Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Metrobüs Boy Atacak

Kendilerine ayrılmış özel şeridin içinde, 45 saniye arayla vızır vızır geçen metrobüslerin hattı uzatılıyor. Halen Avcılar-Topkapı ve Topkapı-Zincirlikuyu güzergâhlarında faaliyete geçirilen metrobüs hattı Avrupa yakasında Beylikdüzü’ne, Anadolu yakasında ise Sögütlüçeşme’ye ulaşacak.

Radikal Gazetesi
2 Metrobüs Boy Atacak

Kendilerine ayrılmış özel şeridin içinde, 45 saniye arayla vızır vızır geçen metrobüslerin hattı uzatılıyor. Halen Avcılar-Topkapı ve Topkapı-Zincirlikuyu güzergâhlarında faaliyete geçirilen metrobüs hattı Avrupa yakasında Beylikdüzü’ne, Anadolu yakasında ise Sögütlüçeşme’ye ulaşacak.

Özel araçlara ne oldu?

İETT’nin tahminine göre Avcılar-Zincirlikuyu hattında yolculuk yapan özel araç sahiplerinin  yüzde 23’ü araçlarını bırakarak metrobüsü kullanmaya başladı. Bu da İstanbul’da kent trafiğini rahatlattı. İETT metrobüslere ilgiyi artırmak için, metrobüslerin sefere başladığı noktalara otopark yapmaya başladı.

İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk’ün verdiği bilgilere göre İstanbul’da metrobüs hattı çalışmalarına 2006 ortalarında başlandı. Avcılar-Topkapı ve Topkapı -Zincirlikuyu metrobüs hatları faaliyete geçti. Üçüncü etap olan 10.5 kilometre uzunluğundaki  Zincirlikuyu-Sögütlüçeşme bölümünde inşaat çalışmaları sürüyor. Bu çalışmaların 2009 Şubat’ta bitirilmesi planlanıyor. Dördüncü etap olan 12 kilometrelik Avcılar-Beylikdüzü bölümü de 2009 Mayıs’ta tamamlanacak.

Avcılar-Zincirlikuyu hattının uzunluğu 29 kilometre. Bu hattan 45 saniyede bir metrobüs geçiyor. Hat Avrupa yakasında Beylikdüzü’ne, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye ulaşınca uzunluğu 50 kilometreyi bulacak.

İETT Genel Müdürü Öztürk, Avcılar-Zincirlikuyu hattının maliyeti, araçlar dahil kilometre başına 8.5 milyon dolar olduğunu söyledi. Metrobüsün alternatifi hafif raylı metronunkiyse 30-25 milyon dolar. Hatlarda halen Almanya’dan ve Hollanda’dan getirilen toplam 200 araç kullanılıyor. Bu araçların yarısı ‘çevre dostu’ tabir edilen hibrid araçlar. Hatlar uzayınca araç sayısının 400’e ulaşacağı tahmin ediliyor.

Brezilya’da da var

Metrobüs sistemi dünyada Bogota, Brezilya ve Avrupa’daki bazı kentlerde var. Türkiye’deyse İstanbul bir ilk.

http://www.yapi.com.tr/haberler/metrobus-boy-atacak_64378.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • Metrobüs sistemi İstanbul için doğru bir seçimdir. Çok hızlı devreye alınması sayesinde İstanbul'a nefes aldırmıştır. Bir ileri aşama ise bu sistemin troleybüs işletmesine çevrilmesidir. Günümüzde 24 metre uzunlukta 200 yolcu taşıma kapasiteli troleybüsler üretilmekte ve İsviçre'nin birçok kentinde başarıyla kullanılmaktadır. Troleybüslerin en önemli avantajları, az enerji harcaması, çevre dostu olması ve yüksek sürüş performansına sahip olmalarıdır. Metrobüs hattında troleybüs işletilirse günlük 60,000 YTL civarında enerji tasarrufu yapmak mümkün olabilir ve yapılacak kataner hattı yatırımı çok kısa sürede amorti edilebilir. YANITLA
  • Gerçekten bu müthiş başarılı projede tuzu olan herkesi tebrik etmek gerek ama çok önemli bir detayı malesef atlamışlar. Eskiden Ankara'da ALFAROMEO marka troleybüs denilen elektrikli otobüsler vardı ama eski teknoloji ürünü olduklarından pek hızlı yokuş çıkamadıkları ve yukarıdaki tellere bağımlı ordukları için hiç sevilmez hatta "BUYNUZLU" olarak anılırlardı. Günümüz troleybüsleri METROBÜS hattının üzerine kurulacak bir katener hat ile çok daha çevreci ve ekonomik hizmet verebilirler. YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!