Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Hayali Cihan Değer

2011'de İstanbul'daki raylı sistem hattının uzunluğu 250 kilometre olacak. Gebze'den Beylikdüzü'ne hiç trafik derdi olmadan tek biletle gidilebilecek

Radikal Gazetesi/Emre BOZTEPE
Hayali Cihan Değer

011'de İstanbul'daki raylı sistem hattının uzunluğu 250 kilometre olacak. Gebze'den Beylikdüzü'ne hiç trafik derdi olmadan tek biletle gidilebilecek. 2007 bütçesinin yüzde 63'ünü ulaşıma ayıran İstanbul Büyükşehir Belediyesi, trafik sorununu raylı sistemle aşacak. Bugün boyu 53 kilometre olan raylı sistem, inşaatı ve projesi süren metro inşaatlarıyla Marmaray da bittiğinde 250 kilometreye erişecek.
İstanbul trafiğinin günden güne çekilmez bir hal alması raylı sistem projelerini hızlandırdı. Her gün ortalama 640 motorlu aracın trafiğe katıldığı İstanbul'da bugün 1.6 milyon olan otomobil sayısının 2010'da 2.2 milyona çıkması bekleniyor. Uzmanlar İstanbul trafiğinin tek kurtuluşunun raylı sistem olduğu görüşünde. 2011 sonunda, projelendirilen raylı sistem hatları bittiğinde İstanbul'un ulaşım sorunu büyük ölçüde ortadan kalkacak. Belediye yetkilileri iddialı: İstanbul Avrupa'nın sayılı metro ağlarından birine kavuşacak.

2007'de 60 km metro ağı için ihaleye çıkılarak inşaata başlanması planlanıyor. Yine 60 km uzunluğundaki banliyö hatlarının da yüzeysel metroya dönüştürülerek raylı sisteme entegre edilmesi planlanıyor. 2008'de ise 45 kilometrelik daha raylı sistem inşaatına başlanacak. 2012 yılına 250 kilometreyi aşkın raylı sistem ağıyla girilmesi hedefleniyor. Şimdiye kadar projelendirilen ve inşaatına başlanan raylı sistem ağlarının toplam maliyeti yaklaşık, 7 milyar 745 milyon dolar.

Etüt aşamasındaki Beşiktaş-Sarıyer, 4. Levent Havaray, Üsküdar - Beykoz, Kadıköy - Bostancı tramvay hatları gibi projeler finansman bulunup hayata geçirilirse 2023 yılına kadar 250 kilometre daha eklenerek uzunluk 500 kilometreye ulaşacak. Böylece bir İstanbul sakininin akşamüstü Yenibosna-İncirli trafiğinde harcayacağı yaklaşık 40 dakikalık zaman, günün her saatinde 6 dakikaya inecek. Ya da sabahları iki saati bulan köprü bağlantılı Kadıköy-Küçükçekmece yolculuğu 41 dakika olacak. Bu süreçte sistemin yeni seferler ve iskelelerle desteklenecek şehir içi deniz ulaşımına da entegre edilmesiyle kentlilerin ulaşım seçenekleri daha da artacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Rafet Bozdağ 2012 yılında projelendirilen raylı sistem ağlarının tamamlanmasıyla İstanbullular'ın ulaşım sorunun yüzde 70 oranında çözüleceğini söylüyor. Bozdağ 2011'de deniz taşımacılığının da raylı sistemlere entegre edilmesinin ardından İstanbul sakinlerine bir yerden bir yere çok rahat ulaşacağı müjdesini veriyor. Bununla birlikte, ulaşım sorunuyla trafik sorununun da karıştırılmaması gerektiğine dikkat çeken Bozdağ'a göre otomobil kullanımı düşmezse trafik sıkışıklığı sürebilir. Yani 2011 İstanbul'unda trafiğin manzarası şöyle olabilir: Otomobil kullananlar trafik sıkışıklığıyla boğuşurken, trene binmeyi tercih edenler gidecekleri yere dakik şekilde ulaşabilecek.

Bozdağ Cumhuriyetin kuruluşunun 100. yılı olan 2023'te bitmek üzere tasarlanan ana ulaşım planı için şu yorumu yapıyor: "Hedeflenen 500 km'lik metro ağı Avrupa standartların da üstünde. İstanbul'daki raylı sistem çalışmaları tüm Türkiye'ye örnek olmalı."

http://www.yapi.com.tr/haberler/hayali-cihan-deger_49668.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!