b>DHMİ Yönetim Kurulu kritik bir karara imza attı. Kurul, bu konuda yasal bir düzenleme yapılmadan Atatürk Havalimanı için ihaleye çıkmama kararı aldı.
Türkiye'nin en önemli ve stratejik havalimanı olarak gösterilen Atatürk Havalimanı'nda ihale sancısı yaşanıyor. Tepe-Akfen-Vie'den (TAV) temmuz ayında işletmesi teslim alınacak olan dış hatların yanı sıra iç hatları da 10 yıl için özel sektöre kiralamak üzere ihaleye çıkmayı planlayan Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), mevzuat engeline çarptı. DHMİ, bir yandan devir işlemleri için çalışmalarını sürdürürken diğer yandan da limanın iç ve dış hatlar ile tüm ticari hacimlerini yeniden ihaleye çıkarmak üzere hazırlıklarını sürdürüyor. DHMİ, ihale için Ulaştırma Bakanlığı ve Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) ile bir dizi görüşme yaptı. Bu görüşmeler sonunda DHMİ'nin, ana statüsünde yapılacak bir değişiklikle limanı kiralayabileceği sonucuna ulaşıldı. Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararıyla yapılan değişiklikle Kurum'un statüsüne 'liman işletir ve işlettirir' ibaresi eklendi.
YDK DA UYARDI
Bu arada Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu'nun (YDK), 4046 sayılı Özelleştirme Yasası'na dikkat çekerek, limanın DHMİ tarafından "özelleştirilmesinin ya da kiralanmasının" Özelleştirme Yasası'na aykırı olacağı yönünde uyarıda bulunduğu belirtildi. Yasaya göre, limanı kiralama ya da özelleştirme görevi Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na veriliyor. Bu ortamında DHMİ Yönetim Kurulu, YDK'nın da uyarısı çerçevesinde bu konuda yasal bir düzenleme yapılıncaya kadar Atatürk Havalimanı için ihaleye çıkmama kararı aldı.
|