Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Alpler’i Delip Geçtiler

Alpler’i Delip Geçtiler

yapi.com.tr
Alpler’i Delip Geçtiler

Gotthard Tüneli, Alp Dağları’nın altından geçerek İsviçre’yi İtalya’ya bağlıyor. Her biri 57 kilometre uzunluğunda iki tüp geçitten oluşan Gottard Tüneli, dünyanın en uzun ve en derin tüneli olma özelliği taşıyor. Tünelde kazılar tamamlandı, test sürüşleri ise sürüyor.

Hürriyet'ten Gülistan Alagöz'ün haberine göre, tünel projesini gerçekleştiren her birinin yüzde 25 ortak olduğu konsorsiyumdaki 4 şirketten biri olan Rönesans İnşaat, 1 Temmuz 2013’te Avusturya merkezli Alpine Group’un İsviçre kolu ‘Alpine Bau Gmbh, Hergiswill’ firmasını satın aldı. Bu satın almayla birlikte Rönesans, Rotterdam-Genova arasındaki hızlı tren hattının bir bölümünü oluşturan Gotthard Tüneli’nin inşasında yer aldı.

16 milyar euro yatırım

Zürih ile Rotterdam, Frankfurt, Basel, Gotthard ve Lugano şehirlerini de birbirine bağlayacak olan tünel, için 16 milyar Euro yatırım yapıldı. Tünel, Zürih ve Milano arasındaki mesafeyi 1 saat azaltarak, toplam 2 saat 40 dakikaya indirecek. Saatte 250 kilometre hıza ulaşabilen 200’ü aşkın trenin aynı anda geçiş yapabileceği tünelden ağırlığı 4 bin tona kadar ulaşan yük trenleri de çalışabilecek. Tünelin günlük 65 yolcu treni ve 250 yük treni kapasitesi bulunuyor. Kazı işlemleri tamamlanan şantiye alanında heyecanlı bekleyiş hakim. Avrupa’nın merakla beklendiği tünelde son rötuşlar yapılıyor.

5 bin test sürüşü

Derinliği 2 bin 100 metreye kadar inen tünel için ilk araştırmalar 1993 yılında başlamış. Tünel yapılmadan önce halkın da görüşleri alınmış. 2000 yılında ihale edilen tünelde kazılar 2013’de tamamlandığı belirtiliyor. Tünelde açılış öncesi 5 bin test sürüşü yapılacağını belirten Heitkamp CEO’su Johannes Dotter, “5 bin test sürüşü dünyanın etrafını 3 kez gezmeyle eş değer. Bugüne kadar 3 bin 500 test sürüşü yapıldı” dedi. Toplam inşaat süresi 40 ay olan tünelde günde 110 kişinin çalıştığını dile getiren Dotter, tüm projenin yarattığı istihdamın ise 4 bini aştığı ifade etti. Kazılarda 28.2 milyon ton kaya çıkarıldığını ve bunun 9.3 milyonunun yeniden üretim sürecinde kullanıldığını belirten Dotter, inşaat süresince 4 bin dokuman ve 22 bin sayfalık kağıt işleri üretildiğini de kaydetti.

***Şu an dünyanın en uzun tüneli, Japon adalarındaki 53.8 kilometre uzunluktaki Seikan Tüneli. Gotthard’ın tamamlanmasıyla dünyanın en uzun tüneli unvanı, İsviçre’ye geçecek. AFTTG alt ortak girişimi ile birlikte TTG Konsorsiyumu ve TAT Konsorsiyumu  tarafından gerçekleştirilen Gotthard Tüneli, 57 kilometre. Tünel sisteminin toplam uzunluğu ise 152 kilometreden fazla.

http://www.yapi.com.tr/haberler/alpleri-delip-gectiler_143460.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!