Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Bitsin Artık Bu Çile!

Yapımı bir türlü tamamlanamayan Aliağa-Menderes Hızlı Tren Hattı üzerinde bulunan 3 kilometre uzunluğundaki Karşıyaka Tüneli ve yeraltındaki 3 istasyonun yapım işi, su sorunu nedeniyle pahalıya mal oldu. Zemindeki su miktarının yüksek olması ve bu durumun tünel çevresindeki 100'e yakın apartmanı tehdit etmesi, Büyükşehir Belediyesi'ni zora soktu.

Yeni Asır Gazetesi
Bitsin Artık Bu Çile!

Yapımı bir türlü tamamlanamayan Aliağa-Menderes Hızlı Tren Hattı üzerinde bulunan 3 kilometre uzunluğundaki Karşıyaka Tüneli ve yeraltındaki 3 istasyonun yapım işi, su sorunu nedeniyle pahalıya mal oldu. Zemindeki su miktarının yüksek olması ve bu durumun tünel çevresindeki 100'e yakın apartmanı tehdit etmesi, Büyükşehir Belediyesi'ni zora soktu. Ancak belediye, pek çok denemenin ardından sıkıntıyı, büyük barajlarda da uygulanan özel bir yöntemle aştı. Tünelle binalar arasında kalan bölgedeki sulu zemine özel karışımlı, çabuk donabilen beton enjekte edildi.

Maliyet arttı

Tünel inşaatında ortaya çıkan su sorunu, ek imalatlar yüzünden maliyetin de artmasına sebep oldu. İhale bedeli olan 48 milyon TL, inşaatı tamamlamaya yetmedi. Büyükşehir Belediyesi yüklenici firma Farsel-Hiperbol-Yertaş ortak konsorsiyumu ile yaptığı sözleşmeyi tasfiye ederek kalan ince işler için tekrar ihaleye çıkma kararı aldı. Geçtiğimiz yıl Aralık ayında gerçekleştirilen ihalede en düşük teklifi 16 milyon 891 bin TL ile Yüzey Yapı Üretim Limited Şirketi verdi. İhalede en yüksek teklif ise 29 milyon 486 bin TL ile Öztaş İnşaat'tan geldi. İhalede ayrıca Borege İnşaat 17 milyon 814 bin 856 TL teklif verirken Hiperbol İnşaat ise 23 milyon 300 bin TL teklif sundu. En düşük teklifi veren ilk iki firma evraklarında eksiklik olduğu gerekçesiyle değerlendirme dışı kalırken komisyon Hiperbol İnşaatın teklifinde karar kıldı.

Borege, Kamu İhale Kurumu'na (KİK) itirazda bulundu. KİK, itirazı haklı buldu. Bunun üzerine komisyon, ihaleyi Borege'ye verdi. Bu kez Hiperpol, KİK'e itirazda bulundu. Bu itiraz, işin bitme süresini uzattı. İki kez KİK'e giden dosyayla ilgili itirazın, bu ay sonunda veya haziran başında karara bağlanacağı tahmin ediliyor. 29 Aralık 2008'de gerçekleştirilen ikinci ihalenin kapsamının, istasyon ve tünellerdeki ince işler olduğunu hatırlatan yetkililer, istasyonlardaki yürüyen merdiven, engelli asansörü ve fayans döşeme gibi işlerin de bu ihale kapsamında yapılacağını söyledi.

Fen Kurulu'na gönderilmişti

Daha önce de Belediye ile yüklenici Hiperbol-Yertaş-Farsel Ortak Konsorsiyumu arasında inşaat sırasında yapılan ek harcamaların miktarı konusunda anlaşmazlık çıkmıştı. Yüklenici firma, Büyükşehir Belediyesi'nin ödemeyi taahhüt ettiği rakamdan yaklaşık 4 milyon TL daha fazla hesap çıkarınca, anlaşmazlık Bayındırlık Bakanlığı'na taşınmıştı. Tutanak, Yüksek Fen Kurulu'na gönderilmişti.

http://www.yapi.com.tr/haberler/bitsin-artik-bu-cile_69108.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!