Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

Bodrum'da Zorlama İhale

Bodrum'da 'Garantili' İhale

Milas-Bodrum Havalimanı'nın 2 Ağustos'ta yapılan ihalesinde, 112 milyon Avro'luk yeni dış hatlar terminalini 45 ay işletecek şirkete ''yılda 1 milyon giden yolcu garantisi'' verildiği ortaya çıktı.

Cumhuriyet Gazetesi



b>Milas-Bodrum Havalimanı'nın 2 Ağustos'ta yapılan ihalesinde, 112 milyon Avro'luk yeni dış hatlar terminalini 45 ay işletecek şirkete ''yılda 1 milyon giden yolcu garantisi'' verildiği ortaya çıktı. 2005 yılı itibarıyla havalimanından çıkış yapan yolcu sayısı 960 bin olduğu için, bu rakamlar kullanılarak yapılan bir hesaplamaya göre, devlet işletici firmaya fazladan yılda 600 bin Avro ödeyecek. Üstelik havalimanından elde ettiği 27.5 milyon Avro'luk kârından da olacak.

Devlet Hava Meydanları İşletmeleri (DHMİ) Genel Müdürlüğü tarafından 2 Ağustos'ta Yap-İşlet-Devret yöntemiyle gerçekleştirilen Milas-Bodrum Yeni Dış Hatlar Terminal Binası ihalesi, Teknotes-Aerodrom Belgrad ortak girişimine verildi. DHMİ'nin sonuçlandırdığı ihalenin geçerli olması için Başbakan başkanlığındaki YPK'nin onayı gerekiyor.

Devletin kârı özel sektöre
Yapılan ihaleye göre, Teknotes-Belgrad ortaklığı 2009'a kadar 112 milyon Avro maliyetindeki yeni dış hatlar terminal binasını inşa edecek. 2009'dan itibaren de 45 ay süreyle havalimanının dış hatlar gelirinin sahibi olacak. DHMİ bilgilerine göre, Milas-Bodrum Havalimanı'nın 2005 yılı net kârı 55 milyon YTL, yani yaklaşık 29.5 milyon Avro. Bu durumda devlet 3.8 yıllık kârıyla yapabileceği 112 milyon Avro'luk yatırımı özel sektöre yine 3.8 yıllık (45 ay) işletme hakkı karşılığında devretmiş olacak.

Ortak girişim grubu, bir taraftan buradan özel sektör mantığıyla daha fazla kâr edecek, diğer taraftan devletin ortaklığa verdiği yılda 1 milyon yolcu çıkışı garantisi ile riskini minimize edecek. Şöyle ki; Milas-Bodrum Havalimanı'ndan 1 yılda çıkan yolcu sayısı 1 milyon kişiyi bulmazsa, devlet aradaki fark kadar kişi için kişi başına 15 Avro ödeyecek. DHMİ rakamlarına göre, 2005'te çıkış yapan yolcu sayısı 959 bin 787 kişi oldu. Şayet işletmede olsa, özel sektöre aradaki 40 bin 213 kişi için, 610 bin Avro'luk ödeme yapılacaktı.

Devletin kendi kârıyla yapabileceği bir yatırımı niçin özel sektöre verdiği konusu Meclis gündemine de taşındı. Bağımsız milletvekili Emin Şirin'in ''Mevcut dış hatlar terminalinin mevcut haliyle ancak bir tevsi projesi eklenerek özelleştirilmesi neden düşünülmemektedir?'' şeklindeki soru önergesine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım adına verilen yanıtta, ''mevcut dış hatlar terminal binasının tevsiinin kısa vadeli bir çözüm olduğu, bu yolla harcanacak paranın kamu kaynağının ısrafına yol açacağı'' iddia edildi. CHP'li Kemal Kılıçdaroğlu da verdiği önergede, ''Mevcut terminal binasının işlediği tarihten bu yana yüzde 50 kapasiteyi aşmadığı doğru mudur? Aynı konuda daha önce iptal edilen ihale dolayısıyla, Ulaştırma Bakanlığı Teftiş Kurulu herhangi bir rapor yazmış mıdır'' soruları yer aldı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/bodrumda-garantili-ihale_47844.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!