Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu’nun Viyadük Çalışmaları Sürüyor

Türkiye'nin Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demir yolu bağlantısını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi'nin Edirne kent merkezinden geçecek kısımlarında üst yapı çalışmaları devam ediyor.

yapi.com.tr/AA
Halkalı-Kapıkule Demir Yolu’nun Viyadük Çalışmaları Sürüyor

Yapımına 2019 yılında başlanan proje kapsamında inşası süren Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaların yüzde 48'i tamamlandı.

153 kilometre uzunluğundaki çift hatlı projede yer alan 53 alt geçit, 59 üst geçit, 16 demir yolu köprüsü, 2 tünel, 194 menfez ve 3 viyadüğün yapım çalışmaları devam ediyor.

Viyadükler kültürel eserlerin silüetini bozmayacak şekilde planlandı
Sinyalli ve elektrifikasyonlu inşa edilecek hattın Edirne kent merkezindeki viyadük yapımı, Tunca Nehri kenarındaki şantiyede sürüyor.

Üst yapılar, anıt eser olarak tescilli Evliya Kasımpaşa Camisi, Süleymaniye Camisi, Eski Elektrik Fabrikası ve Dar'ül Hadis Camisi'nin yanından yaklaşık 40-45 metre yükseklikte yapılacak.

Şehir içi viyadük tasarımında tarihi eserler, mevcut cadde ve sokak ulaşım hatları göz önünde bulundurularak saatte 210-215 kilometre olarak kabul edilen hız, şehir içinde saatte 100 kilometreye düşecek. Böylece anıt eserlerin titreşimden olumsuz etkilenmemesi sağlanacak.

Ulaşım sürelerini yarıya düşürecek
Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ'ı hızlı tren ağına bağlayacak proje ile Halkalı-Kapıkule arasında yük trenleri için seyahat süresi 8 saatten 3,5 saate, yolcu trenleri için ise 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya inecek. Mevcut hat kapasitesi de 4 kat artacak.

Projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule hattında taşınan yükün yıllık 1,53 milyon tondan 9,6 milyon tona ulaşması, yolcu sayısının da yıllık ortalama 600 binden 3,4 milyona çıkması hedefleniyor.