BR> ''Türkiye 5. büyük
pazar'' Özkan, yüzde 30 büyüme performansıyla
yükselen Franke'nin Türkiye'nin en büyük eviye ve davlumbaz marka üreticisi,
ankastre pazarında 4 markadan biri olduğunu, Türkiye'nin mutfak pazarı içinde
mağazalar tarafından ürünleri en fazla teşhir edilen marka olduğunu
anlattı. Türkiye'de toplam 545 kişinin çalıştığını, 120 milyon avro
üzerinde ciroları olduğunu belirten Özkan, Türkiye'nin en büyük ilk 200
ihracatçısı arasında bulunduğunu söyledi. Franke Türkiye'nin,
Franke'nin 5. büyük pazarı olduğunu vurgulayan Özkan, ''Türkiye geleceği en
parlak ülkelerden biri'' dedi.. Özkan, beyaz
eşya pazarında ankastreye ciddi bir dönüş olduğunu bildirerek, ''Ankastre pazarı
minimum yüzde 35 büyüyecek. Biz de en az ortalama kadar büyümek istiyoruz''
şeklinde konuştu. Ankastre pazarında Franke'nin payının yüzde 15'in altında
olmadığına işaret eden Özkan, Türkiye'de ürünlerin yüzde 20'sinin nihai
kullanıcıya, yüzde 80'inin projelere satıldığını söyledi. Özkan, Franke'de bu
oranın ise yüzde 40 ile 60 olduğunu kaydetti.
100. yılda 100 yeni ürün Franke
Türkiye Genel Müdürü Özkan, 100. yılda 100 yeni ürünle devreye girdiklerini,
toplam 600-700 ürün olduğu düşünülürse bunun yüzde 12-13'ünün değiştiğini
belirterek, yeni ürünlerini tanıttı. Klimalı davlumbaz hakkında bilgi veren
Özkan, ''Bu davlumbazı ilk devreye aldığımız anda sattığımız adet, İtalya'da bir
yılda satılandan daha fazla. Türkiye'de evde kadınların sözü geçtiği için 'al'
denilince alınıyor'' dedi. Abajur olan davlumbazı anlatan Özkan, ''Çinliler
kopya edene kadar patenti bizde'' diye espri yaptı. Özgen Özkan, Franke'nin
Türkiye de dahil tüm pazarlama ve reklam kampanyalarında yeni yüzlerinin top
model Heidi Klum olacağını, Klum ile 1 yıllık anlaşma imzalandığını
belirtti.
|