Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Çorlu'daki Tren Kazasının Detayları

Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde 25 kişinin yaşamını yitirdiği tren kazasını inceleyen bilirkişi heyetinin raporunun ayrıntıları ortaya çıktı.

yapi.com.tr/AA
Çorlu'daki Tren Kazasının Detayları

Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde 25 kişinin yaşamını yitirdiği tren kazasıyla ilgili bilirkişi raporunda "kazanın kontrol eksikliğinden meydana geldiği" bilgisine yer verildi. İstanbul Üniversitesi'nden Prof. Dr. Bekir Binboğa Sıddık Yarman, İstanbul Gelişim Üniversitesi'nden Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, Namık Kemal Üniversitesi'nden araştırma görevlisi İnşaat Mühendisi Engin Bıçakçı, İnşaat Mühendisi Hakan Bozkurt ve Makine Mühendisi Bedri Duman, Uzunköprü-Halkalı hattındaki 12703 sefer sayılı trenin kazasıyla ilgili incelemeleri sonrası rapor hazırladı.

Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı'na 8 Ekim'de sunulan raporda, TCDD'nin aşırı yağışlardan sonra Yol Bakım ve Onarım Şefliği'nin hat üzerinde kontroller yapması gerektiği anlatıldı. Yol Bakım ve Onarım Şefliği'nin hat üzerinde yapması gereken kontrolleri yapmadığı, Bölge Yol Bakım ve Onarım Şefliği'nin kaza günü vuku bulan aşırı yağmurlardan sonra gerekli hat muayenesini yaptırmadığı görüşü raporda yer aldı.


Bilirkişi raporunda, hat bakım, onarım ve yenileme çalışmaları esnasında üst yapı çalışmalarında yeni teknolojinin kullanılmadığı, klasik yöntem ve malzemelerin kullanıldığının gözlendiği aktarıldı.

İklim değişiklikleri göz önüne alındığında riskli bölgelerin güçlendirilmesi için çimento enjeksiyon uygulamalarının dikkate alınması gerektiği vurgulanan raporda, "Değişen iklim şartları dikkate alınarak, mevcut drenaj sistemlerinin detaylı şekilde incelenmesi ve risk değerlendirmelerinin yapılması, bir strateji geliştirilmesi ileride olabilecek kazaların olma olasılığını azaltacağı kanaatine varılmıştır" denildi.

TCDD'nin dönüşüm çalışmalarını henüz tamamlayamadığı savunulan raporda, TCDD'nin kadrolu meteoroloji mühendisi bulunmadığı belirtildi. Raporda trenin hız ihlali yapmadığı, makinistler Halil Altınkaya ve Suat Şahin'in kusurlu olmadığı hatta seri fren yaparak büyük kayıpların önüne geçtiği bilgisi verilerek, olayda TCDD 1. Bölge Müdürlüğü Halkalı 14. Demiryolu Bakım Müdürlüğü Demiryolu Bakım Müdürü Turgut Kurt, Çerkezköy 143 Yol Bakım Şefliği Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat, Köprüler Şefi Çetin Yıldırım ve Hat Bakım Onarım Memuru Celaleddin Çabuk'un asli kusurlu olduğu ileri sürüldü.

Raporda TCDD'nin kazanın yaşandığı hatta yapılan kontrollerde herhangi bir olumsuzluğa rastlanmadığı görüşünü de yer verildi.

Adli kontrolle serbestler
Tren kazasına ilişkin bilirkişi raporu kapsamında "asli kusurlu" olduğu iddiasıyla gözaltına alınan Turgut Kurt, Özkan Polat, Celaleddin Çabuk ve Çetin Yıldırım, 12 Ekim'de sevk edildiği hakimlikçe adli kontrol şartıyla serbest bırakılmıştı. Uzunköprü - İstanbul seferini yapan yolcu treninin 8 Temmuz'da Çorlu yakınlarında vagonlarından bazılarının devrilmesi sonucu 25 kişi yaşamını yitirmiş, 340 kişi de yaralanmıştı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/corludaki-tren-kazasinin-detaylari_168180.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!