Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
SONRAKİ HABER: Suada’da Yıkım Kavgası
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

'Bu Saçmalığa Bir Son Verilsin Artık!'

İki yıldır kapalı olan Atatürk Kültür Merkezi’ni sanatçılar, medya, politikacılar ve ‘yöneticiler’ tartışıp duruyor, peki ya önünden geçip gidenler ne düşünüyor? Günün her saatinde, herhangi bir nedenden dolayı önünde bekleşen insanlara iki yıldır kapalı olan AKM’nin durumuyla ilgili ne düşündüklerini sorduk. Ortak kanaati, ‘Ne yapılacaksa

Radikal Gazetesi
'Bu Saçmalığa Bir Son Verilsin Artık!'

AKM önünde bekleyenlere, altı yıldır önünde simit satan satıcıya ve dolmuş şoförlerine, AKM'nin iki yıldır kapalı olmasıyla ilgili ne düşündüklerini sorduk. Herkes aynı fikirde: Ne yapılacaksa yapılsın AKM açılsın!

Söz AKM’nin önünden gelip geçenlerde:

İki yıldır kapalı olan Atatürk Kültür Merkezi’ni sanatçılar, medya, politikacılar ve ‘yöneticiler’ tartışıp duruyor, peki ya önünden geçip gidenler ne düşünüyor? Günün her saatinde, herhangi bir nedenden dolayı önünde bekleşen insanlara iki yıldır kapalı olan AKM’nin durumuyla ilgili ne düşündüklerini sorduk. Ortak kanaati, ‘Ne yapılacaksa yapılsın, ama bir an önce açılsın’ diye özetleyebiliriz.

Mimarisi gayet uygun

Uygar Elmas (26 yaşında, sanat tarihi öğrencisi): Ben zaten yıkılmasına karşıydım, yıkılmak istenmesinin nedeni olarak AKM’nin görüntüsünün Taksim’e aykırı olduğu söyleniyordu. Ama her mimari yapı yapıldığı çağla ilgilidir, yapıldığı çağın özelliklerini taşır. Bizim yöneticilerimiz pek bunu düşünmüyor. Ben mimari eğitimi de aldım 20. yüzyıl yapısı ve gayet uygun bir mimari yapısı var. Hükümet biraz daha rant amaçlı, çıkar amaçlı özgün olmayan bir bina yapmak istiyordu. Yurtdışındaki kültür merkezlerini örnek gösteriyorlar ama, bence buranın mimarisine hiç uymaz. Şimdi tadilat yapılacak deniyor ama bir şey de yapılmıyor. Bir an önce açılması gerekiyor, çok saçma böyle kalması.

Eskiden opera sesi gelirdi

Elvan Güler (25 yaşında, turizmci): Ben en son AKM kapanmadan kısa bir süre önce bir opera izlemek için gelmiştim, kapandığından beri de gitmiyorum. Yazık oluyor tabii, iki yıldır kapalı oluşu ve hiçbir gösterinin yapılmıyor olması bence üzücü. Bir an önce ne gerekiyorsa yapılıp açılması lazım. Hiçbir şey gösterilere engel olmamalı. Yılların AKM’sinden bahsediyoruz, eskiden bir alt sokağında çalışırdım ve öğle yemeklerinde opera sesleri gelirdi, gayet güzel bir olaydı ama şimdi hiçbir şey yok. Bu durum çok saçma, bir şekilde açılması gerekiyor.

Eski canlılığına kavuşmalı

Esra Şahin (30 yaşında, turizmci): AKM ile ilgili son haberleri takip ediyorum ve AKM’nin benim için burada daha önce konservatuar sınavına girmiş olmam nedeniyle başka bir önemi de var. AKM’nin bir an önce eski canlılığına kavuşması gerektiğini düşünüyorum, yani bir bahane bulup burayı kapattılar yenisini yapacağız diyorlardı, bu durduruldu tadilat yapmaya karar verdiler ama görüyorsunuz hiçbir çalışma yapılmıyor. Ayrıca yukarıya bir restoran yapılmasına da bence hiç gerek yok, buranın kültür merkezi olarak kalması gerekiyor. Tadilatın en kısa sürede yapılıp AKM’nin hayata yeniden dönmesi gerekiyor.

Süreyya bana çok uzak

Merve Aktekin (22 yaşında, öğrenci): Benim evim zaten uzak, Halkalı’da oturuyorum Taksim çok merkezi bir yer ve Taksim’de böyle bir kültür merkezinin olması çok önemliydi. Bu şekilde Süreyya Operası’na gitmek zorunda kalıyorum, operayı çok seviyorum yakından takip etmeme rağmen temsiller akşam 20.00’de başlayıp geç saatte bittiği için evime dönüşüm çok zor oluyor. Taksim’den ulaşım daha rahat oluyordu, bu şekilde operaya gidemez hale geldim. Ne yapılacaksa yapılıp bir an önce açılması gerekiyor. Çok acı verici bir durum.

AKM esnafı dertli: Bir an önce açılsın!

Hüsnü Ataç (52 yaşında, simitçi): Vahim diyorum ben tek kelimeyle, koskoca İstanbul’un göbeğinde böyle bir sanat merkezi ne yazık ki kapalı. Ben altı yıldır burada simit satıyorum, en üstüne restoran yapılması konuşuluyor bu benim işimi etkiler mesela ama, Cevahir gibi yerlere gelen insanlar tiyatroya falan oraya gidiyor. Buraya gelen insanlar da bir restoran olursa hem oyun izleyecek, hem kahvesini içecek, yemeğini yiyecek. Operadan hiç haberi olmayan insanlar var mesela, burada operanın ne olduğunu görecek, merak edecek ve gidecek. Bundan güzel bir şey olabilir mi.

Abdülkadir Aydın (43 yaşında, Bostancı-Taksim hattında şoför): Ben buradaki operalara falan gitmezdim ama burada geceleri ne güzel yolcuları alıyorduk, çoluk çocuğumuza ekmek götürüyorduk. Kapandıktan sonra geceleri gelip iki-üç saat yatıp gidiyoruz. Ekmeğimize mani oldular, işlerimiz çok kötü etkilendi. 

 

http://www.yapi.com.tr/haberler/bu-sacmaliga-bir-son-verilsin-artik_81419.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!