Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Hızlı Tren mi Neden Oldu?

Birleşik Taşımacılar Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yunus Akıl, Kocaeli’de önceki gün 32 kişinin yaralandığı kaza ile ilgili olay yerinde inceleme yaptıklarını belirterek “Kazanın olduğu yer çift hat. Çift hatta son vagonun ön dingilleri tren ile birlikte bir hatta, son dingileri ise diğer hatta gidiyormuş” diye konuştu.

Cumhuriyet Gazetesi



Birleşik Taşımacılar Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yunus Akıl, Kocaeli’de önceki gün 32 kişinin yaralandığı kaza ile ilgili olay yerinde inceleme yaptıklarını belirterek “Kazanın olduğu yer çift hat. Çift hatta son vagonun ön dingilleri tren ile birlikte bir hatta, son dingileri ise diğer hatta gidiyormuş” diye konuştu. Konuyu inceleyen bir yetkili ise “Kâğıt üstünde makasların bakımıyla görevli personelin fiiliyatta işinin başında olmadığı, ayrıca Hızlı Tren çalışmaları nedeniyle o hattaki bakım çalışmalarının askıya alındığı duyumları var” dedi.

Kocaeli Seka Park mevkisinde Adapazarı-İstanbul seferini yapan 11621 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi’nin son vagonunun saat 19.40’ta raydan çıkması ve karşı yönden gelen İstanbul-Adapazarı seferini yapan 11620 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi’nin de raydan çıkan vagona çarpmasıyla oluşan kazada 32 kişi yaralanmıştı.

Konuyu inceleyen bir yetkili, “Normalde makaslara bakan bir personel olması gerekiyor. Burada, kâğıt üzerinde gözüküyor ama fiiliyatta yok. Bu personel başka yerde kullanılıyor. Ayrıca Hızlı Tren çalışmaları nedeniyle o hattaki bakım çalışmalarının askıya alındığına dair duyumlar da var” diyerek “O makasların bakımı ne zaman yapılmış? Orada görevli personel var mıydı? Vagonların bakımı nerede, kim tarafından yapılmıştır?

Hızlı tren çalışmaları nedeniyle o hattaki bakım çalışmaları askıya alınmış mı” sorularını yöneltti.

BTS Başkanı Akıl ise yaptığı inceleme sonrası Cumhuriyet’e yaptığı açıklamada, çift hatta meydana gelen kaza ile ilgili “Bu kazayı diğerlerinden ayıran, demiryollarında milyonda bir meydana gelecek bir durum var. Çift hatta son vagonun ön dingilleri tren ile birlikte bir hatta, son dingilleri ise diğer hatta gidiyormuş. ‘Tren deray etti’ deniliyor. Ayrıntılı bir inceleme gerekiyor. Bu kazayla ilgili raporumuzu bir hafta içinde açıklayacağız” dedi.

Kazalar hükümet politikası sonucu

Akıl, demiryollarının 1950’lerden bugünlere ihmal edildiğini belirterek “Ama 1995’te başlayan ve son 8 yıldır artan özelleştirme ve liberasyon sürecinin ihmalkârlıkla birleşmesi tam bir felaket sürecini başlatmıştır. Son yıllarda gelen kazalar bu sürecin parçasıdır, bu kaza son olmayacaktır, bu politikalara devam edilmesi durumunda bu artarak devam edecektir” diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/hizli-tren-mi-neden-oldu_79283.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!