Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Hayallerdeki Yaşam Alanları Senaryolaştırılıyor

NEF, üniversite öğrencilerini özgün tasarıma teşvik etmek ve sektöre ilham vermek için Yapı-Endüstri Merkezi (YEM) organizasyonuyla ‘Fold It’ isimli bir tasarım yarışması başlattı. NEF İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, yapi.com.tr’nin yarışma ile ilgili sorularını yanıtladı.

Hayallerdeki Yaşam Alanları Senaryolaştırılıyor NEF İcra Kurulu Başkanı Erden Timur

NEF’in üniversite öğrencilerini özgün tasarıma teşvik etmek ve sektöre ilham vermek için başlattığı ‘Fold It’ isimli yarışmayla gençlerin yenilikçi fikirleri desteklemeyi amaçlıyor. Mimarlık, iç mimarlık, endüstriyel tasarım eğitimi gören öğrencilerin katılabileceği yarışmanın başvuruları, “Yaratıcılığını Katla” sloganıyla başladı. “Yaratıcılığını Katla. Mekandan Ürüne, Üründen Mekana Hayal Ettiğini Tasarla” konusu ile düzenlenen yarışmada, katılımcılardan, hayallerindeki yaşam alanını senaryolaştırmaları, senaryolarında FOLD aktiviteleri önermeleri, önerdikleri kurgu içinden seçtikleri FOLD’u çizmeleri ve FOLD mekanına ait bir nesneyi tasarlamaları bekleniyor. Yarışmaya başvurular, 22 Mayıs’a kadar devam edecek. Sonuçlar ise 20 Haziran’da açıklanacak. Birincilik ödülü alan proje, NEF ile birlikte geliştirilebilecek ve NEF’in FOLD konsepti içine dahil edilecek. 

Yarışma ve NEF’in FOLD konsepti ile ilgili merak ettiklerimizi NEF İcra Kurulu Başkanı Erden Timur’a sorduk.Yarışmanın NEF’in tasarıma inancının ve yaklaşımının sonuçlarından biri olduğunu söyleyen Erden Timur, “Bu tür yarışmalar sadece üniversite öğrencilerini özgün tasarıma teşvik etmekle ve sektöre ilham vermekle kalmaz. Her sektörün olduğu gibi içinde bulunduğumuz sektörün de akademiyle, yani daha genç ve daha yaratıcı fikirlerle sık sık buluşmasını bir süre sonra da iç içe geçmesini sağlar” diyor.

Gayrimenkul firmaları nadir olarak tasarım yarışması düzenler. NEF’in Fold It Öğrenci Tasarım Yarışması’nı yapma amacı nedir?

Öncelikle gayrimenkul sektöründe faaliyet göstersek de hep dile getirdiğimiz gibi NEF bir tasarım ve inovasyon markası. Sektörde en önemli ayrışma noktamız bu. “Sosyal alanda nasıl fayda sağlarız? Sosyal problemlere ne tür çözümler üretebiliriz?” sorularının cevaplarını aradık. Bir şehrin kaderi insanlar değişime inanırsa değişir. Bunun mümkün olabileceğini de ancak “ben”den “bize” geçerek ortaya koyabiliriz. Tam da bu sebeple en çok gençlere ihtiyacımız var.Düzenlediğimiz ‘Fold It’ isimli yarışmayla, gençlerin yenilikçi fikirlerini desteklemeyi amaçlıyoruz. NEF olarak başkalarının dertlerine dertlenmekle işe başladık. NEF ismini Nefes’ten alır. Nefes gibi hayattan aldığımızı, hayata geri vermek için çalışıyoruz. Gençleri de bu amaca ortak olmaya davet ettik. Bunu yarışma formatıyla yapmamızın sebebi ise hem motivasyon sağlamak hem de yarışma sonucunda kazanan gençlere küçük de olsa bir katkı sağlamak.

Yarışmanın konusu hakkında bilgi verir misiniz? Konu neye göre belirlendi?

“Yaratıcılığını Katla. Mekandan Ürüne, Üründen Mekana Hayal Ettiğini Tasarla” konusu ile düzenlediğimiz yarışmada, katılımcılardan, hayallerindeki yaşam alanını senaryolaştırmalarını, senaryolarında Fold aktiviteleri önermelerini, önerdikleri kurgu içinden seçtikleri Fold’u çizmelerini ve Fold mekanına ait bir nesneyi tasarlamalarını bekliyoruz. Yarışma ile gençlerin iç mekân ve ürün tasarımında mimarlık, iç mimarlık, endüstriyel tasarım disiplinlerinden olmak üzere disiplinlerarası bir çalışma pratiği içinde birlikte çalışmalarını da teşvik etmeyi hedefliyoruz. Yapı-Endüstri Merkezi ile düzenlediğimiz yarışmada, ulaşılabilir, ekonomik ve sürdürülebilir tasarımlar ve çözümlemeler ödüllendirilecek.

Yarışmaya yönelik ne tür tepkiler aldınız, ilgi nasıl?

Yarışmanın henüz ilk yılı olmasına rağmen, beklentimizin üstünde bir talep ve başvuruyla karşılaştık. İstanbul için ve İstanbul dışından pek çok üniversiteden başvuru aldık.

Yarışmanın marka ve şirket için önemi nedir?

NEF, kurulduğu ilk günden beri metrekarelerle değil, santimetrekarelerle çalışan bir firma. Attığımız her adımda “Neden daha iyi olmasın?” dedik. Bu yarışma da NEF’in tasarıma inancının ve yaklaşımının sonuçlarından biri. Tasarımı demokratikleştirme amacımıza hizmet eden yarışma ile Türkiye’nin genç tasarımcılarını, onların yaratıcılıklarını ortaya çıkararak sektöre kazandırmayı hedefliyoruz.

NEF’in FOLD konsepti hakkında bilgi verir misiniz?

NEF olarak yola çıkarken kendimize şu soruları sorduk: “Neden herkesin 5 bin metrekare evi olmasın?” “Aldığımız 1+1, 2+1, 3+1 veya daha fazla odalı eve neden ihtiyacımız olduğunda bir oda daha ekleyemeyelim?” Buradan Fold konsepti ortaya çıktı. Fold konsepti ürünün yapısını tamamen değiştiren ve statikliğini kırmaya yönelik bir yaklaşım. Burada sahip olduğunuz metrekareyi kolaylıkla genişletmek, mekanı ihtiyacınıza yönelik büyütüp küçültmek mümkün. Sinema odası, müzik ve hobi ortamları, oyun odaları gibi birçok farklı Fold’a sahip NEF projelerinde, sakinler foldları istedikleri zaman kullanabiliyorlar, kullandıkça ve kullandıkları kadar ödeyebiliyorlar. Dünyada ilk kez NEF projelerinde uygulanan Foldhome’un temel amacını “bir eve sığmayacak tüm odaların katlanarak eve dahil edilmesini sağlamak.”

Neden FOLD? FOLD mekanlarının özelliği, ayrıcalığı nedir?

Fold konseptine sahipseniz, sahip olduğunuz metrekareyi kolaylıkla genişletmek, mekanı ihtiyacınıza yönelik büyütüp küçültmek mümkün. Ayrıca projelerimizde milyonlarca dolara alınan evlerde bile olmayan sinema odası, müzik ve hobi ortamları, oyun odaları gibi birçok özellik var ve NEF sakinleri bunları istedikleri zaman kullanma şansına sahip oluyor. Yani 2+1 mütevazı eviniz doğum günü partiniz için bir anda 300 metrekarelik bir alana dönüşebiliyor. Bu yaklaşımı görenlerin aklına hemen “erişilebilir lüks” tanımı gelebilir. Biz bunu “erişilebilir özgürlük” olarak tanımlıyoruz. Zira lüks herkesin ihtiyacı değil; ama özgürlük içimizin derinlerinden gelen ve hepimizin ihtiyacıdır. Bir nevi derdimizdir ve biz de bununla dertlendik.

Tasarım, NEF için ne ifade ediyor?

NEF kurulduğu ilk günden beri metrekarelerle değil, santimetrekarelerle çalışan bir marka. Tasarımla hem lüksü demokratikleştiriyor hem de hayatı kolaylaştırıyoruz. Dünyadaki en büyük 5 mimari grubun 4’ü (Perkins and Will, SOM, HOK, Foster & Partners) ile aynı anda çalışan tek gayrimenkul markasıyız. Projelerimizde iç mekan ve dış cephenin yanı sıra, asansörü tuşlarından kapı kollarına kadar her detay için birden çok endüstriyel tasarımcıyla çalışıyoruz. Projelerimizde dünyanın en iyi 20 tasarımcısının 12’sinin imzası bulunuyor. Coca Cala, Starbucks için dizayn üreten Sebastian Leon Agneessens; Bentley ve Swarovski’nin ünlü tasarımcısı Dror Benshetrit; IKEA ve Sony’nin tasarımcısı Harry Allen; Viyana Güzel Sanatlar Akademisi’nin güçlü akademisyenlerinden Profesör Stefan Gruber çalıştığımız tasarımcılardan sadece bazıları. Örneğin Benshetrit, NEF projeleri için kapı kolları tasarladı. Bu tasarımlar tamamen NEF markası altında. Tasarımcıların ismi bile yok üzerinde. Bu NEF’in kendine özel değer teklifi haline geliyor. NEF dünyada endüstriyel tasarımcılarla çalışan ve projelerinde kullanılan ürünleri kendi markasıyla ürettiren ilk gayrimenkul markası.

NEF’in Fold It Öğrenci Tasarım Yarışması ve buna benzer yarışmaların gayrimenkul sektörüne katkısı ne olur?

Bu tür yarışmalar sadece üniversite öğrencilerini özgün tasarıma teşvik etmekle ve sektöre ilham vermekle kalmaz, her sektörün olduğu gibi içinde bulunduğumuz sektörün de akademiyle, yani daha genç ve daha yaratıcı fikirlerle sık sık buluşmasını bir süre sonra da iç içe geçmesini sağlar. Düzenlediğimiz yarışma NEF’in tasarıma inancının ve yaklaşımının sonuçlarından biri.

NEF’in bu yarışma dışında sosyal sorumluluk kapsamında yaptığı başka projeler var mı?

Yola çıktığımız ilk günden bu yana insanların derdi ile dertlendik, hayallerine ve umutlarına ortak olmak için elimizden geleni yaptık. Daha fazla insanı mutlu etmek, onların hayatlarına değer katabilmek için toplumsal sorumluluğumuzu da merkeze alarak bütün çalışmalarımıza bundan iki yıl önce NEF Vakfı altına kurduk.

İçinde yaşadığımız topluma sosyal, kültürel, çevresel ve ekonomik fayda sağlayarak, daha iyi toplum ve çevreye ulaşmada hissettiği sorumluluk ile toplumda farkındalık yaratmak üzere çalışıyoruz. Topluma duyduğumuz borçluluk hissine dayanarak sürekli paylaşıma inanıyoruz. Bu kapsamda ise çocuklar, yaşlılar, engelliler ve ihtiyaç sahiplerine yönelik pek çok proje hayata geçiriyoruz. Bunların arasında, çocukların daha iyi koşullarda okula gidebilmesi için bağışlanan “eğitim birimleri”, yaşlılara “huzurlu bir yuva” ortamı sağlayan huzurevleri, acil ihtiyaç sahibi ailelere “ilk Nefes” olabilmek için yapılan maddi ve ayni yardımlar, gençlere her ay verilen burslar, engelleri ortadan kaldırmak için tasarlanan “engelsiz ev”ler, yaşanabilir kentler için oluşturulan “Kentsel Vizyon Platformu”, ihtiyaç sahibi kadınların kendi ürettikleriyle geçimlerini sağlaması için kurulan “Hay Atölye”, kâr önceliği olmadan ülke ekonomisini desteklemek için hazırlanan “Ekonomik Büyüme Fonu” gibi projeler var. Ayrıca ihtiyaç sahibi evlerin ihtiyaçlarını karşılama, koruma altında yaşayan çocukların eğitimlerine ve/veya konaklamalarına sahip çıkma gibi eğitim, insan, toplum ve sektörel alanlarda yaptığımız birçok çalışma ile her gün daha fazla hayata ışık olmaya çalışıyoruz.

Yaratıcılığını Katla, Mekanın Sınırlarını Zorla

Yarışmayla ilgili ayrıntılı bilgi ve başvuru için tıklayın.

 



 

http://www.yapi.com.tr/haberler/hayallerdeki-yasam-alanlari-senaryolastiriliyor_157809.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!