Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Doha'nın En Büyük Binasında Anel Elektrik İmzası

Anel Grup, başarıyla tamamlama aşamasına geldiği Yeni Doha Uluslararası Havalimanı Projesiyle (NDIA) birlikte ağırlıklı olarak çevre ülkelerdeki potansiyel iş fırsatlarını yakından izleyerek hedeflerini büyütüyor. Proje sonunda, 590 bin metrekarelik kapalı alana sahip terminal binası, Doha'nın en büyük binası olacak.

yapi.com.tr
1 Doha'nın En Büyük Binasında Anel Elektrik İmzası

STRONG>Anel Grup, başarıyla tamamlama aşamasına geldiği Yeni Doha Uluslararası Havalimanı Projesiyle (NDIA) birlikte ağırlıklı olarak çevre ülkelerdeki potansiyel iş fırsatlarını yakından izleyerek hedeflerini büyütüyor. (Fotoğraf: AA)
    
Katar'ın, iş, ticaret ve turizm merkezi olması hedefleri doğrultusunda sahip olduğu petrol ve doğal gaz kaynakları sayesinde kaydettiği ekonomik büyümeye bağlı olarak 2004 yılında yapımına başlanan NDIA'nın en büyük yüklenici firmalarından olan Anel Elektrik'in Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Batukan, şirketin 20-30 yıl daha Doha'da yeni projeler üstleneceğini söyledi.
    
Bülent Batukan, Anel Elektrik'in NDIA Projesine ilişkin çalışmaları yürüttüğü şantiye binasında düzenlediği basın toplantısında, Anel Grubunun üstlendiği projeler ve kaydedilen aşamaların yanında gelecekteki potansiyel iş fırsatları hakkında bilgiler verdi.
    
Anel Grup'un çok sayıda yurtiçi ve yurtdışı projeye teklif verdiğini ifade eden Bülent Batukan, şunları söyledi:
    
''Yurtiçi ve yurtdışında teklif verdiğimiz işlerin toplam tutarı 2,3 milyar dolar. Yurtdışında yine çok uzman olduğumuz Körfez bölgesinde yeni potansiyel iş fırsatlarını yakından takip ediyoruz. Başta Cidde Kral Aldülaziz Havalimanı, Muskat Havalimanı, Tripoli Batı Terminali, Doha Havalimanı Kuzey bölümü, Suudi Arabistan hızlı tren istasyonu, Libya Bingazi Havalimanı, Kuveyt Havalimanı, Ukrayna Kiev Havalimanı ve Katar Hamad City Hastanesi için teklif verdik. Bu tekliflerin toplam tutarı 2 milyar 161 milyon dolar tutuyor. Potansiyel işlerimizin yüzde 94'ü yurtdışından gelecek. Yüzde 6'sı yurtiçinden geliyor olacak. Yurtiçinde ise 139 milyon dolarlık bir iş için hazırız.''
    
Bülent Batukan, artan yolcu ve kargo trafiğinin karşılanması için Katar'ın milli havayolu şirketi Qatar Airways tarafından, genişleme stratejisine uygun olarak yeni bir uluslararası havalimanı yatırımının yapılmasının zorunlu hale geldiğine dikkati çekerek, 2004 yılında hazırlanan projenin ilk planına göre yıllık 4,2 milyon yolcu kapasiteli mevcut havalimanını ikame edecek NDIA projesinin, Doha'nın, Körfez Bölgesinin ve Ortadoğunun bir transit ve havayolu ulaşım üssü olarak konumlandırılmasının planlandığını anlattı.
    
''TAMAMLANDIĞINDA 50 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERECEK''
    
Katar Hükümeti adına havalimanı projesinin sahibi konumunda bulunan Bechtel'in, projeyi 61 farklı paketle çeşitli firmalara ihale ettiğini, NDIA terminal inşaatı işini Japon Taisei ile TAV ortaklığının kazandığını hatırlatan Batukan, ''2006 yılından beri Anel, Doha Havalimanı projesini yapıyor. Doha Havalimanı projesinin tüm elektrik işlerinin dizayn, malzeme temini, işçilik, test, sahada uygulama dahil olmak üzere tüm sorumluluklarını üstlendik. İşin uluslararası standartlarda yapımını gerektiren tüm bilgi ve deneyime sahibiz. TAV ile bundan önceki yıllarda yaptığımız, başta Atatürk Havalimanı olmak üzere 6 uluslararası havalimanında edindiğimiz bilgi ve tecrübe etkili oldu'' dedi.
    
NDIA Projesinin tamamı bittiğinde yıllık 50 milyon yolcuya hizmet vereceğini kaydeden Batukan, havalimanının kargo kapasitesinin 2 milyon ton ve toplam uçuş sayısının yıllık 320 bin olacağını belirtti. Batukan, NDIA Projesinin toplam kontrat bedelinin 305 milyon dolar olduğunu, bunun 152 milyon dolarını 3 yılda tahsil ettiklerini ifade etti. Batukan, ''Projenin tamamlanacağı 2011 yılına kadar 153 milyon dolarını daha tahsil edeceğiz'' dedi.
    
Anel Grup'un 2009 yılı cirosunun 395 milyon dolar olduğunu belirten Batukan, cironun 243 milyon dolarının grup şirketlerinden Anel Mekanik ve Anel Elektrik'ten kaynaklandığını söyledi.
    
Halka arz sürecinde olan Anel Elektrik'in 2009 yılını 28 milyon lira karla kapattığını ifade eden Batukan, cironun aynı dönemde 230 milyon TL olduğunu ve 2010 yılı için 297 milyon lira ciro hedeflediklerini kaydetti. Halka arzın şirketlerin kurumsallaşması ve şeffaflaşması için şart olduğunu ifade eden Batukan, ''Ayrıca yurtdışında çok önemli projeler yürütüyoruz. Bu anlamda halka arzda elde edilecek gelir, yurtdışı yatırımlarımızın devamında ve geliştirilmesinde önem taşıyor'' şeklinde konuştu.
    
Bülent Batukan, Anel Elektrik'in de ortağı bulunduğu Anel Enerji'nin borsaya açık bir Alman şirketi ile ortaklık için görüşmelerinin sürdüğünü sözlerine ekledi.
    
''55 BİN KONUTA YETECEK KADAR ELEKTRİK ÜRETİLECEK''
    
Toplantıda, NDIA Projesi hakkında bilgi veren Anel Elekrtik Yeni Doha Havalimanı Projesi Müdürü Zafer Genç, Atatürk Havalimanı'nın elektrik işlerinin iki katı büyüklüğünde gerçekleştirdikleri projede 55 bin konutluk bir şehre eşdeğer elektrik kapasitesi kurduklarını, her türlü acil duruma karşın geliştirilmiş kesintisiz güç kaynağı oluşturduklarını, bunların yanında iş güvenliğine çok önem verdiklerini anlattı.

Yeni Doha Havalimanı şantiyesinde Anel Elektrik için ayrılan 5 bin metrekare kapalı, 10 bin metrekare açık alan bulunduğunun altını çizen Genç, ''Anel Elektrik Yeni Doha Havalimanı'nda 582 kişilik bir ekiple hizmet veriyor. Yönetim kadrosunun önemli bir bölümü ve toplam çalışanların yüzde 20'si Türk. 10 gün içinde 150 kişilik bir çalışan grubunu daha bünyemize katacağız'' dedi.
    
YENİ DOHA ULUSLARARASI HAVALİMANI
    
Yeni Doha Uluslararası Havalimanı, 62 milyon metreküp denizin doldurulması ile kazanılan 22 kilometrekarelik bir alanı kapsıyor ve şehrin 1/4'ü büyüklüğünde. Proje sonunda, 590 bin metrekarelik kapalı alana sahip terminal binası, Doha'nın en büyük binası olacak.

Bina, terminal operasyonlarının en kısa sürede yapılabilmesi ve yolcuların bina içerisindeki hareketini kolaylaştırmak açısından çok sayıda yürüyen merdiven, yürüyen bant ve terminal binası içerisinde çalışan, operatörsüz kablolu raylı sistemle donatıldı.

Terminaldeki check in ve pasaport kontrol gibi hizmetlere yönelik alanlar, aynı anda 12 adet yeni nesil, geniş gövde uçağa hizmet edecek şekilde dizayn edildi.

Tesis, 4850 metrelik pist uzunluğu ile A380 tipi uçaklara hizmet verebilecek yapıda, dünyadaki sayılı ticari havalimanlarından biri olacak.

Proje, etrafındaki yaklaşık 100 hektarlık alanda yapılacak ticaret, serbest bölge, iş merkezi ve otel projeleri ile bütünleştirilerek binlerce kişiye iş imkanı yaratacak. Terminal, enerji tasarruflu akıllı bina teknolojisi ile enerjinin boşa harcanmaması için ihtiyaca göre merkezi olarak yönetilebilen CO2 ve ısı sensörlerine sahip. (AA)

 

ETİKETLER: firma proje
http://www.yapi.com.tr/haberler/dohanin-en-buyuk-binasinda-anel-elektrik-imzasi_79801.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • BİR TEK KELİMEYLE ÖZETLEMEK GEREKİRSE ÜLKEMİZ ADINA ,GURUR VERİCİ BİR İŞ YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!