Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Cesaretli Olmalıyız

Cem Boyner, '10 gün içinde dört yeni Çarşı mağazası açıyoruz. Piyasa korkarak büyümez. Şimdi tekrar yatırım yapma, yani cesaret zamanı' dedi.

Radikal



b>Cem Boyner, '10 gün içinde dört yeni Çarşı mağazası açıyoruz. Piyasa korkarak büyümez. Şimdi tekrar yatırım yapma, yani cesaret zamanı' dedi.
1998 yılında başlatılan ancak Türkiye'de yaşanan krizler nedeniyle ertelenen büyüme politikasını yeniden hayata geçiren Çarşı Mağazaları, 10 gün içinde dört yeni mağaza açıyor. Çarşı Nautilus'u dün faaliyete geçiren Çarşı, önümüzdeki günlerde Profilo Alışveriş Merkezi'nde, Ankara Armada Alışveriş Merkezi'nde ve Bursa Zafer Plaza'da hizmete açacağı yeni mağazalarla şube sayısını 17'ye, satış
alanı büyüklüğünü de 55 bin metrekareye çıkaracak. Mağazaların açılmasıyla 10 günde yüzde 20 büyüyecek olan Çarşı, yeni mağazalar için toplam 3 milyon 620 bin dolarlık yatırım yaptı.
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, 1999'da Öcalan krizi, daha sonra yaşanan iki büyük deprem, 2001'deki ekonomik kriz ve 2002'de de krizin kalıntılarının ardından son birkaç yılın bu sıkıntıların aşılmaya çalışılmasıyla geçtiğini söyledi. Servetin harcayarak yayıldığını dile getiren Boyner, "Servet cebinizdeki paraya düğüm atarak yayılmıyor. Korkarak, tasarruf ederek piyasalar büyümüyor. İnsanlar iş kazanmıyor, ekmek yemiyor. Yarın cebinize 1 lira girmesi için önce elinizdekini harcamak, yatırım yapmak zorundayız. Sürekli tasarruf ederek sadece işi ve istihdamı azaltırız. Kriz boyunca bunu yaptık. Şimdi tekrar yatırım yapma zamanı, cesaret zamanı" dedi.

Seçime selam, işe devam
Boyner, şöyle devam etti: "2000 yılının sonunda kaldığımız yerden planladığımız hedefe doğru tekrar yola çıkıyoruz. Ne seçimi ne de seçim sonrasını kriz olarak değerlendirmiyoruz. Her seçim bir anahtar, her anahtar illa ki bir kilidi açar. Seçimler problemleri çözmek için vardır. Akıcılığı tekrar sağlamak, yeni fırsatlar için vardır. Onun için Meclis'in tatile girmesinin çok güzel bir tesadüf olduğunu ve bize tekrar cesaret verdiğini söylemek istiyorum. Biz seçimlerle ilgili değiliz. İşimize bakmak, hizmet vermeye devam etmek zorundayız. Müşterilerimizi mutlu etmeye devam etmeliyiz."
Çarşı'nın 1980-1982 arasında elde kalan ürünlerin İncirli'deki mağazada satılmaya başlamasıyla faaliyete başladığını hatırlatan Boyner, "Halen ayda 2 milyon müşteriye dokunuyoruz. Yılda 24 milyon müşteriyi ne kadar mutlu edebilirsek yaptığımız işte o kadar başarılı oluruz" diye konuştu.
Boyner, logoyu ve mağaza konseptini de içine alan yapılanma çalışmaları için 4.5-5 milyon dolar yatırım yaptıklarını, bunu kendi kaynaklarından karşıladıklarını belirtti. 1998 yılında metrekare başına 6 bin dolarlık satış yaptıklarını belirten Boyner, daha sonra olumsuzluklar ve ekonomik krizle birlikte bu rakamın 4 bin dolar seviyesine kadar indiğini ifade etti. Bundan sonraki hedefin önceki rakama ulaşmak olduğunu vurgulayan Boyner, herhangi bir firma ile ortaklık görüşmesi yapmadıklarını anlattı.
Cem Boyner, "Türkiye son 2 yıl-dır yaşadığı ekonomik sıkıntıyı aşacaktır. 2003 yılında yeni bir düzleme çıkacak diye umuyoruz. Seçimin kesinleşmesi ile satışlarda artış bekliyorum. IMF ekonomik sıkıntıların aşılmasında büyük rol oynadı. Türkiye ile ilgili maya tuttu. Türkiye mevcut rayında sadece daha iyi gidecek" açıklamasını yaptı.

-------------------------------------------------------------------------------

Seçim erteleme riski kalkınca satış arttı
Seçim tarihinin ertelenmesine ilişkin yaşanan belirsizlik nedeniyle Çarşı'da son 4-5 günde satışların yüzde 15 düştüğünü söyleyen Çarşı Mağazaları Genel Müdürü Semih Şeftali, tarihin kesinleştiği pazar gününden itibarense satışların yüzde 30 arttığını açıkladı. Kısa zamanda hayata geçirecekleri projeler kapsamında aktivasyon alanlarına ilişkin de bazı yenilikler yapacaklarını ifade eden Şeftali, mağazalarda dünyanın her tarafında bulunan çay ve her türlü simit ile Karper peynir satacaklarını söyledi. Hedef kitlerinin kadınlar olduğunu belirten Şeftali, kadınları mağazaya çekecek ve daha fazla zaman geçirecek özel satış alanları oluşturduklarını ifade etti. Çarşı mağazalarında geçtiğimiz haftalarda okul ürünlerinden oluşan bir alan yarattıklarını vurgulayan Şeftali, "Okul ürünlerinden daha fazla kadın ayakkabısı sattık. Çünkü çocuklar alışverişe anneleriyle geldi" diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/cesaretli-olmaliyiz_1959.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!