Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Beton Yolda Maliyet Daha Düşük

TMÇB Ar-Ge Direktörü Yeğinobalı, beton yolun asfalta oranla daha düşük maliyetli olduğunu belirtirken, yakıt tasarrufu da getireceğini söyledi.

NTV-MSNBC



b>TMÇB Ar-Ge Direktörü Yeğinobalı, beton yolun asfalta oranla daha düşük maliyetli olduğunu belirtirken, yakıt tasarrufu da getireceğini söyledi.

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TMÇB) AR-GE Direktörü Prof. Asım Yeğinobalı, beton yolun ilk maliyet açısından asfalt yoldan daha ucuza malolacağını söyledi. TMÇB ve Karayolları Genel Müdürlüğü arasındaki protokol çerçevesinde deneme amacıyla Afyon’da yapımına başlanan Türkiye’nin “ilk beton karayolu” basına tanıtıldı. Prof. Yeğinobalı, Afyon İkbal Termal Otel Tesisleri’nde tanıtım öncesi düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin beton yol yapımında çok geç kaldığını belirterek, dünyada beton yol uygulamalarının geçen yüzyılın başlarından itibaren yaygınlaştığını kaydetti.

Fransa’da 1920’lerde, Almanya’da 1930’larda beton yol yapımına başlandığını, Belçika’da köy yollarının bile beton olduğunu bildiren Prof. Yeğinobalı, ABD’de ise toplam 67 bin 200 kilometre uzunluğundaki eyaletler arası otoyol sisteminin önemli bir bölümü ve şehirlerin çevre yollarının beton olduğunu belirtti.

YÜZDE 100 YERLİ MALZEMEYLE YAPILABİLİYOR
Prof. Yeğinobalı, beton yolun yüzde 100 yerli malzemeyle yapılabilirken, asfalt için gerekli olan bitümü (petrol türevi bir malzeme) Türkiye’de üreten 5 rafineri bulunmasına rağmen beton yol yapımında gerekli olan malzeme için 39 çimento fabrikasıyla yüzlerce hazır beton tesisi bulunduğunu kaydetti.
Beton yolun hizmet ömrü boyunca çok az miktarda bakım gerektirdiğini belirten Prof. Yeğinobalı, derz (rasgele çatlak oluşmaması için betonun kesilerek çatlakların belli bir bölgede toplanmasının sağlanması) dolgularının 4-5 yılda bir kontrolünün yapıldığını, genellikle ilk ufak onarım çalışmalarının 10-12 yıl sonra gerekebileceğini, yüzey pürüzlerinin de 17-18 yıl sonra elden geçirilebileceğini söyledi.
Prof. Yeğinobalı, trafik yoğunluğu arttıkça beton yolun ilk maliyet avantajlarının daha da arttığını belirterek, ancak beton yollarda yüzey pürüzlerine bağlı olarak asfalt yola oranla daha fazla gürültü çıkabileceğini kaydetti.
Afyon-Emirdağ karayolu üzerinde Afyon’a 5.5 kilometre mesafedeki bölünmüş yolun Afyon’a gidiş yönünde 28 Mayıs 2004 tarihinde yapımına başlanan 2 kilometre uzunluğunda ve 12 metre genişliğindeki beton yolun, Temmuz ayı başında hizmete girmesi planlanıyor.
Beton yol yanında yapılacak bölünmüş yolun diğer yönündeki 2 kilometrelik kısımda Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından asfalt ile kaplanacak, böylece çimento betonu ile asfalt yol aynı hizmet koşulları altındaki davranışları kıyaslanabilecek.

http://www.yapi.com.tr/haberler/beton-yolda-maliyet-daha-dusuk_13333.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!