Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
SONRAKİ HABER: Suada’da Yıkım Kavgası
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Elektrik Kesintileri Olağan Hale Geldi

Başkentte dağıtım şebekelerini yer altına alma çalışmaları ve hatların bakımı gerekçesiyle sık sık elektriklerin kesilmesi yurttaşı bıktırdı. Kesintiler genellikle duyurulandan daha uzun sürerken, bazen de planlı olmayan elektrik kesintileri yaşanıyor.

Cumhuriyet Gazetesi/Mahmut LICALI
1 Elektrik Kesintileri Olağan Hale Geldi

aşkentte dağıtım şebekelerini yer altına alma çalışmaları ve hatların bakımı gerekçesiyle sık sık elektriklerin kesilmesi yurttaşı bıktırdı. Kesintiler genellikle duyurulandan daha uzun sürerken, bazen de planlı olmayan elektrik kesintileri yaşanıyor. Başkent Elektrik Dağıtım AŞ (BEDAŞ), iki günde bir gerçekleşen kesintilerin nedenini "dağıtım şebekelerinde önceden planlanan yıllık periyodik işletme, bakım, onarım ile elektrik şebekesinde tesis ve trafo çalışması" olarak gösteriyor. Planlı kesintilerin yanına bir de arızalar eklenince başkente yakışmayan "karanlık sokak, konut ve işyeri" manzaraları ortaya çıkıyor. Elektrik hatlarındaki onarım, bakım ve yenileme çalışmalarının düzgün bir şekilde yapılamamasının nedenleri kaynak yetersizliği, artan elektrik talebi karşında gerekli altyapının oluşturulamaması ve deneyimsiz personel olarak sıralanıyor.

Herhangi bir arıza durumunda yurttaşlar "ALO 186" dan yetkililere ulaşmakta zorlanırken, bildirilen arızanın onarımı ise saatlerce sürüyor. Ev ve işyerlerindeki elektrikli cihazlar kesintiler nedeniyle bozulabiliyor ya da kullanım süreleri azalıyor. Ayrıca bazı bölgelerde ve semtlerde daha sık yaşanan yüksek ve düşük voltaj da elektrikli ve elektronik cihazlara zarar verirken, söz konusu durum yangın çıkma olasılığını da artırıyor. BEDAŞ'ın "www.baskentelektrik.gov.tr" adresli resmi internet sitesinde yer alan anketlerden ortaya çıkan sonuç da başkentte sık sık elektrik kesintisi yaşandığını ve yurttaşların verilen hizmetlerden memnun olmadıklarını doğruluyor.

Söz konusu anketlerde "Yaşadığınız bölgede sık sık elektrik kesintisi yaşanıyor mu?" sorusunu yanıtlayan 225 yurttaştan yüzde 41'i "Evet sık sık elektrik kesiliyor" , yüzde 16'sı ise "Sık sık voltaj düşüyor" yanıtını veriyor. "BEDAŞ tarafından sağlanan hizmetlerden memnun musunuz?" sorusunun da yöneltildiği ankete 928 kişi katılırken, hizmetlerden memnun olmayanların oranı yüzde 72'yi buluyor. Bin 496 kişinin yanıtladığı "Elektrik dağıtım şirketlerine gittiğiniz nasıl karşılanıyorsunuz?" sorusuna ise ankete katılanların yüzde 52'si "Sorunlarıma karşı kayıtsız" yanıtını veriyor.

Tazminat talep edilsin

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar , yüksek-düşük voltaj ve elektrik kesintilerinin Ankara'nın kanayan yarası olduğunu söyledi. Onarım ve bakım nedeniyle yapılan elektrik kesintilerinin elektrikli cihazları bozabildiğine dikkat çeken Çakar, şunları dile getirdi:

"Hatta bazı yerlerde yangın bile çıkabiliyor. Burada ayıplı bir hizmetin açtığı zarar söz konusudur. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasa'nın 4. maddesinde ayıplı bir hizmetin, ayıplı hizmet elektrik hizmetinin açtığı zararı maddi manevi olarak karşılamak sorumluluğu vardır. Tüketicinin maddi-manevi tazminat talebinde bulunma ve dava açma hakkı vardır. BEDAŞ'ın verdiği hizmetse o şirketten zararını karşılama talebi vardır. Bu konuda tüketiciler başvuruda bulunsunlar. Zaten bu konuda verilen kararlar da var."

Herhangi bir kesinti sonrası elektrikli cihazlarda meydana gelen arıza hakkında ilgili servisin rapor tutması gerektiğini anlatan Çakar, "Raporda cihazın neden bozulduğu belirlendikten sonra tüketici o tutanakla birlikte ilgili kuruma gidecek. Oradan olumsuz yanıt alması durumunda hakem heyetine başvuracak" dedi. Elektrik şebekelerinde kullanılan teknolojinin eski, hizmetin de kalitesiz olduğunu vurgulayan Çakar, "Burada bir ayıp var. Kamusal hizmet ayıbı söz konusu. Siz ithal enerjiye 2007 sonu itibariyle 32 milyar dolar veriyorsunuz. Siz birkaç yüz milyon dolar ile sisteminizi yenilemiyorsunuz. Bunlar bile bile yapılıyor. Bunlar suç aslında" diye konuştu.

Fatura gelmeden elektrik kesiliyor

BEDAŞ görevlilerinin herhangi bir fatura ve ihbarname gelmeden abonelerin elektriklerini kesmesi ve sayaçlarını mühürlemesi de tepki çekiyor. BEDAŞ ise gönderilen belgelerin postada kaybolduğunu savunuyor.

Sık sık yaşanan elektrik kesintilerinden bıkan yurttaşlar bu kez de BEDAŞ'ın postada kaybolduğunu iddia ettiği fatura ve ihbarnameler yüzünden mağdur oluyor. Özellikle Kurtuluş ve Cebeci bölgelerinde yaşayan yurttaşlar, elektrik faturası ve ihbarnamelerin adreslerine ulaşmaması nedeniyle elektriği kesmeye gelen görevliler ile karşılaşıyor. Herhangi bir fatura bildirimi yapılmamasına karşın, elektriklerinin kesilmesine şaşıran yurttaşlar BEDAŞ yetkililerinin "Fatura ve ihbarname postada kaybolmuştur" gerekçesine ise tepki gösteriyor. Elektriği kesilen bir abonenin borcunu yatırması durumunda elektriğin tekrar açılması bir günü buluyor. Bu süre içinde elektrik kullanamayan abone aynı zamanda "açma-kapama ücretini" de ödemek zorunda kalıyor.

Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, tüketicinin borcunu araştırmak zorunda olmadığını belirterek, "Fatura postada kayboldu diye buradan doğacak sorumluluğu tüketicinin üzerine atmak kabul edilemez bir durum" dedi. Herhangi bir bildirim yapmadan verilen kamu hizmetin durdurulmasının söz konusu olamayacağını ve bu durumun tüketici haklarına aykırı olduğunu anlatan Çakar, "Bildirim yapılması gerekir. Ama 'Biz bildirim yaptık, size ulaşmadı' deniyorsa, onu da sorgulamak lazım. Nasıl bir bildirim yaptınız, neyle yaptınız, tüketiciye neden ulaşamadınız? Elektriği kesilenlerden açma-kapama bedeli altında para alınıyor. Bu kabul edilemez bir durum" diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/elektrik-kesintileri-olagan-hale-geldi_59531.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • devralmış olduğunuz bu kurumun biz Ankaralılara hayırlı olmasını diler sizlere başarılar dilerim. sayın yetkililer ben sincan G.O.P mah açelya sok 20/8 de ikamet etmekteyim yaklaşık 14 senedir bu muhitte belli bir kısım yasaların ön gördüğü gibi 1 ayda 2 ila 3 saat değil bizim burda ne hikmetse kesintisiz haftamız geçmiyor her kesilimde de en az 6 ila 7 saate yakın kesiliyor bu güne kadar derdimizi kimseye anlatamadık. bu derdimize çare olursanın ödemekte olduğum aylık 70 tl zoruma gitmeden öderim. inşallah benim bu mesajımı kaale alır gereğini yapar benim gibi bu muhitte oturanları rahatlatırsınız. selam ve saygılarımla. MEHMET BAŞA. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!