İstanbul’da “2010 Avrupa Kültür
Başkenti” projesi çerçevesinde düzenlenecek etkinliklere katılacak
yabancı konukların, Volkswagen Grubu’ndan ayrıldıktan sonra
kendi markasını oluşturmak amacıyla çalışmalar başlatan ünlü tasarımcı
Murat Günak’ın ‘Mindset’ adlı çevreci aracıyla
taşınması planlanıyor. Günak’ın kendisinin tasarladığı ve ortağı Lorenzo
Schmid’le birlikte geliştirdiği Mindset adlı otomobil, önceki gün
Ankara’da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a gösterilmiş, Başbakan
aracı denemişti. Aracın Türkiye’de üretilmesi amacıyla girişimler sürerken,
tanıtımına büyük katkı sağlayacak projeler de düşünülüyor. Bu kapsamdaki
projelerden biri de “İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti” etkinliklerine
katılacak yabancı konukların kent içinde Günak’ın araçlarıyla gezdirilmesi.
‘9 ayda hazır olabilir’
Yatırım desteği bulunarak üretime geçilmesi halinde, prototip olarak kabul
edilen ön üretimden çıkan 20-25 adetlik Mindset filosu, yabancı konukların
taşınmasında kullanılacak. Mindset’in Türkiye’de üretimi için yatırımcı
bulunması amacıyla Yatırım Ajansı ve Taşıt Araçları Yan Sanayi Derneği (TAYSAD)
çalışmalarını sürdürüyor. Üretim ve tesis boyutunda bugün düğmeye basılması
halinde, ilk araçların 2010 yılının ilk çeyreğinde bantlardan çıkabileceği
belirtiliyor.
Şu an dünyada sadece iki adet prototipi bulunan ve bunun sadece biri tam
olarak yürüyebilen Mindset adlı hibrit aracın, 2010 Avrupa Kültür Başkenti
projesine yetişebilmesi için yatırım desteğinin bir an önce sonuca bağlanması
gerekiyor. Bunun için tüm çalışmaları hızlandırdıklarını belirten TAYSAD Başkanı
Ömer Burhanoğlu, aracın Türkiye’de üretilmesi konusunda özellikle yan sanayi
boyutuyla tüm desteği verebileceklerini kaydetti.
Türkiye’ye gizlilik içinde getirildi
- 4.20 metre boyunda prototip sıfır emisyonla çalışıyor. Çevreyi hiç
kirletmiyor. Karbon emisyonu yok. - Araca hareket gücünü lityum iyon
teknolojili batarya sağlıyor. - Araç bir bataryayla 100 km gidebiliyor.
- 100 km’den daha uzun mesafe gidilecekse, aküyü 24 beygir gücünde 2
silindirli benzinli jeneratör şarj ediyor. - 7 saniyede 100 km hıza
çıkabiliyor. - Araçta lityum iyon batarya kullanılıyor - Tavan
ve ön kaputunda güneş panelleri var. Paneller akülere ek güç
sağlıyor. - Ar-Ge’si bir buçuk yıl gizlilik içinde yapıldı. -
Tasarımcı Murat Günak, Mindest projesinde ortağı Lorenzo Schmid’le
çalıştı. - Türkiye’ye getirilen araç iki kapılıydı. Ancak 4-5 kapılı
üretilebilecek. - Türkiye’ye gelmeden önce soğuk, sıcak birçok iklimde
test edildi. Asya’da, Avrupa’da, Afrika’da... Binlerce kilometre yol yapıldı. 6
aydır testteydi. - Türkiye’ye de kapalı kargoyla taşınarak, gizli
getirildi - Sektörden edinilen bilgilere göre bu arabanın seri
üretimde alt modeli için fiyatın 10 bin euro altı olarak
düşünülüyor. Konforuna göre bu fiyat değişebilir ama standart araç 10 bin euro
altı olacak.
|