Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İşte Geleceğin Süper Binaları

Teknoloji ilerledikte dünyada 800 metre uzunluğunda gökdelenler yapıldı. Fakat yeni teknolojiler mühendislere daha büyük ve akıllı binalar yapmalarına imkan tanıyor. Bu akıllı binaların yapımında özelilikle tıp ve elektronik alanında şaşırtıcı gelişmeleri beraberinde getiren nanoteknoloji kullanılıyor. BBC Focus dergisinde yer alan habere göre,

Zaman Gazetesi
İşte Geleceğin Süper Binaları

Teknoloji ilerledikte dünyada 800 metre uzunluğunda gökdelenler yapıldı. Fakat yeni teknolojiler mühendislere daha büyük ve akıllı binalar yapmalarına imkan tanıyor. Bu akıllı binaların yapımında özelilikle tıp ve elektronik alanında şaşırtıcı gelişmeleri beraberinde getiren nanoteknoloji kullanılıyor. BBC Focus dergisinde yer alan habere göre, işte dünyanın en uzun, en yüksek binaları ve gelecekte yapılacak olan benzersiz projeler:

Ne kadar uzun?

Japonya'daki Akashi-Kaikyo Köprüsü, 1991 metre uzunluğuyla dünyadaki en uzun asma köprüdür. İki tane 282 metrelik kulesi bulunan köprü, Richter ölçeğine göre 8.5 büyüklüğünde oluşabilecek depreme dayanıklı olarak inşa edilmiştir. Ayrıca saatte 290 kilometre hızla esen tayfunlara da dayanıklıdır.

Bu köprünün bu kadar uzun olmasının sırrı merkezi asma açıklığı ile kablo destekli köprü yapılarının uzatılmasına bağlıdır. Yenilikçi yapı tasarımları bugüne kadar bizi esir almıştı. Ancak burada anahtar yeni materyallerde gizlidir. Diğer yapı alanlarının birçoğunda olduğu gibi karbon nanotüpler gelecek vaat ediyor. Halat gibi birbirine sarmalanan uzun teller eşsiz gerilme direnci ile hafifliği birleştiriyor.

Ne kadar yüksek?

Akıllı çözümler gökdelenleri daha da yükseltebilir. 828 metre yüksekliğindeki Burç Halife, dünyadaki en yüksek binadır. Çevremizdeki mevcut teknolojiyle bu gökdelenleri ne kadar yükseğe çıkarabiliriz? Bir gökdelen güvenli bir şekilde binlerce insana ev sahipliği yapmak zorunda ve binanın ayakta kalmasının yollarını bulmak zorundayız.



Burada kilit nokta akışı kesmektir. Burç Halife, rüzgar akışını azaltmak için şeklini değiştirerek bunu yapıyor. İlk defa betonarme kütle üzerine çelik konstrüksiyonla devam edilen ilk bina özelliğini taşıyor. Ayrıca binanın cephelerine gelen rüzgâr yüklerini en aza indirmek için binanın hiçbir cephesi düz olarak tasarlanmamıştır. Köşeleri ise keskin değil, dairesel birleşimlerle yapılmıştır.

Geleceğin süper projeleri:

Mile-High Tower, Cidde - Suudi Arabistan: Kingdom Tower ya da "Mile High Tower" olarak bilinen kulenin 1,600 metre yüksekliğinde olması planlanıyor. Dubai'deki dünyadaki en yüksek bina olan Burç Halife'nin 2 katı yüksekliğinde olacak. Bina dengeleyici 2 mini kulesiyle devasa bir retro-style (eski zaman tarzı) rokete benzeyecek. Yan hareketleri azaltmak için, binanın kalbinde bilgisayar kontrollü ağır bir araç kurulacak.



Bakhtiari Dam, Zagros Dağları, İran: 315 metre yüksekliğinde güneybatı İran'da Huzistan eyaletindeki Bakhtiari nehri üzerine kurulan baraj dünyadaki en uzun barajdır. Zirvede 10 metre, temelde ise 30 metre genişliğinde olan baraj 3,1 milyon metre küp betondan oluşacak ve 4,8 milyon metre küp su saklayacak. Barajın üretim kapasitesi bin 500 megawatt olacak. Şu an inşaatına başlanmadı. Ancak İran, Çinli mühendislik şirketiyle gelecem ay anlaşma imzalamayı umuyor.



Pearl Nehri Delta Köprüsü, Hong-Kong, Çin: 48 kilometre gerginliğe sahip olacak dünyadaki en uzun deniz köprüsüdür. Köprü Hong-Kong, Çin ve Macau adasını birbirine bağlayacak. Kablolu köprü, viyadükler ve bir de tünelin bir arada olacağı köprünün altından gemiler geçecek. Yapının tüm parçaları 8 büyüklüğündeki depreme ve saatte 200 kilometre hızındaki tayfunlara dayanıklı olarak yapılacak. Yapımına 2011 yılında başlayacak olan köprünün 5 yıl içinde bitirilmesi umuluyor.



Gotthard Base Tünel, İsviçre, İtalya: Geçtiğimiz Ekim ayında "Sissi" isimli dev sondaj makinesi kayanın son bölümüne geldiği zaman büyük bir mutluluk yaşanmıştı. Alplerin aşağısında 56 kilometre gerilime sahip olan köprü dünyadaki en uzun yer altı tüneli. İşçiler tünel inşaatı sırasında 23 milyon ton kaya çıkarttılar. Proje tamamlandığında (tahminen 2017) Zürih ile Milan arasına yüksek hızlı tren yerleştirilecek.

http://www.yapi.com.tr/haberler/iste-gelecegin-super-binalari_87727.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!