Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Köprüde Marmaray Paniği

Köprüde Marmaray Paniği

Cumhuriyet/Oktay EKİNCİ



üzergâhı planlara işlenmediği halde İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nden ''onay'' (!) alan 3. Boğaziçi köprüsü, bir devlet projesi olan Marmaray'ın fizibilite raporlarında da ''gereksiz'' görülüyor.

Çünkü, Anadolu ve Avrupa yakalarındaki ulaşım bağlantısını raylı sistemle gerçekleştirecek olan Marmaray'ın işletmeye geçmesiyle birlikte Boğaziçi'ne artık yeni bir köprü ihtiyacı da ortadan kalkacak.

İnşaatta daha fazla gecikme olmadığı takdirde 2011 yılından itibaren tek yönde saatte 70 bin kişinin İstanbul'un iki yakası arasında en hızlı yolculuğa kavuşacağı belirtilen Marmaray projesi raporlarında, aynı süreçte mevcut iki köprüde de ortalama yüzde 30'lara varan ''yoğunluk azalması'' olacağı vurgulanıyor. Marmaray güzergâhındaki ''istasyon oto-parkları'' ndan yararlanacak otomobil sahibi İstanbulluların raylı toplu taşımı kullanma tercihleri arttıkça köprü geçişleri daha da rahatlayabilecek...

Para köprüsü
Bu bilgiler, devletin resmi raporlarında da yer aldığı halde, 3. köprünün yeniden gündeme gelmesi ise, yap-işlet-devret yöntemiyle ''köprü rantı'' nı bekleyen çevrelerin ''Marmaray'dan önce'' amaçlarına ulaşmak istediklerini gösteriyor. Boğaziçi'ne ulaşım adına değil, ''para toplamak'' için tasarlanan yeni köprünün önümüzdeki 5 yılda yapılmadığı takdirde bir daha gündeme bile gelemeyebilecek...

Çünkü Marmaray projesinde bilimsel olarak açıklanan bu sonuçlar, raylı tüp tünel ve metro bağlantıları hizmete geçtikten sonra ''yaşanarak'' görülecek. Böylece köprü ve karayolu lobileri, kamuoyunu ikna konusunda tümüyle güçsüz kalacaklar; mevcut köprülerde başlayacak ''trafik akışkanlığının'' yanı sıra iki kıta arasındaki konforlu metro yolculuğu ortamında da 3. köprüyü artık dayatamayacaklar...

Büyükşehir Belediye Meclisi'nde 3. köprüye verilen onayın ''içeriği'' de bu kararın ''Marmaray paniği'' ile alındığının bir başka kanıtı. Kurulacak yeri bile kesin olmadan uygun görülen sözde köprü projesindeki ''karayolu ve demiryolu'' önerisinin bilimsel ve gerçekçi olabilmesi için, Avrupa ve Asya yakalarındaki demiryolu sistemlerinin yeni köprü güzergâhına göre etüdü ve yeniden planlanması gerekiyor. Bu çalışma ise 1980'lerden bu yana sadece Marmaray için gerçekleştirilebildi.

Yani, üzerinde demiryolu da bulunan bir karayolu köprüsünün Boğaziçi'nde hiçbir güzergâhta teknik ve rasyonel altyapısı da zaten bulunuyor.

Köprü lobisinin belediye onayında ''acele'' etmesindeki bir diğer neden de İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından kurulan ve 500 uzmanın görev aldığı ''Metropoliten Planlama Merkezi'' ...

Bu merkezde hazırlıkları sürmekte olan 1/25 bin ölçekli İl Çevre Düzeni Planı'nda da 3. köprünün yer almayacağına kesin gözüyle bakıldığından, plan sonuçlanmadan köprünün gerçekleştirilmesi isteniyor...

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'ndeki 3. köprüye onay veren üyelerin, Metropoliten Planlama Merkezi'ne bile danışmadan bu kararı vermeleri ise İstanbul'un planlı kentleşmesini amaçlayan böylesine üst düzey bir hizmetle ''barışık olmadıklarının'' da en açık kanıtı...

http://www.yapi.com.tr/haberler/koprude-marmaray-panigi_36485.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!