Türkiye’nin üçüncü büyük kenti İzmir’in CHP’li Belediye Başkanı Aziz
Kocaoğlu, yıllarca koku sorunuyla boğuşan İzmir Körfezi’nin her yanında
denize girilebileceğini söyledi. Kentin, Cannes, Nice, Rio de Janerio gibi bir
kıyı şehri olacağını belirten Kocaoğlu, limana bir de kuruvaziyer limanının
yapılacağını söyledi.
Ege’nin lider kenti İzmir, en son DTP konvoyuna
düzenlenen saldırıyla gündeme geldi. Kimi zaman ‘Gavur İzmir’ diye de anılan
kentte büyük yatırımlara imza atılmaya başlandı. Dokuz Eylül Üniversitesi’nin,
2010’un Mart’ında tamamlayacağı araştırmaların ardından Körfez’de hummalı bir
çalışma başlayacak. Yıllarca koku ve kirlilik sorunuyla boğuşan körfezin çehresi
de değişiyor. Körfez’in önce koku sorunu halledildi, şimdi de dibindeki çamur
temizlenecek. Çalışmalar tamamlandığında da Körfez’in dört bir yanında denize
girilebilecek. Dev tatil gemileri (kuruvazör) yeni yapılacak limana
yanaşabilecek. Raylı sistem kenti baştan başa kuşatacak. İzmir, Expo 2015
fuarını Milano’ya kaptırdı ancak kentte geleceğe yatırım sürüyor. Geleceğin
İzmir’ini Radikal’e anlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, yeni
yatırımlarla ilgili şunları dedi:
KARŞIYAKA’DAN DENİZE
GİRİLECEK: Dokuz Eylül Üniversitesi, Mart 2010’da İzmir Körfezi’nin tüm
zemin etüdlerini çalışmalarını, sismik araştırmalarını bitiriyor. Kruvaziyer yat
limanının nerede yapılacağına, sürkülasyon kanalı yapmamız gerektiği konusundaki
kararımızı bilimsel çalışmaların sonucuna göre vereceğiz. Bilinmezliğin
giderilmesi gerekiyor. Körfezin bugüne kadar ayakta kalmasının nedeni körfezdeki
su sirkülasyonudur. Körfezin güneyinde ciddi bir su sirkülasyonu var ancak bunu
kuzeyde eski Gediz yatağı engelliyor. Buraya bir kanal yapılırsa sürkülasyon
kendini tamamlayacak. 22 günde bir körfez suyunu yenileyecek. Bu hem suyun
temizlenmesine, hem canlılığın artmasına, hem de denize girilmeyi sağlayacak.
Konak, Karşıyaka, Alsancak’tan denize girilecek.
METROBÜS
GELİYOR: Metro, belediyeyi devraldığımızda 11 kilometreydi. Biz bunu
100 kilometreye çıkarıyoruz. 90 kilometre raylı sistem projesi devam ediyor. 80
kilometresi 2010 Haziran’ında bitecek. Metro kuzey güney aksını, metrobüs ise
doğu batı aksını bağlayacak. Bunlar bittiği zaman ulaşımda çok büyük bir yol
alacağız. Ayrıca yeni arterler açıyoruz. Üç tramvay hattı planlıyoruz. 2014’e
kadar bunları gerçekleştirince 2030 yılına kadar kentte toplu ulaşımı
halledeceğiz. Ulaşım master planımız, nâzım imar planımız yapıldı ve bitti.
VALİLİK 162 DAVA AÇTI: Bazı bürokratlar
kendiliklerinden, mevcut hükümete şirin görünmek için belli şeyler yapıyorlar.
İl müdürlüğünde, bölge müdürlüğünde, genel müdürlükte vs.. Buralarda çeşitli
problemler, kısıtlamalarla karşılaşıyoruz. Her kısıtlamayla karşılaştığımda biz
gidip ikna edip mücadele ediyoruz. ‘Bu işi kentim için istiyorum’ diyerek sorunu
aşmaya çalışıyoruz. İstanbul, Ankara ve Adana gibi illerde meslek odaları
dava açar. İzmir’deyse Bayındırlık İl Müdürlüğü’nün önerisiyle valilik dava
açaıyor. Meslek odalarının açtığı dava sayısı da beş yılda 12. İstanbul ve
Ankara’da bu 50’nin üzerinde. Ancak Bayındırlık İl Müdürlüğü’nün kanalıyla
hazırlanan raporlardan hareketle bize (İzmir Büyükşehir Belediyesi) açılan dava
sayısı beş yılda 162.
KARŞIYAKA’YA OPERA BİNASI: Eski
traleybüs salonunu Ahmet Adnan Saygılı konser salonu yaptık. Türkiye’de şu anda
bir numaralı konser salonu. Karşıyaka’ya opera binası yapıyoruz. Projesi
yarışmayla belirlenecek 25 bin metrakarelik opera binası Türkiye’nin en büyüğü
olacak. Tüm beldelere çok amaçlı salonlar yapıyoruz. 38 beldeye spor salonu
planlıyoruz. 16’sı bitti. Tarım yollarını asfaltlayan bir belediye Türkiye’de
hiç duyulmuş mudur? 550 bin dönüm alanın yüzde 90’ını asfaltladık. Amaç ürünün
değerini arttırmak, alıcıyı üreticiyle buluşturmak. Organik tarımı ve organize
sanayi bölgelerini destekliyoruz.
|