Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Çıkmaz Alt Geçit!

Dünyanın ilk ve tek çıkmaz alt geçidi İstanbul'da ortaya çıktı! 12 milyon YTL boşa gitti...

Vatan Gazetesi
Çıkmaz Alt Geçit!

stanbul Belediyesi Bakırköy’de bir alt geçit inşaatı başlattı. Geçidin bir ucu açılıp yarıya kadar gidildi. Ancak diğer ucunun çıkacağı sitede yaşayanlar dava açınca inşaat durduruldu. Böylece dünyanın ilk ve tek çıkmaz alt geçidi ortaya çıktı!

İstanbul’un en büyük sorunlarından biri ulaşım. 12.5 milyonluk mega kentte sorunların çözülmesi için milyar dolarlık yatırımlar yapılıyor ama trafik çilesi bir türlü bitmiyor. Kentin en büyük ulaşım arterlerinden E5’te ortaya çıkan bir tablo ise bu sorunun neden bir türlü çözülemediğini, plansız programsız yapılan işlerin yargıdan nasıl döndüğünü, milyonlarca liranın nasıl çarçur edildiğini gözler önüne seriyor.

12 milyon YTL harcandı

Dünyanın ilk çıkmaz alt geçidinin hikayesi 2006 yılına dayanıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi metrobüs çalışmaları ve yapılan Bakırköy Adliye Binası’nı E5’e bağlamak için “Topkapı Çobançeşme Arası D-100 Karayolu Yan Yol Uygulama Projesi” hazırladı. 7 Kasım 2006 tarihinde ise projenin ihalesini davetiye usulü yapıldı. İhaleyi 12 milyon YTL ile Kalyon İnşaat kazandı. Alt geçit için hemen çalışmalara başlandı. Önce adliye tarafı kazıldı ve sonra da karşı tarafa geçildi. Bu tarafta ise Bahçelievler İlçesi sınırında bulunan Eser Kent Sitesi içinde bulunan yeşil alan kazılmaya başlandı.

Site yönetiminden dava

Ancak yüzlerce ağaç kesilince Eser Kent Sitesi uygulamanın iptali için yargı yoluna gitti. Sitenin yönetimi Kurulu Başkanı Mustafa Angın yaşananları şöyle anlatıyor: “Bizim site Bahçelievler’deki tek yeşil alan. Site önündeki 500 metrelik yeşil alan talan edilerek, yüzlerce ağaç kesilerek kavşak ve yol yapılmak istendi. Bu alan bizim belediyeye yeşil alan şartıyla terk ettiğimiz yerdi. Dolayısıyla hemen itiraz ettik.”

Geçidin inşaatı kaçak

Avukat İhsan Abdülazizoğlu da, İstanbul 3. İdare Mahkemesi’ne yürütmenin iptali için dava açtıklarını söylüyor: “Projenin planının olmadığını saptadık. Bir başka ifadeyle belediye eliyle kaçak inşaat yapılıyordu. Dava nedenlerimizden biri de burasının belediyeye ‘yeşil alan şartıyla’ terk edilmiş olmasıydı. Ama alt geçit inşaatı bizim şartımızı ihlal ediyordu. Ayrıca projenin trafik sorunun çözmeyeceğini iddia ettik. Mahkeme süreci başlayınca Kalyon İnşaat diğer uçtan inşaat çalışmalarına devam etti. Bizim bulunduğumuz yere kadar geldi. Ancak yürütmeyi durdurma kararı çıkınca hem kaçak hem çıkmaz bir alt geçit sahibi olduk.”

Bilirkişi: Tek yeşil alan

İstanbul 3. İdare Mahkemesi tarafından verilen durdurma kararında bilirkişinin hazırladığı rapor etkili oldu. Heyetin raporunda proje yerden yere vuruldu: Bu kavşaklara ilişkin plan revizyonunu içeren hiçbir belediye meclis kararı yok. Ş ehircilik ilkelerine aykırı olduğu gibi hukuki prosedür de gerçekleştirilmemiştir. T eknik yönden hatalı, hiçbir ulaşım ve şehircilik ilkesi ile bağdaşmayan, ulaşımı çözmek yerine trafik kaosunu artıran bir projenin olduğu tespit edilmiştir. Dava konusu alan, havaalanından Topkapı’ya uzanan güzergah üzerindeki tek yeşil alandır.

‘Burası sıcak ve kuru inşallah tünel açılmaz’

Çıkmaz alt geçit kısa sürede Roman vatandaşların çadırlarını kurdukları korunaklı bir yer haline geldi. Şu anda alt geçit altında 3 çadır var ve 3 aile burada çocuklarıyla birlikte yaşıyor. Pembe Hanım, “Kışı geçirmek için 4 ay önce buraya geldik ve çadırlarımızı kurduk. Kuytu olduğu için hem rüzgar almıyor hem de sıcak. Ama belediye ekipleri bizi rahat bırakmadı. Önce bizi kovdular ve çadırlarımızı yıktılar. Ama biz tekrar gelince bu sefer eşyalarımızı ve çadırlarımızı yaktılar. Tünel açılıncaya kadar burada yaşayacağız. İnşallah tünel açılmaz.”

iki ucu da davalı

Alt geçidin bir ucu Eser Kent ile davalık olurken, alt geçide giden yolları bağlayan kavşak ise Bakırköy Belediyesi tarafından dava edildi. Bakırköy Belediyesi 2003 yılında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ’yol genişletme çalışmaları’adı altında kendisine ait arazinin yola çevrildiğini ve herhangi bir bedel ödemeden kamulaştırıldığını belirterek yargı yoluna başvurdu. Dava sonucunda mahkeme, yolun “Bakırköy Belediyesi mülkiyetinde olduğu” gerekçesiyle kapatılmasına ve Büyükşehir’in Bakırköy Belediyesi’ne 31 milyon YTL ödeme yapmasına karar verdi. Karar üzerine İstanbul Büyükşehir Belediyesi de 2 kavşağı trafiğe kapattı ve kararı Yargıtay’a temyiz etti.

http://www.yapi.com.tr/haberler/cikmaz-alt-gecit_60039.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!