Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Ferroli, Türkiye'de Kombi Üretecek

Isıtma ve soğutma sektörü firmalarından Ferroli’nin Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Ferroli Türkiye olarak 2010 yılı başından itibaren kombi üretimine başlayacaklarını ifade ederek, Ferroli’nin dünyadaki yeni bir modelinin Türkiye’de üretilip ihraç edileceğini bildirdi.

Radikal Gazetesi
Ferroli, Türkiye'de Kombi Üretecek

Isıtma ve soğutma sektörü firmalarından Ferroli’nin Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Ferroli Türkiye olarak 2010 yılı başından itibaren kombi üretimine başlayacaklarını ifade ederek, Ferroli’nin dünyadaki yeni bir modelinin Türkiye’de üretilip ihraç edileceğini bildirdi. Çetin Çakmakçı, Ferroli Türkiye’nin yeni dönem stratejileri ve sektördeki gelişmelere ilişkin düzenlediği toplantıda, Türkiye’de yaklaşık 1 milyar dolar büyüklüğündeki ısıtma pazarının krizden en çok etkilenen sektörlerden biri olduğunu ve geçen yıla göre 2009’da pazarda yüzde 25 daralma beklediklerini kaydetti.

Çakmakçı, “Sektörde yılın ilk yarısında ise yüzde 30-35 daralma yaşandı. Isınma, insanların en temel ihtiyacı. Sektörümüz temel zorunlu ihtiyaçlara cevap veren bir pazar olmasına rağmen, içinde bulunduğumuz koşullarda pazarın hareketlenebilmesi için desteğe ihtiyacımız var. Geçtiğimiz aylarda birçok sektöre uygulanan KDV indiriminin ısıtma sektörüne de acilen uygulanması gerekiyor. Biz bu indirimin hemen başlamasını ve yıl sonuna kadar devam etmesini istiyoruz” dedi.

‘En ucuz doğalgaz’

Doğalgazın her şeye karşın hala en ucuz ve en temiz yakıt olduğunu belirten Çakmakçı, “Eğer söz konusu indirim uygulanabilirse bu yılın sonunda sektör olarak beklediğimiz yüzde 25’lik daralmanın daha az olacağını düşünüyoruz. Ferroli olarak, mayıs ayında yüzde 18’lik KDV indirim kampanyasını kendi imkanlarımızla uyguladık ve gerçekten kayda değer sonuçlar aldık. Devletin desteğiyle uzun soluklu düzenlenecek bir kampanya, böyle bir kriz ortamında ihtiyacı olan tüketiciyi satın almaya yöneltecektir. Bu durumun ısıtma sektörüne rahat bir nefes aldıracağını düşünüyorum” şeklinde konuştu. Şirket açısından yılın ilk 6 ayını değerlendirdiğinde kombi satışlarıyla ilgili bir miktar düşüş, ancak kazan satışlarında, özellikle de yoğuşmalı kazan satışlarında yüzde 40’lara varan artışların söz konusu olduğunu bildiren Çakmakçı, buna ek olarak Düzce fabrikalarında üretimini yapmakta oldukları radyatör ve havlupan ürünlerinin satışında geçen yıla göre  yüzde 25 artış olduğunu söyledi.

Ferroli Türkiye’nin, Düzce’deki fabrikasında üretime son sürat devam ettiğini belirten Çakmakçı, konuşmasını şöyle sürdürdü: “2009 hedefimiz geçtiğimiz yılki 72 milyon avroluk ciromuzu korumak. Fabrikada şu anda radyatör ve havlupan üretimine devam ediyoruz.  30 ülkeye ihracat yapıyoruz. Toplam üretimimizin yüzde 40’ını ihraç ediyor, yüzde 60’ını ise iç pazarda satıyoruz. Yıl sonuna kadar 10 milyon avroluk bir ihracat hedefliyoruz.”
Yıllık 500 bin adet radyatör ürettiklerini, havlupan üretimlerinin ise bu yıl 100 bin adet olacağını bildiren Çakmakçı, Ferroli Türkiye olarak 2010 yılından itibaren kombi üretimine başlayacaklarını, Ferroli’nın dünyadaki yeni modelini Türkiye’de üretip buradan bütün dünyaya ihraç edeceklerini kaydetti. Çakmakçı, klima üretimi düşünmediklerini söyledi.

Tüketicinin tercihi verimlilikten yana

Tüketicinin artık verimi yüksek cihazları tercih ettiğini, pazardaki talepte bu yönde ciddi bir değişiklik olduğunu ifade eden Çakmakçı, enerji verimliliği yüksek olan yoğuşmalı ürünlerin 2007’deki yaklaşık satış adedi 47-48 bin civarındayken 2008’de bu rakamın 70 bin olarak gerçekleştiğini tahmin ettiklerini kaydetti. Çakmakçı, “Şu ana kadar gerçekleşen satışlar üzerinden tahminimiz yoğuşmalı ürün satışlarının 2009’da da kayda değer bir oranda yükseleceği yönünde. Pazarın daralması dışında artış gösteriyor. Biz bu gelişmeyi öngörerek 2009-2010 sezonu için yoğuşmalı ürün gamımızı yeniledik. Bu yıl pazara sunduğumuz yedi yeni farklı modelle şu anda Türkiye’de yoğuşmalı ürünlerde en geniş gama sahip olan firmayız” dedi. Ferroli Türkiye Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, Ferroli’de yoğuşmalı ürünlerin payının yüzde 15-20’ye geldiğini, yoğuşmalı ürün satışlarının ise 2007’den 2008’e yüzde 40’lar seviyesinde arttığını, bu yıl da benzer bir gelişme olduğunu anlattı.

ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/ferroli-turkiyede-kombi-uretecek_71645.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!