Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

"Haydarpaşa'yı İşlevsizleştirmeye Çalışıyorlar"

Haydarpaşa Dayanışması, 85 haftadır her pazar biraraya gelip "Haydarpaşa yalnız değil", “Tren bizim, gar bizim” diyor.

yapi.com.tr
"Haydarpaşa'yı İşlevsizleştirmeye Çalışıyorlar"

21 aydır her Perşembe ve Pazar günleri Haydarpaşa Dayanışması, Haydarpaşa Garı'nın merdivenlerinde toplanıyor ve şunları söylüyor: ”Biz bu merdivenleri asla terk etmedik. Haydarpaşa yalnız değil”

Bianet'ten Merve Ateş'in haberine göre,  demiryolu emeklisi Ayşen Dönmez, altı yıl Haydarpaşa binasında çalışmış. Dönmez, “İç planı otel yapılmasına uygun değil” diyor ve bu yaşananları rantiyecilerin ağzının suyunun akmasına bağlıyor. Dönmez, Haydarpaşa’yı koruma çalışmalarına başlamalarını şöyle açıklıyor: “AKP Hükümeti iktidara geldiği 2003 yılından bu yana kamusal yerleri ve hizmet alanlarını arsa şeklinde özelleştiren bir anlayışa sahip. Şubat 2012’de İstanbul’un Anadolu’ya trenlerle bağlantısını kestiler. Büyük bölgesel trenleri seferden kaldırdılar. Yine geçen yıl banliyö trenlerini seferden kaldırdılar. Onlar burayı bir arsa olarak görüyor oysa burası dünyanın en güzel garlarından bir tanesi.”

Birinci derece tarihi eser

Haydarpaşa Dayanışması 85 haftadır her Pazar günü saat 13-14 arası Haydarpaşa Garı’nın merdivenlerinde oturuyor. Perşembe günleri saat 20-21 arası yaptıkları sanatsal etkinlik eylemi ise 65 haftadır sürüyor.

Haydarpaşa Dayanışması, “Bu projeler yapılmadan önce bildiğimiz için Marmaray Projesi’nin yapılacağı Gebze-Halkalı arasındaki demiryolunun endüstriyel ve kültürel miras ilan edilmesi için UNESCO’ya başvurduk. Daha sonra bu binayı birinci derece tarihi eser olarak tescil ettirdik. Bu çok önemli bir şeydi. Biz bu tescili yaptırdıktan sonra demiryolu idaresi sit kararının iptali için dava açtı. Biz bu davayı da kazandık. Bu dayanışmanın mücadelesi ile gerçekleşti. “ diyor.

“İstanbul Olimpiyatı kaldıramazdı”

Haydarpaşa Dayanışması, İstanbul'un 2020 olimpiyatlarına adaylığını şu şekilde yorumluyor: “Haydarpaşa gar sahasını olimpiyatlarda şov yapmak amaçlı kullanmak istediler. Gençlik ve Spor Bakanı geldi; bu projelerden hiç haberimiz yoktu. Türkiye’nin ihtiyacı olmayan bir şeydi Olimpiyatlar. Dün akşam Tokyo’nun kazanmasına mutlu olduk. İstanbul bunu kaldıramazdı.”

Binanın müze olarak kullanılması fikrine de karşılar, “Zaten Sirkeci’de var” diyorlar. Müze fikrine karşı çıkmalarının altında garın tam işlevli bir biçimde çalışmasını gösteriyorlar. Haydarpaşa yaşayan, işleyen bir bina çünkü. Çalıştığı günlerde günde 124 tren giriş çıkış yapıyordu. Haydarpaşa’ya uğrayan vapur seferlerinin de kaldırılmaya çalışıldığını ve bunun binayı işlevsizleştirme hamlesi olduğunu söylüyorlar.

“Özelleştirmenin silahı: İkna etmek için zarar ettirmek”

Haydarpaşa Dayanışması TC Devlet Demir Yolları’nın (TCDD) kar amaçlı değil hizmet amaçlı bir kurum olarak kurulduğunu ve bunun da Kuruluş Kanunu’nda olduğunu belirtiyor. Ancak daha sonra Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 1984’te ve Bazı kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair 5335 Sayılı Kanun ile 2005’te yapılan değişikliklerle TCDD’nin zarar ediyormuş gibi görünen bir firmaymış izlenimi yaratıldığını söylüyorlar.

http://www.yapi.com.tr/haberler/haydarpasayi-islevsizlestirmeye-calisiyorlar_112142.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!