Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İzmir'e İkinci Havalimanı

Bugünlerde İzmir’in ikinci bir havalimanına gereksinimi olduğu ve bu gereksinimi karşılamak için Kaklıç Askeri Havaalanı’nın kullanılabileceği yönünde görüşler öne sürülmektedir.

Akşam Gazetesi/Cengiz TÜRKSOY



entlerin önemli teknik altyapı bileşenlerinden birisi de havalimanlarıdır. Her teknik altyapı yatırımında olduğu gibi havalimanı için karar verilirken öncelikle kentin bugünden yarına büyüme ve gelişme eğilimleri, kentin yayılma eğilimindeki temel doğrultular, iktisadi yaşamı derinden etkileyen yatırımların çeşitleri ve büyüklükleri göz önüne alınırlar.

İzmir’de halen kullanılmakta olan Adnan Menderes Havalimanı’ndan önce uzun süre Çiğli Askeri Havaalanı kullanılmıştı. Çok daha önce Cumaovası Havaalanı bu hizmeti veriyordu. Bildiğimiz kadarıyla, bu alanların kullanımı için karar verilirken sözünü ettiğimiz analizler yapılmamış, sezgisel algılamalara dayalı kararlarla kentin havaalanı gereksinimi karşılanmıştı. Ancak günümüzün İzmir’i için yapılacak önemli teknik altyapı yatırımları yalnızca sezgilerin biçimlendirdiği kararlara dayanarak gerçekleştirilemez.

Bugünlerde İzmir’in ikinci bir havalimanına gereksinimi olduğu ve bu gereksinimi karşılamak için Kaklıç Askeri Havaalanı’nın kullanılabileceği yönünde görüşler öne sürülmektedir. Bizce de nüfusu 3 milyonu aşmış; belediye sınırları 5216 sayılı yasa ile 50 km. yarıçapında bir dairenin kapsadığı alan kadar büyütülmüş ve her geçen gün gelişmekte olan İzmir kentine hizmet veren Adnan Menderes Havalimanı yakın gelecekte yeterli olmayacaktır. Gelecekteki hedefi “ticaret, turizm, kültür, fuarlar ve kongreler kenti” olarak tanımlanan İzmir için konulan bu hedefe gerçekten inanılıyorsa, öncelikle buna uygun teknik altyapının bugünden sağlanması için gereken adımlar atılmalıdır.

Yıllık yolcu kapasitesi 8-9 milyon dolayında olan bir havalimanı ile ne fuarlar ve kongreler ne de ticaret ve turizm kenti olunabilir. Bütün bunların yanı sıra EXPO 2015 için aday olan İzmir’e, eğer bu adaylık süreci dilediğimiz gibi sonuçlanırsa, 6 ay içinde en az 30-40 milyon konuk geleceği varsayılmaktadır. Yakın, orta ve uzak erimde kendisine yeni hedefler belirleyen İzmir bu hedeflerle tutarlı yatırımlara bugünden başlamak durumundadır.

İzmir Büyükşehir Belediyesi söz konusu hedeflere uygun kararlarla ulaşım altyapısını köktenci biçimde değiştirecek; fuarcılık etkinliklerini beklenen düzeye çıkaracak; kültür, sanat ve kongre düzenlemeleri için kentimizi cazibe merkezi yapacak yatırımları başlatmıştır. Aliağa - Menderes raylı sistem çalışması, Üçyol - Üçkuyular ve Bornova - Ege Üniversitesi metro hattı; Adnan Saygun ve Bornova Kültür Merkezi inşaatları, yeni fuar alanı kamulaştırmaları bu kararlılığın somut sonuçlarıdır.

Özellikle Aliağa - Menderes raylı sisteminin sağlayacağı hızlı, konforlu ve güvenli yolcu taşımacılığı kentin kuzey bölgesinde geçekleştirilecek ikinci bir havalimanı ile taçlandırıldığında geleceğin İzmir’i için saptanan hedeflere bir adım daha yaklaşılmış olacaktır.

http://www.yapi.com.tr/haberler/izmire-ikinci-havalimani_56652.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!