Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İzmir'in 21 Yıllık Ulaşım Planı Belirlendi

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, Dokuz Eylül ve Ege üniversiteleri işbirliğiyle hazırladığı "İzmir Ulaşım Ana Planı 2. Aşama ve Sonuç Raporu" tamamlandı. Raporda, 2030 yılı hedefli ulaşım planları yer aldı. Bireysel günlük yolculuk oranlarının ve yolculuklarının taşıt türlerine dağılımının 2030 yılı için hesaplanmasında, 2007 verileri kullanıldı.

Milliyet Gazetesi
İzmir'in 21 Yıllık Ulaşım Planı Belirlendi

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, Dokuz Eylül ve Ege üniversiteleri işbirliğiyle hazırladığı "İzmir Ulaşım Ana Planı 2. Aşama ve Sonuç Raporu" tamamlandı. Raporda, 2030 yılı hedefli ulaşım planları yer aldı. Bireysel günlük yolculuk oranlarının ve yolculuklarının taşıt türlerine dağılımının 2030 yılı için hesaplanmasında, 2007 verileri kullanıldı. 2007’de; merkez kentte toplu ulaşım taşıtlarını kullanan İzmirlilerin oranı yüzde 50, özel taşıt kullananların oranı ise yüzde 12 oldu. Vatandaşların yüzde 38’inin ise yaya olarak ulaşım sağladığı belirlendi.

2030’da nüfus 5.7 milyon

İzmir’in nüfusu, 2030’da 5 milyon 702 bin olarak ele alındı. Merkezde toplam günlük yolculuk sayısı 5 milyon 659 bin 283, toplu ulaşım araçları ve özel taşıtlarla yapılan yolculuk sayısı da 3 milyon 508 bin olarak öngörüldü. Hane halkı anket uygulaması verilerine göre, 2030’da kentsel bölge için toplam yolculuk talebi de en az 6 milyon 500 bin, en çok 7 milyon 600 bin olarak hesaplandı.

Üçyol-Bornova metro hattında 2030’da günlük yolcu sayısının 120 bin olacağı tahmin edildi. 2010’da tamamlanması öngörülen Üçyol-Üçkuyular Hattı’ndan 142 bin kişinin, Ege Üniversitesi ve Bornova merkez hattından ise 6 bin 609 kişinin yararlanması planlandı. Halkapınar-Otogar arasında çalışacak ve 2015 yılında hizmete girecek metro hattından günlük 50 bin 859 kişinin, aynı yıl hizmete girecek Balçova-Narlıdere hattından 104 bin 765 kişinin, Bozyaka-DEÜ Kampus hattından ise 158 bin kişinin faydalanması öngörüldü. Metronun 36 kilometrelik son aşamasının Narlıdere-İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü arası olması ve bu hattın da 2020’de hizmete girmesi planlandı.

Hatlar uzatılacak

Planda, 2010’a kadar iç körfez vapur hatlarında iyileştirme, 2015’e kadar Mavişehir ve Güzelbahçe iskeleleriyle bağlı hatların yapımı, 2020’ye kadar Urla iskelesi ve bağlı hatların organizasyonu, 2030’a kadar da Balıklıova, Eski Foça iskeleleri ve bağlı hatların yapılanması planlandı. Banliyö demiryolu işletmesinin kuzey hattıyla Aliağa-Çiğli AOSB ek hattının 2010’da, Cumaovası-Torbalı ek hattının 2015’te, Torbalı-Bayındır ve Selçuk ek hatlarının da 2030’da hizmete alınması öngörüldü.

http://www.yapi.com.tr/haberler/izmirin-21-yillik-ulasim-plani-belirlendi_67740.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!