Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

"Bunlar İstanbul'un Ölüm Projeleri"

İstanbul Boğazı’na metro ve karayolunun yer aldığı üç katlı bir tüp geçit yapılacağı açıklandı. İstanbul’a artık çivi çakılmaması uyarısında bulunan uzmanlar ise trafik sorununun büyüyeceği uyarısında bulunuyor.

yapı.com.tr
6 "Bunlar İstanbul'un Ölüm Projeleri"

Birgün Gazetesi'nden Olgu Kundakçı'nın haberine göre, Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, Marmaray ve Avrasya Tüneli’nden sonra İstanbul Boğazı’na yapılacak üçüncü tüp geçidin detaylarını açıkladı. “Üç katlı büyük İstanbul tüneli” adı verilen projede iki karayolu, bir metro yolu olacak. Tüp geçidin İstanbul Boğazı’nı Küçüksu’dan Gayrettepe’ye bağlayarak mevcut metro hatları ve karayollarıyla entegre edilmesi planlanıyor. İncirli'den Sögütlüçeşme'ye yapılacak hızlı metro hattının içinden geçirilmesi planlanan tüp geçidin Kadıköy - Kartal- Yenikapı- Sarıyer metroları ve TEM, E5 ve 3. Köprü ile karayolu bağlantısı kurulacak. Hasdal kavşağından Ümraniye kavşağına geçişlerin 9 dakikada sağlanacağı açıklandı. 3,5 milyar dolara yap işlet devret modeliyle gerçekleştirilecek projenin 2020’ye kadar hayata geçirilmesi planlanıyor. Projeyle birlikte yıllık yaka geçişlerinin 4 milyona çıkacağı belirtildi.

İşte İstanbul'un 'Yeni Çılgın' Projesi

Ulaştırma Bakanı Elvan, “Boğaz'ın altında iki yeni tünel yapma gereği ortaya çıktı. Boğazın altından lastik tekerlekli araçlar ile demiryolu geçişlerini ayrı ayrı yaparak iki tünel yerine, hem metro hem de karayolu geçişi için dünyada ilk defa üç katlı bir tünel tasarladık” diyerek İstanbul trafiğini rahatlatmak için projeye gerek gördüklerini açıkladı. Ancak uzmanlar, karayolu öngören tüp geçidin trafiği daha da artıracağını belirterek artık İstanbul’a çivi çakılmaması uyarısında bulunuyor.

‘Trafiği misli misli artırır’

İTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doç Dr. Murat Ergün: “Bu proje planlı bir proje değil. Ulaşım Ana Planı’nda yer almıyor. Projenin özel otomobil içermesi sakıncalı. Bağlanacağı noktalarda trafik problemi var. Siz ne kadar kısa sürede geçerseniz geçin, çıktığınız yol TEM olacak. Trafik sorununa çözüm olması için tümüyle metro olması lazım. Plan mı yapıyoruz, pilav mı? Bilimsel olarak bir tutarlılığı yok. Vatandaş nasıl ödeyecek geçişleri?  Düşük gelir grupları için toplutaşıma projeleri üretilmeli. Marmaray’ın maliyeti yaklaşık 7 milyar dolar ve tek katlı. Üç katlı yapacağız diyorsunuz, 3 milyar dolara. Maliyeti en az 10 milyar dolar olacak. 10 milyar dolar yatırdıktan sonra trafiği de çözmüyorsa neden biz bu projeyi yapalım ki? İstanbul trafiğini çözmeyecek, trafik sıkışıklığı bunun misli misli olacak”

“İstanbul’un ölüm projeleri”

Yıldız Teknik Üniversitesi Ulaştırma Anabilim Dalı’ndan emekli öğretim üyesi Prof. Dr. Zerrin Bayraktar: “Marmaray’ı bitirmediniz daha duruyor, orada köprü yapıyorum diyorsunuz duruyor. Hangi araştırmayı yapmışlar? Bunlar seçim için yapılan şeyler ve bu ülkeye yazık. İstanbul’un trafiğini çözmek istiyorsanız, kenti bu kadar kalabalıklaştırmayacaksınız. Her yapılan projeyle İstanbul’un nüfusu artıyor. Bunu yapıyorsan, 3. Köprü’yü neden yaptınız o zaman? 3.Köprüyü transit trafiği alsın diye yapıyorsun, sadece yüzde 2,5 yük alıyor. Deniz yolunu hiç kullanmıyorsun. Madem Marmaray’ı beceremeyecektin, o zaman bir metro hattı yapsaydın. Avrasya Tüneli neyin nesi? İstanbul’a artık hiçbir şey yapılmaması lazım. Bu kent artık nüfusa doydu. İstanbul’un nüfusu daha da artarsa bu kent yaşanmaz hale gelir. Kendi yaptıkları 1/100 binlik Çevre Düzeni Planı’ndaki kırmızı sınırlar aşıldı. Tüm bu projeler nüfus getiriyor. Bunlar İstanbul’un ölüm projeleri.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/bunlar-istanbulun-olum-projeleri_128957.html

Read Comment Section
6 Yorum Yorum Yaz
  • KENT İÇİ ULAŞIM POLİTİKALARINDA TEMEL YAKLAŞIM VE İLKELER BAĞLAMINDA, İSTANBUL BOĞAZINA YAPILACAK ÜÇÜNCÜ TÜP GEÇİT; KENT İÇİ ULAŞIMINDA ,TRAFİĞİ MİSLİ MİSLİ ARTIRIR". KENT İÇİ ULAŞIM POLİTİKALARINDA TEMEL YAKLAŞIM VE İLKELER: *Kentlerde demokrasinin uygulanıp uygulanmadığı; kent halkının, kent projelerinin planlama, uygulama süreçlerine ve denetimlere katılımının sağlanıp sağlanmadığına ve söz haklarının olup olmadığına bağlıdır. *Kentler de katılımcı demokrasinin işlevselliği oranında kentsel sorunların, esastan bütünlüklü çözümü sağlanır ve kentlinin yaşam kalitesi ve mutluluğu da artar. *Ulaşım bir demokrasi sorunudur. *Ulaşım ;esasen bir amaç olmayıp, kentsel yaşamın , ulusal kalkınma ve gelişmenin aracıdır. *Ulaşım politikalarında temel yaklaşım; taşıtların değil, insanların hareketliliğine önem veren ve mevcut ulaşım alt yapısını en verimli biçimde kullanmak olmalıdır. *Kent içi toplu taşımacılığın başarılıp başarılamadığı;bilimsel, çağdaş kent kriterlerine dayalı p YANITLA
  • Abuk sabuk bir ise yaramayan projeler istanbul'un trafigini dahada cikilmaz hale getiriyor. Oysa, Istanbul'un bir trafik hinterlandi var. Ana damarlar. Bu damarlar acilmadan trafik acilmaz. Marmaray tuneli yanlis rotada mesela. Anadolu yakasinin Istanbul yakasina tasinan nufusu E-5 uzerinde oturmuyor. Bu yuzden isletmeye alindigi halde kopru trafiginde hicbir rahatlama olmadi. E-5 ile deniz arasinda oturan ve her gun karsiya gitmek zorunda olan bir kisi olsaniz nasil gideceksiniz,doneceksiniz. Toplu tasit olarak iki guzergah var ya minibus caddesi veya Bagdat caddesinde vapura gideceksiniz.Her iki caddenin otobusleri kisitli minibus berbat bir arac. Banliyo kaldirildi. Yeri bombos duruyor. Istasyonlari ne yapacaklarini bilemiyorlar. Halbuki bos guzergah uzerinde yapilacak hafriyat calismasi ile eski banliyo yer altina alinanilir. Al sana metro. Acik isletme ile yapilacak hafriyatin tunel delme makinasi ile olana gore maliyet farki kiyaslanamaz. Ustu bos cunku.Istasyonlarda hazir. YANITLA
  • İstanbul'da yaşayan bir vatandaş olarak; İstanbul Boğazı'nın Avrupa ve Anadolu yakalarını birbirine bağlayan projelerden, inşaat çalışmaları tamamlanmış; Marmaray (Raylı Sistem) ve inşaat çalışmaları devam eden; Avrasya Tüneli (Karayolu lastikli) ve 3.Köprü ile planlama aşamasında olan Çılgın Tripleks diye adlandırılan 3 katlı Yeni Tünel projeleri İstanbul trafiğini rahatlatmak için yapımlarının gerekli olduğuna inandığım projelerdir. Emeği geçenlere teşekkür ederiz. Ancak, burada Doç Dr. Murat Ergün'un görüşlerine de katılmamak mümkün değil. Avrasya Tüneli'nin Boğaz'ın altından geçildikten sonra, her iki yakada tünel'in bitiş noktalarında; Avrupa yakasında Çatladıkapı-Yenikapı ve Anadolu yakasında Eyüp Sultan-Göztepe trafik akışının da hızlandırılması ve halihazırda şu an bile özellikle sabah ve akşam saatlerindeki mevcut trafiğinin rahatlatılması için Eminönü-Bakırköy Sahil yolu ile Göztepe'de de ilave kazıklı sistem üzerine ikinci bir yol yapılması gerekir diye düşünüyorum. YANITLA
  • Birçok makale gibi bu da hükümete karşı çıkmış olmak için kaleme alınmış. Ne kadar mantıklı (!) değil mi? Mevcut köprüleri de yıkalım, kayıkla karşıya geçilsin, Lale devri tadında yaşarız artık. Hem nüfus da İstanbul'u terk eder böylece. Özel aracını kullanmak zorunda olan işadamı da bir zahmet otobüse binsin artık, ne olacak sanki... Uzmanlarımız (!) böyle buyurmuşlar ne yapalım. YANITLA
  • *Ulaşım ;esasen bir amaç olmayıp, kentsel yaşamın , ulusal kalkınma ve gelişmenin aracıdır. *Ulaşım politikalarında temel yaklaşım; taşıtların değil, insanların hareketliliğine önem veren ve mevcut ulaşım alt yapısını en verimli biçimde kullanmak olmalıdır. *Kent içi toplu taşımacılığın başarılıp başarılamadığı;bilimsel, çağdaş kent kriterlerine dayalı planlama ve uygulamanın yapılıp yapılmadığına bağlıdır. *Ulaşım bir demokrasi sorunudur. *Kentlerde demokrasinin uygulanıp uygulanmadığı; kent halkının, kent projelerinin planlama, uygulama süreçlerine ve denetimlere katılımının sağlanıp sağlanmadığına ve söz haklarının olup olmadığına bağlıdır. *Kentler de katılımcı demokrasinin işlevselliği oranında kentsel sorunların, esastan bütünlüklü çözümü sağlanır ve kentlinin yaşam kalitesi ve mutluluğu da artar. * İstanbul Boğazı üzerine yapılan yeni köprüler; yeni yerleşim alanlarını teşvik ederek, yeniden trafik sıkışıklığı gibi bir kısır döngüye neden olmaktadır. YANITLA

    Ömer Kurnaz 04.03.2015

    Bu makale bilimsel değil siyasidir.

6 yorumdan 6 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!