Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Astoria Alışveriş ve Yaşam Merkezi 2 Bin Çalışanıyla İş Başı Yaptı

Astaş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm AŞ tarafından hayata geçirilen Kempinski Residences Astoria’nın ilk 5 katında yer alan Astoria Alışveriş ve Yaşam Merkezi 23 Ocak’ta ziyaretçilerine kapılarını açtı.

yapi.com.tr/Bülent Aytaç YOLDAŞ
Astoria Alışveriş ve Yaşam Merkezi 2 Bin Çalışanıyla İş Başı Yaptı

staş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm AŞ tarafından hayata geçirilen Kempinski Residences Astoria’nın ilk 5 katında yer alan Astoria Alışveriş ve Yaşam Merkezi 23 Ocak’ta ziyaretçilerine kapılarını açtı. Astoria Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin tanıtım toplantısına ve gezisine Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, Astaş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Kempinski Residences Astoria Genel Müdürü Eyüp Babür ile Astoria Alışveriş ve Yaşam Merkezi Genel Müdürü Ümit Teoman katıldı. Açılış için dans şovları ve konserlerin yer aldığı bir açılış programı hazırlanan Astoria’da açılış etkinlikleri bir hafta sürecek.

23 Ocak’ta açılan ve 35 bin metrekare’de 250’den fazla ürün ve markanın yer aldığı, 110 mağazanın bulunduğu Astoria Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nde 2 bin çalışan iş başı yaptı.

Astaş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, 160 rezidans, 8 ofis katı ve 5 katlı alışveriş merkezinden oluşan kompleksin arsa dahil yatırım maliyetinin 180 milyon dolar olduğunu belirterek, Astoria’da yer alan 110 mağazanın tümünün uzun dönemli kiralamalarının tamamlandığını ifade etti. Aşçı, Astoria’da mağaza metrekare bedellerinin büyüklük ve konumlarına göre 50 ile 200 euro arasında değiştiğini kaydederek, yıllık ciro hedeflerinin 1.5 milyar dolar olduğunu açıkladı. 160 rezidanstan 140’ının satıldığını belirten Aşçı, 40 rezidansın da otel fonksiyonlu olarak kısa, orta ve uzun dönemli kiralamalar için ayrıldığını dile getirdi. Astoria projesinde kullandıkları malzemeleri Japonya’dan Amerika’ya kadar dünyanın dört bir yanından özenle seçtiklerini anlatan Aşçı, “Taşıyıcı sistem için 200 bin ton beton, 10 bin 365 ton demir, 2 bin 100 ton çelik, 3 milyon metrekare kablo kullanarak 998 iş gününde hayata geçirdik” dedi.

Günde ortalama 20 bin ziyaretçi bekleniyor
Aşçı, alışveriş merkezini hafta içi günde ortalama 15-20 bin kişinin ziyaret etmesi, hafta sonunda ise bu rakamın ikiye katlanması hedeflediklerini ifade ederek, “Yoğun bir nüfusun yaşadığı, finans, sigorta, telekomünikasyon, lojistik, ilaç firmaları ve büyük holdinglerin yer aldığı bölgede konumlanan Astoria, çevre işyerlerinde çalışan 50 bin kişinin ulaşabileceği bir noktada yer alıyor. Yapımı süren inşaatların bitmesiyle önümüzdeki 5 yıl içinde bölge nüfusu ikiye katlanacak. Bölgede çalışan insan sayısı 100 bine ulaşacak. Bu potansiyeli görerek yatırım yaptığımız Astoria Türk ekonomisine de artı değer katacaktır” dedi.

“El Maktum’un şirketi Limitless’de Astoria’yı tercih etti”
Levent’teki İETT arazi üzerine Türkiye’nin en büyük kulesi Dubai Towers’ı yapmayı planlayan Dubai Şeyhi El Maktum’un gayrimenkul şirketlerinden Limitless’de Astoria’dan ofis kiraladığını açıklayan Aşçı, Sama Dubai’nin ofisinde dekorasyon çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Aşçı, ayrıca Hong Kong – İngiliz ortaklığı olan Executive Office Center adında bir şirketin ofislerin bir kısmını metrekaresi 30 eurodan kiraladığını ifade ederek, bu şirketin ofislerin mobilya, telefon, sekreter vb. tüm alt yapısını hazırlayarak kullanılabilir halde, İstanbul’a gelen yabancı şirketlere metrekaresi 200 dolardan kısa vadeli kiralamalar yapacağını anlattı.

Aşçı: “Maçka’da 6 yıldızlı otel – rezidans yapacağız”
Astaş olarak turizm ve inşaat alanında önümüzdeki 4-5 yıllık süreç içinde pazar değeri 2 - 3 milyar doları bulan yatırımlar yapmayı planladıklarını anlatan Aşçı, projelerinin daha çok yabancılara yönelik olacağını, Türkiye’nin dünyada yıldızının parlamasına katkıda bulunacaklarını kaydetti. Gerçekleştirecekleri projelerin İstanbul, Ankara, Antalya, Çeşme, Bodrum’da olabileceğini ifade ederek, “İstanbul Maçka’da, Maçka Lisesi’nin hemen yanında 6 yıldızlı bir otel – rezidans yapacağız. Bu proje için Amerikalı, İngiliz mimarlarının da yer aldığı yerli ve yabancı mimarların katıldığı bir proje yarışması düzenledik. Nisan gibi projemiz belli olacak. 500 milyon dolar pazar değeri olacak bu projenin inşaatına ise 2008 sonunda başlamayı hedefliyoruz” dedi.

Sarıgül: “Astoria bir dünya markasıdır”
Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül de, 110 mağazanın bulunduğu Astoria Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nde ünlü yabancı markaların yanı sıra, Türk markalarının da yer almasının sevindirici olduğunu belirterek, Astoria’nın Türk markalarının dünya markası olmaları yolunda bir basamak olacağını söyledi. Sarıgül, Astoria’nın gün ışığı içinde 48 metre yükseklinde Avrupa’nın en yüksek ikiz kulesi olduğuna işaret ederek, “Astoria bir dünya markasıdır. Tüm yurttaşlarımdan ricam şudur. Artık yurtdışı özentisini bırakın. Böylesine bir alışveriş merkezi inanın Avrupa’nın en güzel merkezlerinde bile yok” diye konuştu.

Babür: “Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik”
Kempinski Residences Astoria Genel Müdürü Eyüp Babür’de, Kempinski Residences Astoria’nın Kempinski’nin Türkiye’deki dördüncü, İstanbul’daki ikinci işletmesi olduğunu belirterek, Türkiye pazarındaki 5 yıldızlı konfor yelpazesine rezidans hizmetlerini de eklemiş olduklarını ifade etti. Babür, Kempinski Residences Astoria’nın Türkiye’de ilk defa uluslararası bir otel yönetim firması tarafından işletilecek residans olduğuna dikkat çekti.
Astoria Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Ümit Teoman ise, alışveriş merkezinin otoparkının Amerikan standartlarında geniş rampalara sahip olduğunu belirterek, günde 8 bin ila 10 bin aracın yararlanacağı otoparkın, bin 200 araç kapasitesi bulunduğunu söyledi. Astoria’nın otoparkı açılış nedeniyle bir süre ücretsiz hizmet verecek.

Astoria bir çok ilke imza atıyor
Toplam 110 mağazanın yer aldığı Astoria Alışveriş Merkezi’nin en büyük mağazası 3500 metrekare ile teknoloji market Electroworld olacak. 2 bin metrekare ile Astoria’nın ikinci büyük mağaza alanına sahip olan Okko ise “Gurme Market” konseptiyle yeni bir market anlayışı getiriyor. Alışverişini yapan müşteri, marketin kafeteryasında çayını yudumlarken, aldığı malzemeleri mutfağa vererek yemeğini hazırlatıp evine göndertebiliyor ya da orada tadına bakabiliyor. Alışveriş merkezi alanının yüzde 20’sine yakın bir bölümünü yiyecek içecek alanları, restoran ve kafelerin oluşturduğu Astoria’da Türkiye’ye ilk kez giren markalarda bulunuyor.

Astoria kulelerinin en üst katında yer alacak restoran için dünyanın en ünlü iki restoran markası yarışıyor. Astoria yönetimi 1 ay içinde bu restoran markasının adını açıklayacak. Restoran ise bahar aylarında açılacak.

Mars Entertaintment Grup tarafından işletilecek olan Cinebonus sinema salonları da bir ilke imza atıyor. Her birinde özel locaları bulunan 10 sinema salonunun duvarları cam olarak tasarlanmış. Salonlar içinden hem alışveriş merkezinin içi hem de İstanbul manzarası seyredilebiliyor. Film esnasında ise özel bir sistemle özel camlar kapanıyor.

- Anantara SPA ve Spor Klubü: Dünyaca ünlü ve ödüllü bir marka olan Anantara, dünya’da SPA terapisti yetiştiren ve okulu olan ilk merkez olma özelliğine sahip. Türkiye’ye ilk kez Astoria ile girecek olan Anantara, 1 ay sonra açılacak. Türkiye’de Astaş’la birlikte büyüyecek. Bundan sonra Ankara, İzmir ve Antalya’da açılması planlanıyor.

- Reno: Almanyalı Avrupa’nın en köklü ayakkabı şirketlerinden biri olan Reno Türkiye’ye ilk kez Astoria ile giriyor. Müşteriler Reno’da, dünyanın en önemli ayakkabı markalarını ekonomik fiyatlarla bulabilecekler.

- Dolce Vita: Türkiye’ye ilk kez Astoria ile girecek olan Dolce Vita el yapımı İtalyan dondurma ve kafe konseptini Türkiye’ye taşıyacak.

Sarıgül, Astaş’a Maçka Oteli’ni hedef gösterdi
“Vedat Bey Astoria’nın arazini almadan önce belediyemize geldiğinde kendisine pozitif enerji vermeseydik belki de Vedat bey bu yatırımı yapmaktan vazgeçecekti” diyen Sarıgül, Bu arazinin kendi belediye başkanlığı döneminden önce 6 sene kaba inşaat olarak kaldığını ifade etti. Sarıgül, Astaş Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı’ya Maçka Oteli’ni hedef göstererek, “Aynı şekilde benim yüreğimi yakan bir yer daha var. Vedat Bey’e Maçka Oteli hedef gösteriyorum. Bir yabancı firma (Rezidor SAS) Emekli Sandığı ile mahkemelik. Aylardır öylece duruyor. Vedat Bey oradaki ihtilafları çözsün ihaleye girsin ve inşallah oranın da açılışını birlikte yapalım” diye konuştu.

Sarıgül: “Bölgede başka alışveriş merkezi yapılmayacak”
Bölgemizde başka bir alışveriş merkezi olmayacak. Şu an Mecidiyeköy’de yapılan bir alışveriş merkezi var. (Taş Yapı tarafından yapılıyor) Onun dışında bu bölgeyi rahatlatmak için alışveriş merkezleri yapmaktan öte yan yolları yapmamız gerekiyor. 4. Levent’ten Çağlayan’a bağlanan 6 şeritli bir yol projemiz var. Bu yol projesi ile ilgili Büyükşehir Belediyesi ile görüşüyoruz. Bu projeyi gerçekleştirdiğimiz zaman bu bölgeyi tamamen rahatlatmış olacağız. Trafik sorununu çözmek için alışveriş merkezleri yapmamak çözüm değil, yeni yolların açılması çözüm olacaktır. 6 şeritli yol projesi ve tünel yollar tamamlandıktan sonra trafik kısmen rahatlayacak, Ancak alternatif yollar açmadığımız sürece trafik sorunu aşamayız.

http://www.yapi.com.tr/haberler/astoria-alisveris-ve-yasam-merkezi-2-bin-calisaniyla-is-basi-yapti_59000.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!