Lafarge Karat'tan Umduğunu Buldu
|
Karat'ı ustalara yönelik bir statejiyle piyasaya sürdünüz. Hedef kitlenizde bir değişiklik var mı?
Yapılardaki güncel çözümlere bakacak olursak, özellikle iç cephelerde alçı sıva uygulamaları çok yaygınlaştı. Dolayısıyla artık iç cephe sıvaları çimentolu çözümlerden uzaklaştı. Dış cepheye baktığımızdaysa bir çok yapıda mantolamanın çok yaygın olduğunu görüyoruz. Kaba sıvanın üzerine artık mantolama hatta bazı durumlarda sıva yapılmadan tuğlanın üzerine doğrudan izolasyon levhalarıyla ve hazır sıvalarla uygulama yapıldığını görüyoruz. Böyle olunca bizim ürünümüz özellikle konvansiyonel sıva uygulamaları ve duvar örme işlemlerine uygun bir ürün olarak konumlandırılabilir. Ancak işin mimara hitap eden bir yönü şap uygulamaları. Karat iç mekan şap uygulamaları için de son derece kullanışlı. Bu yönüyle mimara hitap etse de daha çok ustaya, kalfaya yönelik olduğunu söylemek yanlış olmaz.
Lansman sonrası hedef kitlenizde beklentilerinizi karşılayacak bir hareketlilik oldu mu?
2005 yılında hedefimizi yakaladık, 2006 yılındaysa hedefimizin kabaca iki katına ulaştık. 2007 göstergeleri de benzer bir gelişmeye gittiğimizi söylüyor. Ancak sektörümüzde mesleki eğitimi yeterli olmayan kesim yeniliklere karşı direnç gösteriyor. Bu noktada da üretici olarak bize bıkmadan usanmadan bunun ne olduğunu ve ne gibi avantajlar sunduğunu anlatacak toplantılar düzenlemek düşüyor.
Karat'ı diğer sıvalardan ayıran yön nedir?
Bildiğiniz klasik sıva uygulamalarında klasik çimentoya ilaveten kireç kullanılıyor ve vazgeçilmez bir bileşen olarak kum ve su, sıvanın içerisinde bulunmak durumunda. Bu üründe kirecin sağlamış olduğu üstünlükler, kolay karılabilme, yüzeye tutunma ve dökülme kayıplarında azalmalar.
A.Selen Akıner
|
Buderus, Yüksek Kapasiteli Projeler İçin Logano Plus KB472 Serisini 620 KW İle Güçlendirdi

Türkiye'nin ilk çimento fabrikası olarak 1910'da kurulan Aslan Çimento'nun (Darıca) 1989'da Lafarge Grubu'na katılmasıyla temelleri atılan Lafarge Türkiye, 18 yıldır Türk inşaat sektörüne katkıda bulunuyor. Lafarge Türkiye, çimento yatırımlarını, Lafarge Aslan Çimento'nun ardından, 1992 yılında Lafarge Ereğli Çimento Öğütme Tesisi (Karadeniz Ereğli) ile sürdürdü. Daha sonra başlattığı Orta Anadolu yatırımları çerçevesinde 1994 yılında Yibitaş Holding ve Lafarge'ın eşit ortaklıklarıyla Yibitaş Lafarge Orta Anadolu Çimento AŞ (YLOAÇ) kuruldu.
YLOAÇ çatısı altında bulunan 3 çimento fabrikası (Sivas, Çorum, Yozgat) ve 3 çimento öğütme tesisi (Samsun, Nevşehir, Hasanoğlan) ile 12 hazır beton tesisi ve 2 agrega ocağı, Şubat 2007'de imzalanan bir anlaşma ile Cimpor'a satıldı.
Lafarge Türkiye, sektördeki etkin pozisyonunun yanı sıra sosyal sorumluluk projelerinde de hızlı ve başarılı sonuçlara imza atıyor. Toplum Gönüllüleri Vakfı işbirliği ve '15 Yılda 15 Okul' sloganıyla 'Şimdi Okullu Olduk' projesi, üçüncü yılında, 15 okulla hedefine ulaştı.

Karat'ı ustalara yönelik bir statejiyle piyasaya sürdünüz. Hedef kitlenizde bir değişiklik var mı?
Yapılardaki güncel çözümlere bakacak olursak, özellikle iç cephelerde alçı sıva uygulamaları çok yaygınlaştı. Dolayısıyla artık iç cephe sıvaları çimentolu çözümlerden uzaklaştı. Dış cepheye baktığımızdaysa bir çok yapıda mantolamanın çok yaygın olduğunu görüyoruz. Kaba sıvanın üzerine artık mantolama hatta bazı durumlarda sıva yapılmadan tuğlanın üzerine doğrudan izolasyon levhalarıyla ve hazır sıvalarla uygulama yapıldığını görüyoruz. Böyle olunca bizim ürünümüz özellikle konvansiyonel sıva uygulamaları ve duvar örme işlemlerine uygun bir ürün olarak konumlandırılabilir. Ancak işin mimara hitap eden bir yönü şap uygulamaları. Karat iç mekan şap uygulamaları için de son derece kullanışlı. Bu yönüyle mimara hitap etse de daha çok ustaya, kalfaya yönelik olduğunu söylemek yanlış olmaz.
Lansman sonrası hedef kitlenizde beklentilerinizi karşılayacak bir hareketlilik oldu mu?
2005 yılında hedefimizi yakaladık, 2006 yılındaysa hedefimizin kabaca iki katına ulaştık. 2007 göstergeleri de benzer bir gelişmeye gittiğimizi söylüyor. Ancak sektörümüzde mesleki eğitimi yeterli olmayan kesim yeniliklere karşı direnç gösteriyor. Bu noktada da üretici olarak bize bıkmadan usanmadan bunun ne olduğunu ve ne gibi avantajlar sunduğunu anlatacak toplantılar düzenlemek düşüyor.
Karat'ı diğer sıvalardan ayıran yön nedir?
Bildiğiniz klasik sıva uygulamalarında klasik çimentoya ilaveten kireç kullanılıyor ve vazgeçilmez bir bileşen olarak kum ve su, sıvanın içerisinde bulunmak durumunda. Bu üründe kirecin sağlamış olduğu üstünlükler, kolay karılabilme, yüzeye tutunma ve dökülme kayıplarında azalmalar.
A.Selen Akıner 