu yok

Bu yılın eylül ayında Dubai’de dünyanın en modern metrosu hizmete açıldı. Dünyanın en büyük havaalanının inşaatı da sürüyor. Ancak devasa projelerin yürütülmesi küresel krizin hüküm sürdüğü bir dönemde sergilenen bir güç gösterisi değil. Havaalanı projesinin başındaki isim Şeyh Ahmed bin Saed El Maktum, bunun bir gövde gösterisi olmadığının altını çiziyor.

El Maktum başında

El Maktum, “Bizim burada yaptığımız hizmet sektörümüzü geliştirmektir. Zira bu alandan elde ettiklerimiz, gelirimizin büyük bir bölümünü oluşturuyor” dedi. Küresel mali kriz körfez ülkelerini de olumsuz etkiledi, büyük kayıplara neden oldu. Ancak petrol zengini küçük ülkeler, daha çok geleceğe yatırıma odaklanmış durumda. Bundan Alman Deutsche Bahn da istifade edecek.

http://www.yapi.com.tr/haberler/alman-demiryollari-sirketi-katari-17-milyar-avroya-demir-aglarla-orecek_74581.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!