Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Demiryolu Dönemi

Ege'deki tüm sanayi bölgeleri demiryoluyla Alsancak Limanı'na bağlanıyor. 2004 yılında atağa kalkan TCDD, Ege'deki organize sanayi bölgelerini

Yeni Asır



b>Ege'deki tüm sanayi bölgeleri demiryoluyla Alsancak Limanı'na bağlanıyor. 2004 yılında atağa kalkan TCDD, Ege'deki organize sanayi bölgelerini Alsancak Limanı'na demiryoluyla bağlayacak çalışmaları başlattı.
İlk etapta Vestel City, İnci Holding, Raks gibi birçok büyük firmanın bulunduğu Manisa Organize Sanayi Bölgesi (MOSB) ile bir anlaşma imzalayan TCDD, organize sanayini demiryoluyla birleştirecek 5 kilometrelik yeni hattın yapımı için start verdi ve bölgeye yol yapım malzemelerini göndermeye başladı. MOSB'nin yanısıra Akhisar ve Turgutlu sanayi bölgeleriyle de imza aşamasına gelen TCDD Bölge Müdürlüğü, kısa vadede Ege'deki tüm organize sanayi bölgelerini demiryoluyla bütünleştirmeyi planlıyor.

Kazalar azalacak
Sanayicilerin en büyük sorunlarından biri olan yük taşımacılığı konusuna el atan TCDD, yıllardan bu yana ihmal edilen demiryolu taşımacılığını canlandırarak, sanayicilerin üretim yaptığı yerden ürünleri alıp blok olarak taşımacılığı gerçekleştirecek. Bu taşımacılığın yüzde 80'inin ihracaat bağlantısı nedeniyle Alsancak limanı'na yapılması beklenirken, kalan kısmının da yurt içindeki çeşitli bölgelerde gerçekleştirilmesi planlanıyor. Tek bir lokomotifle 1100 ton ağırlığında yük taşıma kapasitesi olan TCDD, organize sanayileriyle yaptığı anlaşma sayesinde sadece bir adet lokomotifiyle 10 ton ağırlığında 110 kamyonun karayolundan çekilmesi sağlayacak. Bu sayede hem trafik kazalarının azalması hem de çevre kirliliğinin asgariye indirilmesi gerçekleşmiş olacak.

Kapasite artacak
MOSB ile imzaladığı anlaşma sayesinde Ege'deki organize sanayi bölgesini demiryoluyla tanıştıracak olan TCDD 3. Bölge Müdürlüğü, MOSB'den yılda 1,5 milyon ton yük taşımayı planlıyor. Geçtiğimiz yıl Ege Bölgesi'nin tamamında 1 milyon ton yük taşıyan TCDD, sadece MOSB ile kapasitesini 1,5 kat artırmış olacak. Manisa'ya giden mevcut demiryolundaki Muradiye istasyonundan ayrılacak olan yeni hat 5 kilometre uzunluğunda olacak ve MOSB'nin içinde geniş bir depolama alanı yapılacak.
Yapılan anlaşmaya göre, hattın projelendirmesini ve malzemelerin teminini sağlayacak olan TCDD, rayları ve her 60 santimetrede bir rayların arasına konulan betornarme kalıplar "travers"leri bölgeye sevketmeye başladı. En geç 15 Nisan tarihinde yolun yapım inşaatına başlamak durumunda olan MOSB de, bölge içinde gerekli kamulaştırmaları yaptı ve malzemelerin sevkiyatının tamamalanmasından sonra demiryolunun inşaatına başlayacak.

2 tanesi daha sırada
MOSB'nin yanısıra Turgutlu ve Akhisar Sanayi bölgeleriyle temasa geçen TCDD, önümüzdeki günlerde bu sanayi bölgeleriyle de anlaşma imzalayacak. Turgutlu ve Akhisar sanayi bölgelerini demiryoluna bağlayacak olan projeyi tamamlayan ve sanayicilerle imza aşamasına gelen TCDD 3. Bölge Müdürlüğü, Ege'deki fiziki şartların elverdiği tüm organize sanayi bölgelerine aynı çalışmayı yapacak.

Blok taşımacılık
22 Aralık tarihinden itibaren blok taşımacılığa geçen TCDD, organize sanayi bölgelerindeki yükleri zamanında taşıyabilmek amacıyla kapasitesini ikiye katladı. Ege Bölgesini de içine alan 3. bölgeye bağlı olarak 26 lokomotif bulunduğunu kaydeden TCDD 3. Bölge Müdürü Sabahattin Eriş, "Her bir lokomotif 1100 ton ağırlığında yükü çekebiliyor. Aralık sonunda blok taşımacılığa geçmemizin ardından Genel Müdürlük, bölgemizdeki lokomotif sayısını 55'e ulaştırdı. Dolayısıyla imkanlarımız büyük ölçüde genişledi" diye konuştu. Yükü müşterinin ayağından alacaklarını belirten Eriş, "Alsancak Limanı bağlantılı ihracaat ve ithalat yüklerinin büyük bölümü yurt dışında olduğu gibi daha fazla oranda demiryoluyla taşınacak. Eskiden yükler ayrı toplanır ve bölgeler arasında parçalanarak taşınırdı. Ancak şimdi blok taşımacılık ile alınan yük parçalanmadan ulaşacağı noktaya blok olarak götürülüyor. Bölgeler arasındaki geçişlerde teknik ekipmanlar değişmiyor, sadece personel değişikliği yapılıyor" dedi.

Raylı sistem
Yapılan araştırmalar sonucu trafik kazalarının bu şekilde devam etmesi halinde, 17 yılda bir her aileden bir kişinin trafiğe kurban gideceği gerçeğinin ortaya çıktığını söyleyen Eriş, son 10 yılda 1 milyon 100 bin trafik kazasının meydana geldiğini belirtti. 60 bin kişinin öldüğü ve 200 bin kişinin yaralandığı bu trafik kazalarının büyük bölümünün karayolunda yük taşımacılığı yapan uzun araçların sollanması sırasında meydana geldiğini hatırlatan Eriş, "Ulaşımda radikal tedbirler alıp raylı sistemi gün ışığına çıkarabilirsek Türkiye çok farklı yerlere ulaşır. Batı'da yük taşımacılğının büyük bölümü raylı sistemler üzerinde yapılmaktadır. Gelişmiş ülkelerde demiryolları asla karayolunun alternatifi değildir.
Ülkemizde karayoluyla yük taşımacılığı yüzde 96'lar civarında iken, demiryoluyla yük taşımacalığı ne yazık ki, yüzde 4'ler civarındadır" dedi.

Kendi yükünü kendin taşı
Ayrıca, isteyen firmaları da demiryoluna bağlamak için çalışan TCDD, Ege'de Banvit ve Ege Seramik ile anlaşma imzaladı. Bu firmaları demiryoluna bağlayacak tüm yol malzemelerini ve projeyi ücretsiz veren TCDD, sadece inşaatı firmalara bıraktı. Firmaların kendi vagonları ve hatta kendi lokomotifleriyle yapacakları taşımacılığa da açık olduklarını belirten TCDD yetkilileri "Kendi yükünü kendin taşı" çalışması başlattıkları söyledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/demiryolu-donemi_9412.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!