Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Bitlis'te Bölgenin En Büyük Viyadüğü Yapılıyor

Türkiye’de nadir uygulanan itme-sürme tekniğiyle Bitlis’te bölgenin en büyük viyadüğü yapılıyor.

yapi.com.tr
Bitlis'te Bölgenin En Büyük Viyadüğü Yapılıyor

Bitlis-Diyarbakır yolu üzerinde bulunan ve her yıl kış aylarında heyelan nedeniyle geçişi zor olan bölgede inşa edilen çelik köprü bölgede ilk olurken, Türkiye'de ise nadir uygulanan projelerden biri olacak. Önceki yıllarda ihale edilen ve 12 ayak üzerine inşa edilecek çelik köprünün 2022 yılında tamamlanması hedefleniyor.

İHA’da yer alan habere göre; yaklaşık bir kilometre uzunluğundaki köprünün parçaları Ankara ve Bitlis'te oluşturulan fabrikalarda çalışan 350 kişi tarafından yapılıyor. Yapıldıkça ayaklara doğru itilen köprüyol bittikten sonra bölgede büyük sorunlardan biri olan heyelan riskine rağmen trafik akışını sürdürecek.

Konuyla ilgili gazetecilere bilgi veren Bitlis Çayı Viyadüğü Yüklenici Firma Yetkilisi Arafat Özaydın, “Bitlis Çayı viyadüğünün 900 metre uzunluğunda olup iki kenar ayak ve 10 orta ayak olmak üzere maksimum açıklığı ise 90 metredir. Aynı zamanda ayak yüksekliği 54 metredir. Bu projemiz itme-sürme tekniğiyle yapılmaktadır. Bu projeyi önümüzdeki yıl tamamlamayı planlamaktayız. Şu ana kadar 120 metre civarında itme sürme yaptık. Bitlis'te projenin iki ayağı için Baykan ve Bitlis yönünde olmak üzere iki adet fabrika kurduk. Aynı zamanda üç adet fabrikamız da Ankara'da bulunmaktadır. Burada da projemiz için imalatlar yapılmaktadır. Bu projede yaklaşık olarak 350 kişi istihdam edilmektedir. Proje bittiği zaman bölgenin ulaşımı ve trafiği ciddi anlamda rahatlayacak.” diye konuştu.

Viyadüğün tamamlanmasının ardından vatandaşların ulaşımlarını heyelan riskine rağmen güvenli bir şekilde sürdüreceklerini ifade eden Özaydın, “Bitlis Çayı viyadüğü projemiz, bölgenin en uzun projesi olup tamamlandığı zaman bugüne kadar yaşanan problemler ortadan kalkmış olacaktır. Sürücülerin kış şartlarında çektiği zorluklar tamamen ortadan kalmış olacak ve bölge ciddi bir projeye kavuşacaktır. İtme-sürme tekniği çok zor bir proje olup yatay ve düşey kulpları olduğundan dolayı böyle bir projenin bölgede yapılmış olması teknik açıdan bölgeye de ciddi bir kazanım sağlayacaktır.” dedi.