Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
SONRAKİ HABER: Salda'da Kirlilik Alarmı
BÖLÜM SPONSORU

"Krizde 40 Milyon Dolarlık Yatırım Yapmak Yürek İster"

ODE Yalıtım, Nisan ayında Yapı-Endüstri Merkezi'nde (YEM) düzenlenen, yalıtım sektörünün önemli ve prestijli organizasyonlarından Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri'nde, 40 milyon dolarlık camyünü yatırımıyla "Yılın Yatırımı" kategorisinde ödüle layık görüldü. "Başarılarımızın böylesi önemli organizasyonlarda takdir bulması gücümüze güç katıyor ve

yapi.com.tr
"Krizde 40 Milyon Dolarlık Yatırım Yapmak Yürek İster"

ODE Yalıtım, Nisan ayında Yapı-Endüstri Merkezi’nde (YEM) düzenlenen, yalıtım sektörünün önemli ve prestijli organizasyonlarından Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri’nde, 40 milyon dolarlık camyünü yatırımıyla "Yılın Yatırımı" kategorisinde ödüle layık görüldü.

"Başarılarımızın böylesi önemli organizasyonlarda takdir bulması gücümüze güç katıyor ve bizi daha da motive ediyor" diyen ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, Çorlu’daki yeni yatırımlarını ve yalıtım sektörünün şu an içinde bulunduğu durumu anlattı.

Bu yıl Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri’nde "Yılın Yatırımı" ödülünü aldınız. Ödülle ilgili düşüncelerinizi alabilir miyim?
Kazandığımız ödüller sorumluluğumuzu artırıyor ve bizi daha fazla kamçılıyor. Ödülün hakkını vermek için daha fazla çalışmamız gerekiyor. Diğer taraftan bütün gözler üzerimizde olduğu için hata yapma lüksümüz de yok. Geçen sene aldığımız ödülden sonra çalışma arkadaşlarıma, "Bundan sonra hata yapma lüksümüz yok. Daha az hatayla, daha çok iş yaparak farklı kulvarlarda aday olmamız gerekiyor" demiştim. Bu sene kazandığımız ödül de yaptıklarımızın doğruluğunu tescilliyor.

Kriz ortamında 40 milyon dolarlık yatırım yapmak cesaret istiyor olsa gerek...
Evet, bu şartlarda 40 milyon dolarlık yatırım yapmak, büyük bir yürek gerektiriyor. Ama genellikle bizim yatırım yaptığımız zamanlar hep kriz dönemleri olmuştur. Bugün ODE, krizde büyüyen firmalar arasındadır.

Çorlu’daki camyünü tesisinizden biraz bahseder misiniz?
Çorlu’da hem metrekare, hem de ürün çeşitliliği açısından Ortadoğu ve Balkanlar’ın ikinci büyük camyünü tesisini kurduk. Bina zaten mevcuttu; sadece ufak tadilatlar yaptık. Yani bina hariç 40 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu tesiste levhadan camyününe kadar geniş bir yelpazede üretim yapacağız. İlk üretimimizi 29 Ekim 2008 tarihinde gerçekleştirdik. O günden bu zamana geçen kısa süre içinde yaklaşık 14 ülkeye ihracata başladık. Şu anda istediğimiz kapasitede olmasa da gittikçe hız kazanıyoruz. Bugün sektördeki büyük oyuncular arasında, yüzde yüz Türk sermayesi olan nadir firmalardan biriyiz. Türk Yalıtım Sektörü’nde iyi bir markamız var artık. Ancak bu bize yetmiyor. Önümüzdeki süreçte bölgesel güç olmayı hedefliyoruz. Daha sonra da global bir marka yaratmak istiyoruz. Romanya’da düzenlenen ödül töreninde de yatırım ödülü almak istiyorum.

Yalıtım sektörünün şu anda içinde bulunduğu durumu değerlendirir misiniz?
Yalıtım sektörü gittikçe kimlik kazanmaya başladı. 90’lı yılların başında İZODER’i kurmaya çalışırken, altı kişiyi zor bulmuştum. Bugün bakıyorum İZODER’in 16 profesyoneli var. Bizden önce 3-4 üreticinin tekelindeydi bu sektör. Şimdi bu tekel de kırıldı. Yabancı sermaye Türkiye’ye geldi, sektördeki oyuncu sayısı arttı. Ancak yine de hâlâ yetersiz. Önümüzdeki süreçte kapasite problemlerimiz olacak. Biz bugün krizin ortasında kapasite problemi yaşıyoruz. Rakiplerimize göre daha iyi çalışıyoruz, daha aktifiz; markamız, dağıtım kanallarımız, insan kaynağımız iyi... Bütün bunlar bir araya gelince bir sinerji oluşuyor ve biz bugün kapasitemizin yetmediğini konuşuyoruz. Herkesin krizden öldük bittik dediği bu dönemde, biz kriz sonrasında neler yapabiliriz buna bakıyoruz.

Yalıtımın ekonomiye katkısı nedir?
Yalıtımın ekonomiye katkısını artık tartışmak bile istemiyorum. Enerji fiyatları ortada... Geçen sene bir varil petrol 150 dolara kadar çıktı. Bir yandan küresel ısınma tehdidi var. Artık yalıtım sektörü bir kimlik kazanmış durumda. Olması gereken hızla da devam edecektir. Ben önünün açık olduğuna inanıyorum. Henüz yolun başındayız ve daha yapacak çok işimiz var. Türkiye’de yalıtım, çağdaş ülkelerdeki tüketim miktarlarına paralel hale gelirse, zaten kimsenin kapasitesi yetmeyecek. Bir ülkenin çağdaşlık derecesi, yalıtım malzemesi tüketimine bağlıdır. Ancak bizim pek çağdaş bir ülke olduğumuz söylenemez. Şu anda bazı Avrupa ülkelerinin onda biri kadar yalıtım malzemesi tüketiyoruz.

ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/krizde-40-milyon-dolarlik-yatirim-yapmak-yurek-ister_69303.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!