The Marmara Collection İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk,
turizm grubunun değişimini, 2012 yılı beklentileri ve yeni yatırım planlarını
aktarmak amacıyla düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada, 20.
yılını kutlayan The Marmara'da hem otel grubunun mülk sahibi hem de işletmecisi
olduklarını ve bunun Türk otelciliğini dünya piyasalarında ulusal marka
olarak ön plana çıkarmak adına çok önemli olduğunu söyledi.
The Marmara olarak İstanbul'un Avrupa yakasında Taksim'de The Marmara,
Tepebaşı'nda 'The Marmara Pera'', ''The Marmara Şişli'' otellerinin yanı sıra
davet mekanı olarak Ortaköy'de Esma Sultan Yalısı ile Anadolu yakasında Suadiye,
Çamlıca ve Pendik'te faaliyet gösterdiklerini, Bodrum ve Antalya Lara'daki
otelin yanı sıra Amerika'da The Marmara Manhattan otellerinin olduğunu anlatan
Öztürk, 10 işletmeye sahip olan grubun renovasyon projesine Taksim'in simgesi
The Marmara Taksim ile başladığını bildirdi.
The Marmara Taksim'deki yenileme çalışmasının büyük bölümünü bu yıl içinde
tamamlamayı planladıklarını ve hem yeni İstanbul'u yansıtmasını, hem de Türk
misafirperverliğinin ve kültürünün en iyi örneği olmasını hedeflediklerini dile
getiren Öztürk, otelin uluslararası iç mimar tasarım firması olan Wilson
Associates firmasından dünyaca ünlü tasarımcı ve iç mimar Dan Kwan'ın imzasıyla
yeniden hayat bulduğunu söyledi.
The Marmara'nın adı ve logosu değişti
Öztürk, 3 fazdan oluşan renovasyon projesi kapsamında ilk fazda otelin dış
cephesi, giriş katı, lobisi, restoranı ve toplantı salonlarının yenilendiğini,
ikinci fazın ise giriş katta yer alan balo salonunun yenilenme çalışmasıyla
birlikte başladığını, ekim ayı içinde Çikolata Dükkanı'nın açılacağını, şubatta
Panorama Restoranın yenileneceğini, yılbaşından sonra da 3. faz çalışmaları
kapsamında odaların yenileceğini ve çalışmaların 2012 yılında tamamlanacağını
kaydetti.
Otelde çok değişik yorumlarla Türk kültürünü yansıtmaya çalıştıklarını,
halılar, kapıdaki danteller ve tavanlardaki püsküllerin Osmanlı kültüründen
esinlenildiğini, otel girişindeki derviş heykelinin kapı döndüğü zaman
döneceğini anlatan Öztürk, otelin isminin de değişerek ''The Marmara
Collection'' adını aldığını, logoda da değişikliğe gidildiğini bildirdi.
Öztürk, kendi markaları altında şarap ürettiklerini, önümüzdeki dönemde yeni
serinin lansmanını yapacaklarını belirterek, o nedenle de otelin adına
''collection'' adını eklediklerini söyledi.
Yenilemeye 28 milyon dolar harcanacak
Bu sene The Marmara Pera'nın 205 odasının yenilendiğini, restoranının da
yılbaşında yenileneceğini belirten Öztürk, Şişli'deki otelin değişik konseptle
yapılan 13 odasını da suite çevireceklerini anlattı.
Bodrum otelinde de bu sene kale manzaralı suitler eklediklerini, Esma Sultan
davet mekanı içindeki mini köşkün yenilenmesi ve dekorasyonunda değişiklikler
yaptıklarını, yılbaşında da Manhattan'daki otelin komple iç mekan yenilenmesinin
gerçekleştirileceğini dile getiren Öztürk, The Marmara Collection için ilk
aşamada 10 milyon dolar bütçe ayırdıklarını, ancak 20 milyon dolara biteceğini
düşündüklerini ifade etti.
Hüseyin Öztürk, diğer otellerin yenilenmesinin maliyetini 8 milyon dolar
olarak öngördüklerini bildirdi.
Kurum felsefesi olarak yenilikçiliği benimsediklerini, Türk markası olarak
konaklama sektöründe yabancı turistlere bir Türk ismi söyleyebilmek
istediklerini ifade eden Öztürk, ''5 yıldızlı otelcilikte iddialı olmak için bu
çalışmayı yaptık'' dedi.
4 yeni otel yatırımı
The Marmara Collection İcra Kurulu Başkanı Öztürk, İstanbul'daki turist
sayısının geçen yıla göre yüzde 20 arttığını, geçen yıl kente 6,7 milyon turist
geldiğini, ancak bunun gelecek senelerde 9 milyona kadar çıkmasının beklendiğini
söyledi.
Bunun gelecekte yüzde 30 büyüme anlamına geldiğine işaret eden Öztürk,
İstanbul'da bir darboğaz olmaması için yatak sayısının 20-25 bine çıkması
gerektiğini dile getirdi.
Öztürk, şu anda İstanbul'un toplam 30 bin adetlik yatak kapasitesinin 16
bininin 4-5 yıldızlı olduğunu, bunun İstanbul'da yeni yatırımların yapılmasını
gerektiğini gösterdiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:
''Otellerimizde yürüttüğümüz yenileme projeleriyle birlikte şehir
otelciliğinde büyüme hedefi doğrultusunda yeni yatırımlar yapacağız. Türkiye
büyüyen ve gelişen bir pazar. İstanbul da yükselen bir pazar. Bu nedenle bizim
en iyi servisi vermemiz gerekiyor. Biri New york'ta 3'ü de İstanbul'da olmak
üzere 4 yeni otel yapmayı planlıyoruz. Hepsinin 200-250 oda olması tercihimiz.
Manhattan'daki otelin yenilenme çalışması biter bitmez yeni otelin yapımına
başlayacağız. New York 57. Cadde'de 35 milyon dolara otel için arazi aldık.
Araziyle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Çevresindeki binaların da hava
hakkını satın alıyoruz. 3 binanın hava hakkını satın aldık. Başka hava haklarını
da satın aldıktan sonra otelin büyüklüğü tespit edilecek. Tercihen 200 oda ve
üzeri düşünüyoruz.
250 odalı bir otelin maliyeti 100-200 milyon dolar arasında. Bunu 3 ile
çarparsanız 3 otelin maliyeti çıkar. İstanbul'un büyüme aksları belli. Maslak,
Beşiktaş aksı ile yeni gelişecek bölgeler arasında yer alan Kağıthane-Haliç
çevresi, Yedikule-Bakırköy hattı... Bu bölgelerde otel planlıyoruz. Şehir içinde
otel olacak arazi yok artık. Londra ve Moskova'da da yatırım yapabiliriz.
Metropollere bakıyoruz. 'Kriz fırsattır' felsefesinden yola çıkarak New York'a
konsantre olduk.''
Hüseyin Öztürk, tüm işletmelerinin bu yılki ciro hedefinin de 120-125 milyon
lira olduğunu bildirdi.
|