Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

'Katlı Kavşak Yapılacağına Metro Bitirilsin'

Anakent Belediyesi'nin Kuğulu Kavşağı'na altgeçit projesine açılan iki davadan olumsuz sonuç çıkarken, gözler yeniden ''Parka müdahale edilmeyecek'' diyen Melih Gökçek'e çevrildi.

Cumhuriyet ANKARA
'Katlı Kavşak Yapılacağına Metro Bitirilsin'

b>Anakent Belediyesi'nin Kuğulu Kavşağı'na altgeçit projesine açılan iki davadan olumsuz sonuç çıkarken, gözler yeniden ''Parka müdahale edilmeyecek'' diyen Melih Gökçek'e çevrildi. Gökçek, mahkeme kararının ardından çalışmaları devam ettirirken, uzmanlar, ağaçların bir kısmının köklerinin zarar görmesinden endişe ediyor.

Kuğulu Kavşağı'na altgeçit yapılması ve bu nedenle Kuğulu Park'a bir ölçüde müdahalenin gündeme gelmesinin üzerine tepki gösteren başkentliler ve sivil toplum örgütleri, konuyu 3 ayrı kanaldan yargıya taşımıştı. İlk olarak Avukat Hakkı Eser Öcal , Kuğulu Kavşağı'na yapılacak altgeçit için Ankara Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'nun verdiği kararın iptali ve yürütmenin durdurulması istemiyle dava açmıştı. Ankara 8. İdare Mahkemesi de yürütmeyi durdurma kararı almıştı.

Ancak Anakent Belediyesi'nin savunmasının ardından, mahkeme daha önce verdiği yürütmeyi durdurma kararını kaldırdı. Mahkeme, Çankaya Belediyesi'nin projeye ilişkin açtığı davada da aynı konuya ilişkin karar daha önce verildiği için yeni karar vermeye gerek görmeyerek, yürütmeyi durdurma istemini reddetti. Ankara 8. İdare Mahkemesi, ''idare mahkemelerinin, ilgili yasada, idari işlemin uygulanması halinde telafisi güç ve imkânsız zararların doğması ve idari işlemin açıkça hukuka aykırı olması şartlarının birlikte gerçekleşmesi durumunda, gerekçe göstererek yürütmenin durdurulmasına karar verebileceğine'' dikkat çekti. Kararda, bu olayda açıklanan yasa hükmünde öngörülen şartların gerçekleşmediği belirtilerek, yürütmenin durdurulması istemi oy çokluğuyla reddedildi. Çankaya Belediyesi'nin açtığı davayla ilgili kararda da daha önce bu konuda yürütmenin durdurulması istemi reddedildiği için yeni karar verilmesine gerek görülmedi. İlgili yargı kararlarının ardından, kavşak çalışmaları devam ediyor.

Anakent Belediye Başkanı Gökçek ise ''Kuğulu Park'a müdahale diye bir hususun söz konusu olmadığını'' savundu. Kuğulu Park'taki gösterilerin ''tamamen şova yönelik olduğunun'' artık kamuoyu tarafından anlaşıldığını ileri süren Gökçek, Kuğulu Park'a en ufak bir müdahalelerinin olmayacağı sözünü vererek, altgeçidin en kısa zamanda bitirilerek trafiğe açılacağını kaydetti. Çankaya Belediyesi ise olası bir müdahalede ''yanlışlıkla yapıldı'' gibi bir gerekçenin sunulmaması için kavşak çalışmasının yapıldığı bölümdeki parka ait ağaçların etrafını bahçe çitleriyle çevirdi.

'Ağaçlar kuruyacak'
Ankaram Platformu ise yeni bir öneri sunarak, Kuğulu Kavşağı'na katlı geçit yapılması için kullanılacak kaynağın metro inşaatlarına yönlendirilmesini talep etti. Platformun Dönem Sözcüsü ve Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi Eski Başkanı Serdar Karaduman , Anakent Belediyesi'nin Kuğulu Kavşağı'na ilişkin projesinin platform üyesi çeşitli meslek odası mensupları tarafından incelediğini kaydetti. İnceleme sonunda ulaştıkları sonucun, ''yeni düzenlemenin hem bölge hem de Ankara açısından telafisi çok zor kayıplara yol açacağı'' yönünde olduğunu dile getiren Karaduman, ''Ankara ve Kavaklıdere'nin en önemli simge ve anı mekanı, 1. derece doğal sit alanı Kuğulu Park ve yakın çevresi büyük zarar görecek'' dedi.

Karaduman, kendilerince tespit edilen olası olumsuzları şöyle sıraladı:

- Proje alanında yaşanacak jeolojik, jeoteknik ve hidrojeolojik etkilerin araştırmasının yapılıp yapılmadığı bilinmiyor.

- Yürütülecek kazı ve inşaatlar yeraltı su seviyesinin değişmesine yol açıp vadi taban suyunun daha derine inmesine neden olacağı için, yeraltı suyundan beslenen ağaçlar kuruyacak.

- Katlı kavşağın yol açacağı kesintisiz akım nedeniyle yayaların hareketleri büyük ölçüde kısıtlanacak, karşıdan karşıya geçişler tehlikeli ve çok güç hale gelecek.

Karaduman, çağdaş ulaşım politikalarının temel ilkesinin otomobil değil, insan taşımak olduğunun altını çizerek, ''Anakent Belediyesi yönetimi, 13 yıldır Ankara'nın metro hatlarını bitirmek yerine kamu kaynaklarını katlı kavşaklara, defalarca yapıp bozarak genişlettiği yollara savurmuştur. Projeyle kamu kaynağı çağdaş yaklaşımlara aykırı biçimde harcanacak'' diye konuştu. Karaduman, projenin derhal durdurulması için Anakent yöneticilerine de çağrıda bulundu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/katli-kavsak-yapilacagina-metro-bitirilsin_48058.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!